مهم‌ترین خبر‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های کردستان در روز جمعه ۲۱ خرداد ماه را در این بسته خبری می‌توانید بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اعلام اسامی نهایی نامزد‌های شورا‌های اسلامی شهر و روستا تبلیغات نامزد‌های انتخابات شورا‌ها از اولین دقیقه بامداد شب گذشته کلید خورده و داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر و روستا وارد مرحله تبلیغات شدند تا به مدت یک هفته خود را به مردم معرفی کنند.

داوطلبان شورا‌های شهر و روستا از ۲۰ تا ۲۶ خرداد به مدت یک هفته فرصت دارند تا تبلیغات انتخاباتی داشته باشند و خود را به مردم معرفی کنند.

تبلیغات انتخاباتی برای همه از ۲۴ ساعت قبل از رای گیری از ساعت ۷ صبح پنجشنبه ۲۷ خرداد همه تبلیغات‌های انتخاباتی ممنوع می‌شود.

امنیت انتخابات ضمانت شده است

سردار علی آزادی فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: تمهیدات لازم برای تامین امنیت قبل، حین و بعد انتخابات در استان اندیشیده شده است.

او اضافه کرد: نیروی انتظامی در سطح کشور و استان کردستان در کنار مردم در راستای حفظ و ارتقای امنیت تمام توان خود را به کار گرفته و به هیچ فرد و یا افرادی اجازه نخواهیم داد که امنیت مردم خدشه‌دار شود.

سردار آزادی گفت: کمبود‌هایی در زمینه نیرو برای تامین امنیت انتخابات داشتیم که سپاه به کمک ما آمده و هیچ مشکلی در این خصوص نداریم.

ثبت نام هزارو ۴۷ نفر در شورای شهر

مراد جعفری دبیر ستاد انتخابات استان کردستان گفت: باتوجه به وجود شرایط کرونایی خوشبختانه استقبال خوبی از ثبت نام در شورای شهر و روستا در استان کردستان به عمل آمد به گونه‌ای که در زمان مقرربرای ثبت نام شورای شهر هزارو ۴۷ نفر ثبت نام نهایی انجام دادند.

جعفری با بیان اینکه ۴۱ هیئت اجرایی در ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری در زمان تعیین شده برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر و روستا تشکیل شد، گفت: همچنین در نوروز امسال نیز نزدیک به ۷ هزارو ۲۳۰ نفر در شورای اسلامی روستا‌ها ثبت نام کردند.

دبیر ستاد انتخابات استان کردستان یادآور شد: در بازه زمانی ثبت نام شورها، تعداد کاندید‌ها در ۳۲ شهر استان و در بیش از هزارو ۳۰۰ روستای واجد شرایط استان به حد نصاب رسید.

شنیده‌های انتخاباتی

مشاهدات میدانی خبرنگاران باشگاه خبرنگاران از سطح شهر نشان می دهد بسیاری از کاندیداها پوستر‌های تبلیغاتی خود را روی خودرو‌ها و یا بر شیشه مغازه‌ها نصب کرده اند.

همچنین این دوره از انتخابات برخلاف دور‌های سابق کاندیداها نسبتآ دیرتر از ساعات اولیه اقدام به نصب پوستر‌های خود در مکان تعیین شده کردند و به گفته مردم شور انتخاباتی امسال دیرتر از سالیان گذشته آغاز خواهد شد.

کاندیدا‌های شورای شهر و روستا در کردستان بیشتر از پوشش لباس کردی و شعارهایی درخصوص "عملی کردن وعده ها" برای تبلغات خود استفاده کرده اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.