کودک ۹ ساله‌ای که پس از وقوع سانحه رانندگی و ایجاد لخته خون در گلویش در آستانه خفگی و مرگ قرار داشت با حضور به موقع یکی از کارشناسان پلیس راه کرمانشاه، از مرگ نجات یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، امیر کریمی مامور و کارشناسان تصادفات پلیس راه استان کرمانشاه در خصوص اقدام خود و نجات جان کودک ۹ ساله‌ای،گفت : اخیرا حین گشتزنی در محور سراب نیلوفر متوجه خروج یک دستگاه خودروی سواری پراید از مسیر اصلی و برخورد آن با تیر برق حاشیه جاده شدم.

او گفت : با مشاهده این صحنه خود را به خودرو آسیب‌دیده رسانده و مشاهده کردم راننده خانم به همراه ۲ کودک در حاشیه جاده و کنار پراید روی زمین افتاده‌اند و پس از بررسی اورژانسی وضعیت آن‌ها متوجه نفس کشیدن خانم و یکی از کودکان که دختر بچه‌ای حدودا پنج ساله بود شدم.

کریمی افزود: با بررسی وضعیت پسربچه ۹ ساله متوجه شدم نفس نمی‌کشد، اما خوشبختانه هنوز نبض داشت و با توجه به تجربیات گذشته حدس زدم که ممکن است راه تنفسی‌اش مسدود شده باشد.

این مامور وظیفه شناس پلیس راه ادامه داد: از آنجایی که ممکن بود تا زمان رسیدن نیرو‌های اورژانس زمان برای نجات جان کودک از دست برود ابتدا دهان کودک را باز کردم که متوجه شدم مقدار زیادی خون در گلوی او جمع شده و حالت لخته پیدا کرده است و پس از آن کودک را به آرامی به پهلو برگردانده و سر کودک را به سمت پایین قرار دادم که همین باعث شد لخته‌های خون از دهانش خارج شود.

او ادامه داد: پس از خارج شدن لخته‌های خود و باز شدن مجاری تنفسی، کودک شروع به نفس کشیدن کرد و سپس به گریه افتاد و پس از آن متوجه شدن خوشبختانه خطر رفع شده و کودک نجات پیدا کرده است.

کریمی با بیان اینکه مادر و ۲ کودک مصدومش توسط نیرو‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند، افزود: خوشحالم توانستم جان کودکی را نجات داده و به وظیفه شرعی و قانونی خودم عمل کنم .

آمادگی کامل نیرو‌های پلیس برای صیانت از آرای مردم

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از آمادگی کامل نیرو‌های پلیس برای برقراری امنیت انتخابات ۲۸ خرداد و صیانت از آرای مردم خبر داد.

علی اکبر جاویدان گفت: ۲۸ خرداد مردم برای تعیین رییس جمهور و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد تا فرد و افراد مورد صلاحیت را با رای مستقیم خود انتخاب کنند.

او ادامه داد: در این راستا نیروی انتظامی به عنوان حافظ نظم و امنیت جامعه و دستگاهی که بیشترین مسئولیت در این حوزه را دارد، آماده است تا با فراهم کردن شرایط لازم، زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کند.

جاویدان با بیان اینکه امنیت همواره خط قرمز پلیس است، گفت: در عرصه انتخابات هم وضعیت به همین شکل بوده و نیروی انتظامی قاطعانه و بدون گذشت با افرادی که بخواهند کوچکترین اخلال و بی نظمی در جریان برگزاری این رویداد مهم ایجاد کنند، برخورد می‌کند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه ادامه داد: تجربیات سال‌های گذشته و انتخابات برگزار شده بخوبی نشان می‌دهد حوزه‌های رای گیری در روز انتخابات جزو امن‌ترین نقاط بوده و همکاران مستقر در این شعب به خوبی نظم و امنیت محل رای گیری را تامین کرده اند.

او افزود: به فضل الهی این بار و در انتخابات ۲۸ خرداد پلیس با اقتدار در صحنه حاضر خواهد شد و همکاران ما با همه توان و جدیت از آرای مردم که قرار است سرنوشت چهار سال آینده کشور و شهر و دیار خود را رقم بزنند، حراست و پاسداری می‌کند.

جاویدان با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته میان پلیس و دستگاه قضایی، گفت: فرد یا افرادی که به خاطر ایجاد اخلال در انتخابات از سوی پلیس دستگیر شوند در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته و احکام سنگینی برایشان صادر می‌شود.

انهدام باند سارقان طلا در اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب، از انهدام باند سارقان طلا در این شهرستان و دستگیری هر چهار عضو آن شامل ۲ مرد و ۲ زن خبر داد.

محمدرضا یاری افزود: پس از وقوع چند مورد سرقت از طلافروشی‌های شهر اسلام آبادغرب، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او ادامه داد: شاکیان در تحقیقات پلیس عنوان می‌کردند که افرادی متشکل از زن و مرد به بهانه خرید انگشتر طلا به مغازه آن‌ها مراجعه و در فرصتی مناسب با جایگزین کردن یک حلقه انگشتر بدلی، یک یا چند انگشتر طلا را به سرقت می‌بردند.

فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب گفت: ماموران انتظامی اسلام آبادغرب با دریافت این موضوع تحقیقات همه جانبه خود را آغاز و توانستند با کار‌های اطلاعاتی یکی از اعضای باند را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی دستگیر کنند.

او افزود: متهم دستگیر شده در بازجویی‌ها ضمن اعتراف به سرقت ۶ حلقه انگشتر، عنوان کرد سرقت‌ها را با همراهی سه نفر دیگر انجام می‌داده است.

یاری گفت: ماموران در گام بعدی موفق به شناسایی و دستگیری سه عضو دیگر باند (۲ زن و یک مرد) که در یکی از طلافروشی‌ها حضور داشتند، شده و پیش از هر اقدامی آن‌ها را دستگیر کردند.

او ادامه داد: دیگر اعضای باند هم در اعترافات خود عنوان کردند در روز‌های اخیر ۶ حلقه انگشتر به وزن تقریبی ۴۰ گرم سرقت کرده‌اند که ماموران در بازرسی از مخفیگاه آن‌ها موفق به کشف طلا‌های مسروقه و همچنین چند عدد انگشتر بدلیجات شدند.

فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب با اشاره به تحویل انگشتر‌های سرقتی به صاحبان آن‌ها، از معرفی سارقان دستگیر شده به دستگاه قضائی جهت صدور احکام لازم خبر داد .

حریق  ۱۳ هکتار از مزارع کشاورزی دالاهو

فرمانده انتظامی دالاهو گفت: ۱۳ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان روز شنبه به دنبال یک فقره آتش سوزی طعمه حریق شد.

کیومرث شهبازی افزود: پس از وقوع یک مورد آتش سوزی گسترده و سرایت به زمین‌های کشاورزی چند روستا، تیم‌هایی از ماموران به محل اعزام شدند.

او ادامه داد: با حضور ماموران و در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد ۱۳ هکتار از مراع گندم روستا‌های طلسم، سرمیل و کوه نوح دچار حریق شده و خسارات فراوانی دیده است.

فرمانده انتظامی دالاهو گفت: دلیل وقوع آتش سوزی نامشخص است که در این رابطه یک پرونده به منظور تحقیقات تکمیلی تشکیل شد.

 شهبازی افزود: خوشبختانه آتش سوزی رخ داده خسارت جانی نداشته است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.