مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان بیش از ۶۰ کتابفروشی در طرح بهارانه کتاب ثبت‌نام کرده‌اند که از نظر تعدادکتابفروشی‌ها پس از استان‌های تهران، خراسان رضوی و قم قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به ضرورت برگزاری طرح بهارانه ۱۴۰۰ گفت: اجرای این طرح‌ها از سال‌های قبل تاکنون هم یک فرهنگ‌سازی و هم یک ضرورت در توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی بوده  که امیدواریم در سال‌های آینده نیز اجرا شود.

اوافزود: در استان اصفهان بیش از ۶۰ کتابفروشی ثبت‌نام کرده‌اند و از نظر تعداد کتابفروشی‌ها بعد از استان‌های تهران، خراسان رضوی و قم قرار داریم. تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای طرح‌های فصلی فروش کتاب نیز برای استقبال مردم مؤثر بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که حضور کتابفروشی‌ها نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است، ادامه داد: پیش‌بینی خرید آنلاین امکان خوبی است که طی سال‌های گذشته مهیا شده و افرادی که امکان حضور در کتابفروشی‌ها را ندارند، می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شود.

معتمدی عرضه کتاب‌های حوزه‌های مختلف در این طرح‌ها را خوب و مناسب دانست و تصریح کرد: گستره کتاب‌های طرح نیز کامل شده و کتاب‌های عمومی، کودک و نوجوانان و دانشگاهی را شامل می‌شود، اما کتاب‌های کمک آموزشی که شابک ندارد مشمول طرح نمی‌شود و امیدواریم با ثبت شابک، کتاب‌های حوزه کمک آموزشی نیز به مرور در این طرح قرار گیرد.

او همچنین با بیان این که امیدواریم این طرح بتواند فرهنگ مطالعه و سرانه کتابخوانی را در کشور افزایش دهد، گفت: از سوی دیگر تأمین کتاب‌های مورد نیاز مخاطب از جمله اهداف طرح است که طی این سال‌ها انجام شده است، اما امیدواریم ارتباطی بین فعالان نشر و کتابفروشی‌ها برقرار شود تا کتاب‌هایی که موجودی آن‌ها تمام شده احصا شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، از جمله مزایا و ویژگی‌های این طرح برقراری ارتباط بدنه صنعت نشر با مخاطبان است تا آثار و کتاب‌های مورد نیاز مردم تولید یا تجدید چاپ شود؛ این باعث می‌شود طرح‌های فصلی فروش کتاب اثرگذاری بیشتر و بهتری داشته باشد.

معتمدی با اشاره به نقش مؤثر کتابفروشان گفت: طرح‌های کتابفروشی‌ها امکان خوبی در سطح جامعه به شمار می‌رود. در واقع هم بازار نشر را تقویت می‌کند و هم حلقه بین صنعت نشر و مردم است، در نتیجه هرچه کتابفروشان تقویت شوند حوزه چاپ و نشر نیز تقویت می‌شود، چراکه همه دست‌اندرکاران این حوزه به شکل زنجیره بهم متصل هستند.

منبع:ایمنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.