تریلی حامل کارگاه و محصولات صنایع دستی به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برای نخستین بار در کشور در قزوین به راه می‌افتد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سید میثم حصاری معاون مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به راه اندازی تریلی صنایع دستی، گفت: درون این تریلی که روز بیستم خرداد ماه در سطح شهر قزوین حرکت می‌کند، آلاچیقی تعبیه شده که هنرمندان در آن به تولید صنایع دستی می‌پردازند و همچنین برخی آثار از هنرمندان قزوینی در آن قرار داده شده است.

وی اظهار داشت: این اقدام نمادین به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی و با هدف ترویج صنایع دستی انجام می‌شود.

حصاری گفت: برگزاری دو کارگاه زنده (ورک شاپ) صنایع دستی در فضای باز خانه تاریخی داعی و سرای سعدالسلطنه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع دستی است.

معاون مدیرکل میراث فرهنگی استان همچنین اظهار داشت: با هدف حمایت از تولید و بازاریابی محصولات صنایع دستی با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی قزوین تفاهم نامه‌ای بین اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان‌های قزوین و البرز منعقد خواهد شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: رونمایی از فروشگاه مجازی هنر‌های دستی و تجلیل از ۹ تن از هنرمندان و صنعتگران برگزیده صنایع دستی قزوین از دیگر برنامه‌های این اداره کل در هفته جاری به شمار می‌رود.

استان قزوین دارای حدود هفت هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی است.

مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی‌های سنتی، آینه کاری، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از هنر‌های مهم دستی قزوین به شمار می‌روند.

۱۰ ژوئن مصادف با ۲۰ خرداد به عنوان روز جهانی صنایع دستی نام گذاری شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.