با بهره برداری از مراحل ۲ و۳ تصفیه خانه آب داراب ظرفیت این تصفیه خانه از ۱۲۰ به ۲۱۰ لیتر برثانیه افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اصغر فرودی فرماندار ویژه داراب گفت: با تکمیل مراحل ۲و ۳ تصفیه خانه آب داراب، وضعیت تامین آب شرب شهر داراب بهبود یافت و تعدادی از روستا‌های شهرستان نیز از مزایای این طرح، برخوردار خواهند شد.

او افزود: با اجرای این طرح پیش بینی می‌شود که شهر داراب امسال مشکل کمبود آب نداشته باشد.

فرودی تصریح کرد: از امروز روستای نرده شهر با جمعیت ۳۰۰ خانوار به عنوان اولین روستا از آب شرب سد رودبال بهره‌مند شد و با تامین اعتبار برای تکمیل اجرای پروژه انتقال، سایر شهر‌ها و روستا‌های شهرستان داراب از آب شرب تصفیه شده سد رودبال بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار ویژه داراب افزود: تاکنون برای ساخت و راه اندازی تصفیه خانه آب داراب حدود ۵۰ میلیارد تومان توسط شرکت آب منطقه‌ای فارس هزینه شده است.

جباری رئیس آبفا شهرستان داراب هم گفت: طرح تصفیه خانه سد رودبال داراب در شش مرحله طراحی شده است که مرحله اول آن در آذر ۹۸ به بهره برداری رسیده بود.

جباری افزود: با اجرای خط انتقال‌های فرعی روستا‌ها با اعتباری قریب به ۱۰ میلیارد تومان مشکل آب بیش از ۱۲ روستای شهرستان هم بطور کامل برطرف خواهد شد.

رئیس آبفا شهرستان داراب گفت: با تکمیل سه مرحله دیگر این تصفیه خانه و همچنین خط انتقال آب به شهرستان زرین دشت، مردم این شهرستان و روستا‌های در مسیر این خط انتقال نیز از آب شرب تصفیه شده سد رودبال بهره‌مند خواهندشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار