مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته درخصوص انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان چهارمحال و بختیاری را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد زمان کوتاهی باقیمانده است.

مردم استان چهارمحال و بختیاری حضور حداکثری و پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد را عزت و اقتدارآفرین و مشارکت حداکثری را سبب خنثی شدن راهبرد‌های دشمن و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.


بیشتر بخوانید


دشمنان نظام اسلامی از مدت‌ها قبل برای دلسرد کردن مردم برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده و این روز‌ها که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم مردم چهارمحال و بختیاری بر فعالیت‌های خود افزوده‌اند.

با حضور در انتخابات در سرنوشت خود و عمل به دستورات قرآنی قدم برداشته ایم

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد با بیان اینکه کرامت به نوعی شان‌شناسی است و باید این ویژگی ارزشمند در وجود همه زنده نگه داشته شود، اظهار داشت: کرامت در تمامی ابعاد زندگی انسان به ویژه در انتخابات پی‌درپی نقش‌آفرین است و اگر انتخاب مؤمنانه باشد از کرامت نیز برخوردار است.

او افزود: اولین قدم برای حضور در انتخابات که به عنوان یک وظیفه شرعی و قانونی مطرح می‌شود، انتخاب برای حضور در پای صندوق اخذ رای است و فرد با حضور در این میدان علاوه بر انجام تکلیف خود برای خدمت به کشور، مشارکت در سرنوشت خود و عمل به دستورات قرآنی نیز قدم برداشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام تصمیم برای انتخاب نامزد انتخاباتی را مهم دانست و اضافه کرد: باید افرادی انتخاب شوند که از ویژگی‌های کرامت بهره‌مند باشند و توجه به اصالت‌ها، باورها، توانمندی‌ها، برنامه‌ها و عملکرد افراد در این میان از نکات قابل تامل به شمار می‌رود.

او ادامه داد: کسانی باید انتخاب شوند که به ارزش‌های انقلاب و نظام و به سپردن امور به مردم باور داشته باشند و انتخاب افرادی که با زرمداری، حیله‌گری و بازی با سرنوشت مردم سعی در کسب آرا دارند، یک انتخاب نادرست است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه تحول در پای صندوق رای به دست هر کدام از افراد جامعه محقق می‌شود، گفت: دشمن به انواع مختلف به دنبال کمرنگ کردن انتخابات است و گاهی با تاکید بر طرح تحریم انتخابات از سوی مردم و بیان این موضوع که مشکلات موجب قهر مردم از انتخابات شده است تلاش دارد به نوعی مشکلات را به ناکارآمدی نظام نسبت دهد.

او افزود: مشکلات اقتصادی و برخی نابسامانی‌ها در کشور وجود دارد، اما نسبت دادن آن به نظام یک خیانت است چرا که نظام اسلامی در طول ۴۲ سال گذشته نشان داده است که در بسیاری از امور توانمند عمل کرده است و اگر سوء مدیریتی در این میان شکل گرفته است نباید به حساب نظام گذاشته شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام تبدیل رای مردم به اعتراض را از دیگر برنامه‌های دشمن بیان و اضافه کرد: دشمن وقتی نتواند مردم را از حضور در پای صندوق رای منصرف کند به این روش روی خواهد آورد و ممکن است برخی جمع‌های اعتراضی را نیز به راه بیندازد و با بزرگ جلوه دادن آن‌ها به اهداف خود نزدیک شود.

او ادامه داد: هراس افکنی نسبت به نیرو‌های انقلابی نیز بخش دیگری از برنامه‌های دشمن است که نباید به آن‌ها دامن زده شود چرا که تاریخ مصرف این‌گونه برنامه‌ها مدت‌هاست سپری شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با تاکید بر کارآمدی نظام اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در عرصه‌های مختلف از جایگاه خوبی در جهان برخوردار است و نباید اجازه داد واقعیت‌ها توسط دشمنان تحریف شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۷ خرداد سالروز تاسیس جهادسازندگی گفت: جهاد از ضروریات جامعه است و دولت آینده نیز اگر می‌خواهد موفق عمل کند باید کار جهادی را در تمامی عرصه‌ها در نظر بگیرد.

دولت آینده باید جلوی اشتباهات گذشته را بگیرد و ریل اقتصادی را تغییر دهد

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۲۱ خردادماه در برنامه انتخاباتی تلویزیونی در شبکه استانی جهانبین با اشاره به شرایط اقتصادی موجود در کشور، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور، باید اصلاحات جدی در این زمینه صورت گیرد، زیرا بیش از ۷۰ درصد دغدغه مردم مسئله معیشت و اقتصاد است.

او گفت: استان‌هایی هم‌چون چهارمحال و بختیاری می‌توانند در بحث صادرات غیرنفتی نقش کلیدی داشته باشد، می‌توان صادرات غیرنفتی را از طریق گسترش تولیدات صادرات‌محور انجام دهیم، زیرا این امر می‌تواند به گسترش و توسعه استان‌ها کمک کند.

همتی افزود: دولت آینده نمی‌تواند دولت غیر اقتصادی باشد و نیاز است جلوی اشتباهات گذشته را بگیرد و ریل اقتصادی را تغییر دهد.

او با اشاره به اینکه اصل توسعه و اشتغال به رشد تولید ارتباط دارد، تصریح کرد: باید به سمتی پیش رویم که اقتصاد بر سیاست حاکم شود، از طرفی یکی از مهم‌ترین عواملی که در امر اقتصاد موثر بوده تعاملات داخلی و خارجی است.

همتی ادامه داد: باید قدرت دولت جمهوری اسلامی بر این استوار باشد که با تعامل مسائل را حل کند، از طرفی باید تورم را مهار کنیم، در غیر این صورت سفره بخش عظیمی از مردم کوچک و بخشی بزرگتر خواهد شد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به هزینه‌های مربوط به حقوق و دستمزد، تصریح کرد: باید در بخش اقتصاد کار جدی آغاز شود، بنده در برنامه خود ۱۵ اولویت اقتصادی و غیر اقتصادی دارم.

او گفت: اکنون کشور تحت تاثیر تورم، تحریم و کاهش ارزش پول ملی دچار مشکل شده که باید با عادلانه کردن پرداخت یارانه و کنترل کردن فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان اقدامات را انجام دهیم.

همتی در ادامه با اشاره به نقش مهم جوانان در کشور، بیان کرد: باید جایگاه جوانان در کشور احیا شود و بتوانیم زمینه انگیزه ماندن جوانان در کشور را فراهم کنیم، از طرفی در دولت من باید ۳۰ درصد مشاغل دولتی و غیر دولتی در اختیار زنان و ۵۰ درصد کابینه در اختیار زنان و جوانان باشد.

او در خصوص سیاست خارجی در کشور، عنوان کرد: در دولت آینده باید به این مهم توجه شود، به طوری که منافع ملی را حفظ کرد، تعامل با کشور‌های دنیا با محوریت چین و روسیه، همسایگان و غرب برای توسعه روابط باید صورت بگیرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: در کشور امکانات و منابع بسیار گسترده‌ای وجود دارد که از طریق این منابع می‌توان جهش جدی را در کشور ایجاد کرد.

او با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی کشور بسیار ضعیف است، گفت: سرمایه اجتماعی سنگ‌بنای توسعه به‌شمار می‌رود که باید این امر تقویت شود.

همتی بیان کرد: باید دولت کالای عمومی از جمله ساخت اتوبان، بسته‌های مخابراتی اینترنتی و ریل‌گذاری برای قطار را فراهم کند، یعنی باید سرمایه‌گذاری بر روی زیرساخت‌ها صورت گیرد.

او با اشاره به اینکه بخش خدمات در کشور از ارزش افزوده بالایی برخوردار است، تصریح کرد: ۵۵ درصد ارزش افزوده کشور مربوط به بخش خدمات است که در ایام کرونا آسیب جدی به این بخش وارد شد که بهتر شدن وضعیت این بخش، در اولویت کاری دولت آینده قرار دارد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: باوجود مشکلات ناشی از کرونا در کشور، این بیماری برکاتی نیز به همراه داشت که شیوه تجارت در کشور و تولید را دگرگون کرد، وضعیت ارتباطات و فروش از طریق فضای مجازی مطلوب شده است، از طرفی این امر زمینه مناسبی برای اشتغال جوانان فراهم خواهد کرد.

او با اشاره به روابط تجاری خارجی و توسعه صادرات غیر نفتی، عنوان کرد: استان‌هایی همچون چهارمحال و بختیاری می‌تواند در بحث صادرات غیرنفتی نقش کلیدی را داشته باشد، به طوری که می‌توان صادرات غیر نفتی را از طریق گسترش تولیدات صادرات‌محور انجام دهیم، زیرا این امر می‌تواند به گسترش و توسعه استان‌ها کمک کند.

همتی به لزوم مشارکت پرشور مردم در انتخابات ۲۸ خرداد در پای صندوق‌های رای اشاره کرد و گفت: ۲۸ خرداد حماسه بزرگی است که باید با حضور پرشور برگزار شود تا بار دیگر قدرت کشور در منطقه نمایان شود.

اگر مردم پای کار باشند دولت را نیز با قدرت و محکم به پیش خواهند برد

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود در ستاد انتخاباتی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جمع مردم شهرکرد اظهار داشت: تا زمان انتخابات فرصت اندکی است و کار سختی در پیش است تا مردم همه به پای صندوق‌های رای بیایند، اما بعد از انتخابات نیز کار سخت‌تر خواهد شد چرا که دولتی که بعد از ۲۸ خرداد شکل می‌گیرد باید برای حل مشکلات اقدام کند.

او با بیان اینکه دولت آینده برای حل مشکلات نیاز به قدرت دارد و این قدرت از لابه‌لای آرای مردم حاصل می‌شود، افزود: اگر مردم پای کار باشند دولت را نیز با قدرت و محکم به پیش خواهند برد.

حاجی بابایی اضافه کرد: فضای امروز کشور همچون جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس است و تا زمانی که همه در کنار هم به اکثریت تبدیل نشویم نمی‌توانیم حرف خود را بیان کنیم.

او با بیان اینکه کشور برای انتخابات پیش رو به سردار سلیمانی‌ها نیاز دارد، ادامه داد: مردم ایران در زمان انقلاب برای سردار سلیمانی‌ها و روش آن‌ها به میدان آمدند و امروز نیز کسانی را برای حضور در عرصه می‌خواهند که زندگی‌شان را همچون سردار سلیمانی فدای انقلاب و اسلام کنند.

حاجی بابایی گفت: هر آنچه اقدامات مؤثر در کشور است ناشی از کار برای قرآن و همراهی با آیات الهی است و اگر امروز مردم ناراحت و گلایه‌مند هستند به این دلیل است که عده‌ای منافع شخصی خود را دنبال می‌کنند.

او با بیان اینکه برخی در کشور تمامی ارکان نظام را نقد می‌کنند و زیر سوال می‌برند، افزود: باید دانست که هزاران مسوول در بخش‌های مختلف در حال خدمت صادقانه هستند و، چون عده‌ای خدمت به نظام را فراموش کرده‌اند، مردم ناراحت هستند.

حاجی بابایی حفظ نظام را بنا به فرموده امام راحل (ره) اوجب واجبات عنوان و اضافه کرد: دشمن تمام توان خود را به کار گرفته است تا نقطه ضعف مردم و نظام را برجسته کند، اما بدون شک ملت ایران باز هم در انتخابات ۲۸ خرداد حماسه‌آفرین خواهند شد و تلاش عده‌ای که فرمانده این حماسه هستند، ارزشمند است.

او در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: حرف اول در انتخابات پیش رو، حضور مردم است و باید تلاش کرد درصد بالایی از مردم بنا به هر عقیده و نظر، رای خود را به صندوق بیندازند.

حاجی بابایی با بیان اینکه اراده تمام بزرگان کشور این است که انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار شود، اظهار داشت: ملت ایران شرافتمندترین و ولایی‌ترین ملت دنیا است.

او افزود: ملت ایران در ۴۲ سال اخیر تمامی سختی‌های نظام و انقلاب را تحمل کردند و پشت ولایت و رهبری ایستادند و امنیت امروز کشور مرهون بصیرت ۸۰ میلیون ایرانی است.

حاجی بابایی در تعریف افراد انقلابی و ضدانقلابی تصریح کرد: انقلابی کسی است که خود را فدای انقلاب، مردم و رهبر می‌کند و در ازای کاری که انجام می‌دهد کمتر چشمداشت را دارد و در مقابل، ضدانقلاب کسی است که نظام را برای خود قربانی می‌کند.

او با بیان اینکه در دولت انقلابی کسی می‌تواند مسئولیت را بر عهده بگیرد که در ۴۲ سال گذشته از رانت استفاده نکرده است، گفت: چگونه می‌شود کسی در زمانی که مردم به‌سختی در حال نبرد با دشمن هستند با اختلاس به آنان خیانت کند و در دولت انقلابی جایگاه داشته باشد.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی به برکت انقلاب و خون شهدا پا برجا ماده است، اظهار داشت: اگر چنین فشار‌ها و تحریم‌هایی که بر ایران وارد می‌شد برای دیگر کشور‌ها نیز اعمال می‌شد بدون شک فرو می‌ریختند و باید دانست که مردم ایران، دل و جان شان با انقلاب است و اگر اعتراضی دارند نباید آن‌ها را ضدانقلابی نامید چرا که ضدانقلاب کسی است که مسئولیت را بر عهده می‌گیرد و با کار نکردن به مردم خیانت می‌کند.

او به ضعف و نقصان سرمایه‌های اجتماعی در کشور اشاره کرد و گفت: مردم گلایه‌مند هستند و گلایه‌مندی آنان به نوع عملکرد‌ها باز می‌گردد.

حاج بابایی با بیان اینکه مردم در اقشار مختلف می‌خواهند بدانند چرا معیشت آنان به سختی افتاده است و چرا تبعیض وجود دارد، افزود: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری در گام اول انقلاب، اقدامات خوبی انجام شده است، ولی در ادامه در موضوع عدالت اشکالاتی پدیدار شد.

او یادآور شد: تحلیل‌ها و تفسیر‌های مختلفی درباره مشکلات امروز مطرح می‌شود و برخی آن را مربوط به تحریم و برخی دیگر آن را ناشی از نبود مدیریت می‌دانند، اما باید این نکته را اعلام کنم که ما مشکلی در بخش مدیریت نداریم و مشکل به اعتقاد و نوع اعتقاد باز می‌گردد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار