رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: میزان فوتی‌های کرونایی در خوزستان نسبت به ۲ هفته قبل ۳.۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تزریق واکسن کرونا برای۲۰۸ هزار و ۹۹۴ خوزستانی انجام شد و میزان فوتی‌های کرونایی نسبت به ۲ هفته قبل ۳.۴ درصد افزایش یافته است.

او با بیان اینکه تعداد کل بیماران کرونایی بستری در خوزستان ۸۲۶ نفر است، افزود: موارد بیماری در هفته منتهی به ۱۴ خردادماه نسبت به هفته قبل ۵.۸ درصد کاهش یافته بود همچنین موارد بستری ۶.۹ درصد افزایش و موارد فوتی ۱۱.۸ درصد کاهش یافته بود. موارد بیماری منتهی به ۲۱ خردادماه نسبت به هفته قبل آن ۹.۵ درصد کاهش یافته است همچنین موارد بستری ۶.۶ کاهشی و موارد فوت ۳.۵ افزایشی است.

ابول نژادیان بیان داشت: اگرچه اکنون آهنگ رشد ابتلا به بیماری در استان کاهش پیدا کرده، اما همچنان وضعیت بیماری در شهرستان‌های شادگان، حمیدیه و هویزه باید به صورت جدی رصد شود و با توجه به انتخابات پیش رو امیدواریم روند بیماری افزایشی نشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: نگرانی ما در این هفته از برگزاری انتخابات شورا‌ها آن هم در مناطق روستایی است، چون جلسات متعددی در این مناطق برگزار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه از نظر رهگیری و انجام تست کرونا رتبه اول کشور را داریم و بیشترین مراقبت از بیماران را در منزل داشته ایم، گفت: تاکنون در گروه سنی ۶۵ تا ۶۹ سال ۴۰ هزار نفر، ۷۰ تا ۷۴ سال ۴۱ هزار نفر، ۷۵ تا ۸۰ سال ۲۶ هزار نفر و بالای ۸۰ سال نیز ۳۸ هزار نفر واکسن کرونا دریافت کرده اند. تاکنون ۴.۸ درصد جمعیت استان واکسینه شده اند، اما در ۲ هفته اخیر روند واکسیناسیون در استان کند شده است.

او در پایان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در هفته هفتم گام پنجم طرح شهید سلیمانی، رتبه دوم در کشور را دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.