عملیات اجرایی ۱۸ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار دولتی بیش از ۲.۵ میلیارد تومان در شهرستان اردل به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، روح الله سعیدی مدیر جهاد کشاورزی اردل از اجرای عملیات اجرایی ۱۸ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار دولتی بیش از ۲.۵ میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.

او افزود: از این میزان عملیات اجرایی، ۱۱ پروژه مربوط به کانال‌های آبرسانی و سربند‌ها با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان، عملیات اجرایی لایروبی ۲ رشته قنات با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان و عملیات اجرایی ۶ جاده بین مزارع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان در روستا‌های عزیزآباد، ده کهنه روگر، نساء اردل، جوی سیب دیناران، عالی محمدی دیناران، دشتک، خدمات رستم آباد، شلیل علیا، عزت آباد، بهشت آباد، آبسرده و سرخون بود که اجرا شدند.


بیشتر بخوانید


سعیدی اضافه کرد: از اقدامات جهادکشاورزی در ۱۸ ماه گذشته می‌توان به آغاز طرح تامین آب ده کهنه روگر اشاره کرد که بیش از یک دهه بصورت راکد باقی مانده بود که با پیگیری‌های انجام شده این طرح با مشارکت دولت و سرمایه گذار بخش خصوصی آغاز شد و ۱۷۲ هکتار از اراضی روستای مذکور به سیستم آبیاری بارانی و ۲۰۰ هکتار از اراضی به سیستم آبیاری قطره‌ای تجهیز می‌شود.

او با اشاره به اینکه پیگیری و دریافت اعتبار دولتی بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان جهت راه اندازی آبرسانی به دشت اردل از دیگر اقدامات انجام شده بود افزود: آغاز انجام مطالعات طرح‌های تامین آب روستا‌های ممسنی، سرچاه و دوازده امام، کاج، ارجل، کاوند و... در سطحی بیش از دو هزار هکتار هم یکی دیگر از اقدامات این مدیریت بود.

سعیدی گفت: طرح ترکیب ژنتیکی گوسفند لری بختیاری و رومانف روسی در شهرستان اردل پارسال به تعداد ۳۵۰ رأس در روستا‌های بهشت آباد و عباس آباد با موفقیت اجرا شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار