قاضی زاده هاشمی گفت:در صورت پیروزی در انتخابات اختیارات هیئت دولت به هر شهرستان واگذار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، قاضی زاده هاشمی ،کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پیام تصویری به مردم قم گفت: اهالی قم پیشتاز انقلاب و تشکیل جمهوری اسلامی و امروز هم یکی از تحول سازترین و تعیین کننده‌ترین مردم کشور هستند.

او افزود: بنده به عنوان سیاستمداری جوان و برخواسته از نسل نو و جوان با دوستانم قریب به دو سال است در حال بررسی هستیم که چرا مسائل کشور حل نمی‌شود؟



بیان مشکلات کشور


قاضی زاده هاشمی بیان کرد: دولت‌ها هر ساله گزارشی از وضعیت عملکرد‌ها ارائه می‌دهند که واقعیت هم دارد، اما خیلی از مسائل که شروع شده پایان نیافته و به نتیجه نرسیده و یا مسائل مزمن کشور حل نشده است.

او افزود: ما سال هاست که پدیده تورم، مهاجرت از روستا به شهر و اشتغال و بیکاری را داریم، هر چند تحریم هم داریم، اما آیا واقعا هیچ ناکارآمدی یا مشکل سیستمی نداریم؟

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز همچنان در بعد صنعت، کشاورزی، عمرانی، ساخت و ساز‌ها مشکلات داریم، اما به نظر می‌رسد مسئله نرم افزاری است و باید سیاست‌ها تغییر پیدا کند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: وقت اصلاح رویکرد‌ها و سیاست‌ها فرا رسیده است و ما نیاز به یک انقلاب، ساز و کار و تحول عظیمی در نگاه مدیریت کشور بر اساس گام دوم انقلاب داریم.

او  افزود: من به عنوان یک سیاستمدار گام دوم انقلاب، بعد از دوسال کار جدی آمده ام تا این انقلاب ساز و کاری را ایجاد کنیم.



توجه جدی دولت من به حل مشکلات


کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:ما ضمن این که به مسکن مردم، آب آشامیدنی، اشتغال، توسعه صنعتی، دیپلماسی و روابط خارجی، کشور‌های منطقه و توسعه دفاعی فکر می کنیم آمده ایم روند‌ها را تغییر و نظام اداری را اصلاح کنیم و مدل حکمرانی کشور را مبتنی بر گام دوم تغییر بدهیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: رفت و آمد مدیران، تغییر جناح‌های سیاسی دیگر کافی نیست و مشکل مردم این نیست که کدام جناح بر سر کار باشد، مشکل مردم این است که کدام تیم و کدام مجموعه برنامه‌های عمومی برای مسائل کشور دارد.

او افزود: امروز غده‌های سرطانی زیادی بر نظام اقتصادی و مالی، فرهنگی، اجتماعی کشور وجود دارد و وقت جراحی‌های عظیم رسیده است و دولت سیزدهم توفیقات و موفقیت‌ها و شکست‌های گذشته را دیده باید طرحی نو به عنوان نخستین دولت گام دوم ارائه دهد تا به اهداف برسیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: دولت جدید باید مسیر‌ها را اصلاح کند البته اصلاح مسیر‌ها از اصلاح انسان شروع می‌شود و باید هرکسی که معتقد به چهارچوب‌های فکری این مردم، دین و آرمان‌های آن‌ها باشد، بخواهد و بتواند.



افزایش اختیارات مدیران استانی و شهری


کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ما بر اساس نظریه‌های مردم و قانون اساسی تصمیم گرفتیم به جای یک پایتخت ۴۸۵ پایتخت داشته باشیم و اختیارات هیئت دولت به هر شهرستان واگذار شود و مدیران شهرستان واجد اختیار وزرا می‌شوند، بودجه شهرستان‌ها یک جا به آن شهرستان واگذار می‌شود و شورای برنامه ریزی هر منطقه بر اساس نیازش تصمیم می گیرد.

قاضی زاده هاشمی افزود:باید اختیارات کافی بدهیم مردم ما در تمام کشور هم ظرفیت و توانایی دارند و هم مصلحتشان را بهتر از مرکز نشینان تشخیص می‌دهند.

او گفت: مثلا مردم قم بهتر می‌دانند نیاز قم چه هست تا این که یک نفر از تهران بیاید برای آن‌ها یک پروژه نصف و نیمه درست و آن را به یک زخم در تاریخ قم تبدیل کند مثل مونوریل که منابع مردم قم در این ستون‌ها به کار رفته و بلا استفاده مانده است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: این نشانه یک دولت مردی و حکمرانی بد است که نمی‌داند آیا یک پروژه اولویت آن‌ها هست یا نه؟ باید اجازه داد خود آن مردم تصمیم بگیرند.

او افزود: تفاوت ما با بقیه این است که آمده ایم تا یک رویکرد‌ها و کهنگی نظام اداری را اصلاح کنیم و این به معنای آن نیست که به  مسائل اضطراری مردم فکر نکردیم.

قاضی زاده هاشمی گفت: ما به تورم و گرانی، حمل و نقل، مسکن غذا و کرونا فکر کردیم و ۱۹ برنامه جدی اضطراری داریم که در ۴ سال بسیاری از مشکلات مردم را حل کنیم.



باید امور را به مردم واگذار کنیم


قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: می‌خواهیم امور را به مردم واگذار کنیم و در این مدل مدیریت ما، شهر کشور است، یعنی واگذاری اختیار به شهرستان‌ها و شهرهاست.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: در این مدل سیاسی بسیاری از امکانات و اختیارات با یک راهبرد مشخص و همه جانبه واگذار می‌شود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: البته اشتباه نشود ما یک نظام فدرال نیستیم ،قانونگذاری در مرکز انجام می‌شود و تمرکز زدایی براساس قانون اساسی انجام می‌شود.

او افزود: امروز در اشتباهات ناشی از تصمیم گیری‌های چند نفره در دولت‌ها مشکلات دامن ۸۵ میلیون نفر را می‌گیرد.



توجه به جوانان


کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: این که من یک نفر نیستم ما یک مکتب و جریان هستیم جوانانی که تصمیم گرفتیم نسخه و دستور العمل رهبری را به سرانجام برسانیم که من نماینده این جمعیت بزرگ هستم.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: جوانانی که هرجا به آن‌ها اعتماد شده سختی بیشتری به آن تحمیل شده توانستند کار‌های بزرگتری انجام دهند.



جایگاه قم


او گفت: قم در مجاورت کویر مرکزی ایران است و کوچکترین استان ایران و شهر فعال در حوزه سیاسی و فرهنگی و معارف دینی در کشور و جهان و دارای بزرگترین حوزه علمیه جهان اسلام است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: استان قم مشکلاتی دارد مانند آب که از گذشته وجود داشت که با وجود انتقال آب به قم با توجه به افزایش جمعیت به لحاظ کمی و کیفی این مشکل وجود دارد.

قاضی زاده هاشمی افزود: بافت نامنظم و کالبدی در شهر و پدیده حاشیه نشینی همان طور که گریبانگیر بسیاری از مناطق کشور هست در قم هم وجود دارد.

او پراکندگی واحد‌های صنفی ناموزون، آلایندگی محیط زیست، پیش روی کویر و بیابان زایی، کمبود زیرساخت‌های بازرگانی نوین و نرخ تراکم بالا در مراکز آموزشی به دلیل مهاجرت پذیری و مشکلات فرهنگی اقتصادی را از دیگر مشکلات قم برشمرد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و آموزش پزشکی در قم با توجه به این که یک مرکز زیارتی و چهار راه مواصلاتی است چندان مورد توجه قرار نگرفته است و قم می‌تواند یک قطب عظیم بهداشتی و درمانی در کشور باشد.

قاضی زاده هاشمی افزود: مراکز اقامتی و رفاهی خیلی در قم کم است و زائران بیشتر عبوری هستند و باید قم به مقصد زائرین تبدیل شود که باید این مراکز تقویت و اصلاح بافت کالبدی در اطراف حرم انجام شود.

او گفت: ایستایی آب‌های زیر زمینی و پیش روی شن‌های روان باید با اجرای طرح‌های آبخیز داری اصلاح شود.



توجه به توسعه قم


کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ایجاد و گسترش نمایشگاه صنعتی و تجاری در استان و انتقال واحد‌های صنفی هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

قاضی زاده هاشمی اصلاح و تقویت زیرساخت‌های مواصلاتی، تکمیل و تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام با واگذاری و توسعه سرمایه گذاری، افزایش مراکز تفریحی برای مردم و توسعه گردشگری مذهبی در تمام ابعاد را در قم ضروری دانست.

او گفت: قم به جهت قرار گرفتن حوزه علمیه باید به مرکز صنعت فرهنگی کشور تبدیل شود که برای این باید یک خط اعتباری جدی در نظر گرفته شود که هم اشتغال را به همراه دارد و هم فرهنگ بومی را به کالای فرهنگی تبدیل می‌کند که علاوه بر مزیت‌های فرهنگی صرفه جویی اقتصادی ارزی دارد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان گفت: قم یک ظرفیت بزرگ معنوی برای همه ملت ایران و الهام بخش است و در مرز‌های دانش علوم انسانی حرکت می‌کند و امروز نیاز داریم در حوزه علوم انسانی اسلامی ورود جدی کنیم تا این علوم در کشور جاری شود که  منشا آن قم است.

قاضی زاده هاشمی افزود: کار‌های جدی در این خصوص در قم شده است که دولت‌ها باید برای کسب و اجرای آن اقدام کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
زیر ساخت های بهداشتی در قم بسیار بسیار نامطلوب هست.
آخرین اخبار