یک واحد کوچک صنعتی در شهر آشتیان اشتغال، ثروت آفرینی و ارزش افزوده را با هم فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سالانه ۹۰ میلیون تن محصول کشاورزی در ایران تولید و کشورمان جایگاه دهم این تولید را در جهان دارد.

هرساله ۲۵ درصد محصولات کشاورزی کشورمان به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان تبدیل به ضایعات می‌شود.

در کشور ماه ۷ هزارواحد صنایع تکمیلی وتبدیلی فعالیت می‌کند که یک واحد کوچک صنعتی در شهر آشتیان استان مرکزی هم از جمله این صنایع است.

این واحد صنعتی در آشتیان هرچند کوچک، اما پربرکت است و ضمن ایجاد زمینه برای اشتغال جوانان در این شهر محروم، سالانه تا هزار تن انواع محصولات کشاورزی را فرآوری و از هدر رفت تولیدات کشاورزان جلوگیری می‌کند.

امامی مدیر عامل این واحد تولیدی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: در این واحد صنعتی ۴۰ شغل مستقیم و ۳۵ شغل غیر مستقیم برای جوانان ایجاد شده و با افزایش فروش محصولات در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مجازی و استقبال هموطنان قرار است واحد دوم در قالب طرح‌های توسعه در زمین ۲۰ هزار متری احداث شود.

امامی افزود: این واحد تولیدی از دو سال پیش با همکاری مسئولان شهر آشتیان در سالن‌های بدون استفاده مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای این شهرستان راه اندازی شد.

او اضافه کرد: سرمایه در گردشی که قرار بود برای احداث این واحد تولیدی صرف شود به چرخه تولید تزریق شد و هم اکنون در این واحد ۷۰ نوع محصول کشاورزی تولید، فراوری و بسته بندی می‌شود.

مدیر عامل این واحد تولیدی موفق ادامه داد: رایزنی برای صادرات به کشور‌های بحرین، ترکیه و افغانستان از برنامه‌های شرکت است و امیدواریم با گسترش بازار‌های صادراتی زمینه برای پیشرفت بیشتر این واحد تولیدی فراهم شود.

برای تولید سالانه ۹۰ میلیون تن محصول کشاورزی کشور ۱۳ هزار متر مکعب آب در سال مصرف می‌شود که با راه اندازی صنایع تبدیلی وتکمیلی می‌توان از هدر رفت این میزان محصول و انرژی نیز جلوگیری نمود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.