هادی رجایی نیا گفت: تاکنون ۷۸ نامزد شورای اسلامی در شهر‌ها و ۱۲۸ نفر هم در مناطق روستایی و عشایری استان از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  هادی رجایی نیا گفت: در مجموع برای کسب ۱۲۸ کرسی شورای اسلامی۲۴ شهر خراسان شمالی، ۷۰۴ نفر نامنویسی کرده بودند که از این تعداد ۵۷۵ نفر در هیات نظارت تایید صلاحیت شدند.


بیشتر بخوانید 


او تعداد داوطلبان ثبت نامی برای شورای روستایی و عشایری استان را پنج هزار و ۷۰ نفر دانست و افزود: از این تعداد، چختذ هزار و ۶۰۰ نفر برای کسب ۲ هزار و ۳۲۱ کرسی شورای اسلامی روستایی و عشایری استان، تایید صلاحیت شدند.

رجایی نیا با اشاره به اینکه ۶۷۲ هزار و ۶۵۷ نفر در خراسان شمالی واجد شرایط رای دادن در انتخابات ۲۸ خرداد هستند، گفت : از این میزان ۱۷ هزار و ۷۴۶ نفر رای اولی در ۲۴ شهر و ۷۴۷ روستای این استان در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد.

او با بیان اینکه در راستای ایجاد شرایط مطلوب بهداشتی تمامی تمهیدات برای برگزاری هر چه با شکوه‌تر انتخابات اندیشیده شده است، گفت: برای برگزاری انتخابات در این استان هزار و ۱۷۸ شعبه اخذ رای تعیین شده است که نسبت به انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، ۱۰ درصد افزایش دارد.

در آخرین انتخابات که مربوط به یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود از بین ۶۵۸ هزار و ۳۴۲ نفر واجد شرایط اخذ رای حدود ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر در آن انتخابات رای دادند.

همچنین بر اساس آخرین آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خراسان شمالی یک هزار و ۲۹۹ روستا دارد که انتخابات شورا‌های اسلامی در ۷۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت برگزار می‌شود و هم اکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر عضو شورا‌های اسلامی روستا در استان هستند.

منبع : ایرنا 

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.