مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: پارسال بیش از ۴ میلیون دلار صنایع دستی از قزوین به خارج از کشور صادر شد که این رقم قابل افزایش است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه پارسال بیش از ۴ میلیون دلار صنایع دستی از قزوین به خارج از کشور صادر شد، گفت: ارتقای کیفیت و توجه به بسته بندی در کنار بازاریابی می‌تواند سهم صادرات صنایع دستی قزوین به خارج از کشور را تا حد زیادی افزایش دهد.

خزائلی افزود: شیوع کرونا آسیب فراوانی را به حوزه صنایع دستی وارد کرده با این وجود نباید از تلاش برای ارتقای این حوزه دست کشید بلکه باید تلاش کرد تا این حوزه بتواند به رونق دست یافته و خود را بازیابی کند.

وی گفت: صنایع دستی توان ارزآوری قابل توجهی را دارد که این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بعد فرهنگی صنایع دستی نیز نباید کم اهمیت شمرده شود چرا که می‌تواند معرف هویت، تاریخ و فرهنگ غنی ما باشد و در همین زمینه اداره کل میراث فرهنگی قزوین در پی احیا و باززنده سازی صنایع دستی فراموش شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین خاطرنشان کرد: رفع برخی مقررات زائد و دست و پاگیر در رشد صادرات چمدانی صنایع دستی از استان‌ها از جمله قزوین موثر است و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای رفع محدودیت‌ها در این حوزه می‌کوشد.

خزائلی در ادامه به تشکیل انجمن صنایع دستی و بسته بندی در قزوین، گفت: تشکلات فعال و منسجمی در حوزه صنایع دستی در قزوین ایجاد شده که این نوید را به ما می‌دهد که آینده خوبی در انتظار این بخش خواهد بود.

در ادامه این مراسم از جمعی از فعالان برگزیده صنایع دستی قزوین تجلیل و قدردانی شد.

استان قزوین دارای هفت هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار