تاکید بانک جهانی بر تداوم کمک‌ها به افغانستان

مسئولان بانک جهانی در پی نشست‌هایی با مقامات افغانستان، بر ضرورت تداوم کمک‌ها به این کشور تاکید کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بانک جهانی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که مسوولان این نهاد پس از سه روز گفتگو با رییس جمهور و وزیر اقتصاد افغانستان در مورد تعهدات مالی نشست ژنو، به این نتیجه رسیده اند که به تداوم کمک‌ها به صندوق بازسازی افغانستان ادامه دهند.

مسوولان این بانک افزوده اند که در گفتگو‌ها با مقام‌های دولت افغانستان بر تسریع روند اصلاح، تقویت بخش خصوصی و تداوم ارائه خدمات عمومی تاکید کرده اند.

در این بیانیه آمده است که در اوضاع کنونی، دولت افغانستان باید زمینه‌های بهتر فعالیت‌ها را برای بخش خصوصی فراهم سازد و با جذب کمک‌های جهانی در بخش‌های گوناگون، دستاورد‌های سال‌های گذشته را حفظ کند.

هارویگ شیفر، معاون بانک جهانی در حوزه جنوب آسیا گفت: من با شرکای جهانی افغانستان برای تداوم کمک‌های جهانی به این کشور گفتگو کرده ام تا بتوانیم از این راه دستاورد‌های دو دهه گذشته را در افغانستان حفظ کنیم. ما همچنان گفتگو کردیم تا دولت افغانستان را برای مبارزه با بیماری کرونا حمایت کنیم.

مسوولان بانک جهانی می‌گویند در این گفتگو‌ها از کشور‌های کمک کننده خواسته شده که طرح تداوم کمک هایشان را به صندوق بازسازی افغانستان برای چهار سال آینده نیز واریز کنند.

در همین حال شماری از فعالان اقتصادی، گفتگو‌های مسوولان بانک جهانی با مقام‌های افغانستان در اوضاع کنونی را برای بهبود اوضاع اقتصادی این کشور مهم می‌دانند و می‌گویند که برای تداوم کمک‌های جهانی به افغانستان، نیاز است که دولت این کشور اعتماد سازی کند.

در بیانیه بانک جهانی آمده است که به علت شیوع ویروس کرونا، مبهم بودن اوضاع سیاسی و امنیتی و کاهش احتمالی کمک‌های جامعه جهانی، رشد اقتصادی افغانستان در سال ۲۰۲۱ به یک درصد و در سال ۲۰۲۲ به حدود سه درصد برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار