مهر علیزاده گفت:من با تحصیلات اقتصادی ،تجربه مدیریتی و تکیه بر امکانات مشکلات را می‌شناسم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، محسن مهر علیزاده ،کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه " ایران، سرای من" که با مردم قم صحبت کرد با بیان این که در انتخابات پیش رو مردم دست به انتخابی خواهند زد تا با اتکای به تجربیات گذشته راهی برای برون رفت از مشکلات پیچیده بیابند، گفت: مردم با انتخابشان خدمتگزاری را بر سر کار بیاورند که به تمام معنا در خدمت مردم باشد.

او  با بیان این که دولت من برای بازگرداندن اعتماد و امید به جامعه برنامه دارد،بیان کرد: امروز متاسفانه مسائل معشیتی، فقر، تنگدستی، فاصله بسیار زیاد اجتماعی، افزایش خط فقر به ۷۰ درصد جامعه و کشمکش‌های بی حاصل بین افراد و صاحب نظران سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مشکلاتی عمده‌ای را برای مردم ایجاد کرده است.

مهر علیزاده  ادامه داد: با همه نیت خیر خیلی از مسئولان ،متاسفانه دست ناپاکی ها، فساد و اختلاس و دست یازیدن به بیت المال، فشار و تحمیل زندگی سخت بر مردم در رویه‌های اجرایی موجب شده  است که مردم امیدشان به آینده کم شود.

 کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسانی که اسم خود را مسئول (نامسئولین) گذاشتند و برای گرفتن کرسی‌های ریاست و مسئولیت به دنبال روش‌های ناصواب رفتند بعضا کرسی خریدند، میز فروختند و امضا خرید و فروش کردند و کشوری را که می‌توانست به غنی‌ترین و قویترین کشورمنطقه تبدیل شود، امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه کردند.

او افزود: این اقدامات باعث شد که اعتماد مردم به نظام و حاکمیت اجرایی به میزان خیلی زیادی آسیب ببیند و این آسیب دیدگی سبب می‌شود که اگر مسئولان بخواهند کار درستی را در جهت منافع ملی هم انجام دهند مورد اعتماد و پذیرش واقع نشود.

 کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز مشکلات زیادند که برای حل مشکلات، وظیفه مسئولان طراحی راه برون رفت از مشکلات و همراه کردن مردم برای حل آن هاست.



عملکرد دولت‌های گذشته


مهر علیزاده گفت: از گذشته تا به امروز دولت‌های مختلف زحمت کشیدند و کار‌های مختلفی انجام دادند، در دهه ۶۰ و هم زمان با جنگ که همراه با اوج اعتماد مردم و بعد هم دوران سازندگی آغاز شد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: سپس دولت اصلاحات آغاز شد که تمام جهدش را گذاشت و دوباره برای کشور عزت و افتخار آفرید و پاسپورت ایران اعتبار یافت و رهبران کشور‌های اروپایی برای ملاقات با رئیس جمهور ایران صف کشیدند و نظریه گفت و گوی تمدن‌ها شکل گرفت.

مهرعلیزاده گفت: نرخ ارز در دوران اصلاحات ۶۰۰ تا ۸۰۰ بود که تا چندین سال ادامه یافت و نرخ تورم ۴۸ درصدی به زیر ۱۰ درصد رسید و تک رقمی و ارزش پول حفظ شد.

او  افزود: روابط اجتماعی و اعتماد بین مسئولان و شاخص‌های زندگی و سلامت اداری و بهبود کسب و کار افزایش یافت و داشتیم به سمتی می‌رفتیم که دوباره افتخار ایرانی بودن را بر جبین خودمان داشته باشیم.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: سپس دو دوره دولت دیگری آمد که خیلی از این شرایط عوض شد که البته من نمی‌خواهم به هیچ وجه کار‌های خوب آن دولت‌ها را نادیده را بگیرم.

مهرعلیزده افزود: امروز هم که انتهای این دو دوره از دولت فعلی قرار داریم. با کار بسیار ارزشمندی تحت عنوان برجام در سه سال اول دولت یازدهم و با تمام تلاش‌های مجموعه نظام، قوی‌ترین معاهده بین المللی شکل گرفت که ایران توانست نظریات خودش را اعمال و اعلام کند و دنیا حق غنی سازی ایران را پذیرفت و هم  سایه چندین تحریم که منجر به جنگ و ناامنی بود از سر ایران برطرف شد که آمریکایی در ادامه بدعهدی کردند.



آمریکا دشمن دیرین ایران


مهرعلیزاده گفت: آمریکا هیچ گاه در دوران بعد از انقلاب با ما دوستی نکرده است و حامی تحریم‌ها و،فشار‌ها و  جنگ علیه ملت ایران شدند و همیشه عناد ورزیدند.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: آمریکا با خروج از برجام و اعمال تحریم اشخاص و سازمان‌ها تلاش کرد مردم را نامید کند و دنبال براندازی نظام بود، اما از خودگذشتگی و فکر و افتخار مردم و تعصب آن‌ها به ایرانی بودن مانع آن شد.

اوگفت: ما بزرگیم و باید با بزرگواری با دنیا برخورد کنیم و این بزرگی باید بر مبنای تاریخ چند هزار ساله ایران باشد و دنیا هم همین را از ما توقع دارد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز به امپراطوری روشن ایران، امپراطوری کوروش و به ایرانی و مسلمان بودنمان افتخار می‌کنیم و افتخار داریم که بدون خونریزی اسلام آوردیم و اسلام را جذب و هضم کردیم و ایران از خود به اسلام و بالعکس آموزه و فرهنگ داد و ترکیب زیبای اسلام و ایران شکل گرفت، ما بزرگیم و بزرگان باید حرکات بزرگانه انجام دهند.

مهرعلیزاده ادامه داد، اما شما حق دارید بگویید اگر من بزرگ هستم پس کجاست رعایت حق بزرگواری من؟ چرا نمی‌گذارید من در زندگی خودم شاداب باشم، در یک فضای رقابتی کسب و کار داشته باشم؟ چرا نمی گذارید راه تولید باز شود؟ آیا ارتباطات و  زیر میزی‌ها نمی‌گذارند؟

او افزود: مردم عزیز من با تحصیلات اقتصادی و با کار در عرصه‌های مختلف در اقتصاد و تولید و با تجربه مدیریتی با تکیه بر امکانات و تجربیات و دانش اقتصادی مشکلات را می‌شناسم.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار