رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی مشهد گفت: در بحث فعالیت‌های اقتصادی داخلی تامین مواد اولیه و انتقال پول به شدت هزینه‌بَر و سخت شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، غلامعلی رخصت رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی مشهد در نشست اعضای فعالان اقتصادی خراسان رضوی با رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در مشهد گفت: در دو سال گذشته یأس زیادی گریبانگیر صنعتگران و کارآفرینان شد، ما آرزو می‌کردیم که روزی دلار قیمت واقعی خود را بیابد تا صادرات کشور رونق بگیرد، اما وقتی قیمت دلار آزاد شد، مشاهده کردیم که بانک مرکزی با قوانین و مقررات خاص خود، باعث کاهش صادرات کشور شد و تمامی واحد‌های صنعتی و تولیدی را بی توجه به مقیاس و ظرفیت تولیدشان، به یک دید نگریست.

او افزود: ما نمی‌توانیم صادرات پتروشیمی را مثل صادرات واحدی کوچک ببینیم، عواقب آن دیدگاه کاهش صادرات امروز است درحالی که با آزادسازی نرخ ارز توقع ما افزایش سه برابری صادرات بود.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی مشهد ادامه داد: در بخش داخلی نیز تامین مواد اولیه و انتقال پول به شدت هزینه‌بَر و سخت شده است از زمانی که تصمیم به ثبت سفارش و واردات کالا می‌گیریم، تا زمانی که بار به گمرک می‌رسد این نگرانی را داریم که بار به دست مان میرسد یا خیر؟


بیشتر بخوانید



رخصت درباره اخذ مالیات از بخش صنعت نیز بیان کرد: تقاضای ما از مجلس این است که از الگوی کشور‌های موفق در زمینه میزان مالیات بخش صنعت و تولید استفاده شود با این سختگیری‌های مالیاتی و بانکی موجود کسی در صنعت سرمایه گذاری نمی‌کند، ما خواستار کاهش سهم مالیات بخش تولید هستیم، از طرفی امیدواریم مالیات بر ارزش افزوده ساماندهی شود.

او تصریح کرد: تقاضا داریم که دولت آینده و مجلس مالیات‌گریزان را شناسایی کند و از طریق مهار فرار‌های مالیاتی و کاهش فشار بر بخش تولید، توسعه صنعتی را رقم بزند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی مشهد با بیان اینکه امروز بخش صنعت دچار بحران در تامین نیروی انسانی متخصص است، تاکید کرد: در حال حاضر نیروی انسانی فنی و متخصص برای بخش صنعت وجود ندارد و اکثر واحد‌ها با کمبود نیرو مواجهند و علی رغم اینکه آمار بیکاری در کشور بالاست، نیروی فنی لازم وجود ندارد بایستی بی رمقی بخش فنی و حرفه‌ای کشور گرفته شود و از این موضوع نباید غافل شویم.

رخصت اظهار کرد: در یک سال گذشته منابع مالی زیادی از کشور به ترکیه رفته است و سرمایه‌گذاران زیادی از ایران در این کشور سرمایه‌گذاری کرده اند و وقتی سرمایه‌ای خارج می‌شود، جایگزینی برای آن وجود ندارد.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار