مهم‌ترین خبر‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های کردستان در روز پنج شنبه ۲۰ خرداد ماه را در این بسته خبری می‌توانید بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هشت روز دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا باقی مانده و بازار اخبار و شنیده‌های انتخاباتی در این ایام داغ شده است.

اسامی کاندیدا‌های تایید صلاحیت شده انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، طبق برنامه زمان‌بندی از طرف فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها آگهی می‌شود و داوطلبان تایید صلاحیت شده از شب گذشته فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرده اند.

تبلیغات کاندیدا‌های شورا‌های شهر و روستا تا ۲۴ ساعت قبل از زمان آغاز رای گیری ادامه خواهد داشت.

هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ رای برای انتخابات در کردستان تعیین شد

محمدابراهیم زارعی رئیس ستاد انتخابات کردستان گفت: برای برگزاری انتخابات امسال، یک هزار و ۴۱۹ شعبه اخذ رای تعیین شده که ۵۸۴ شعبه آن شهری و ۸۳۵ مورد نیز روستایی است.

او با بیان اینکه ۴۱ هیات اجرایی در ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری در موعد مقرر برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر و روستا تشکیل شد، اضافه کرد: برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر یک هزار و ۴۷ داوطلب ثبت‌نام کردند و شورا‌های روستایی هم تمام روستا‌ها به حد نصاب رسید.

اختصاص ۲۰ نقطه درسنندج برای تبلیغات انتخابات

آسو شعبانی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج از تعیین ۲۰ نقطه شهر برای تبلیغات نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دوره ششم شورا‌های اسلامی شهر خبر داد.

او افزود: برابر تبصره ۲ ماده ۶۲ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی، شهرداری‌ها موظف هستند نقاطی را برای تبلیغات محیطی نامزد‌ها در سطح شهر همزمان با آغاز تبلیغات نامزد‌ها در نظر بگیرند.

شعبانی بیان کرد: پیاده راه فردوسی، پارک شانو و روبروی آن در بلوار پاسداران، خیابان طالقانی بطرف پارک نسیم، میدان ظفریه به طرف میدان شورا، میدان قانع بهاران، میدان قبا، اسلام آباد (تقتقان) و بلوار ۲۸ دی جنب استادیوم ملک نیا از نقاط تعیین شده برای تبلیغات کاندیدا‌های انتخابات در سطح شهر است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج اضافه کرد: چهار راه فلسطین به سمت میدان مادر (پل بعثت)، مسیر ورودی پارک IT، اطراف میدان نبوت، فرجه تا مولوی، دو نقطه در نایسر، ورودی حسن آباد، بلوار توحید بعد از تقاطع بیمارستان توحید، خیابان شهدا روبروی پارک شهدا، پارک کودک و سه راه ادب از دیگر نقاط تعیین شده برای تبلیغات انتخابات است.

۱۶ هزار رای اولی کردستانی به پای صندوق‌های رای می‌روند

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کردستان گفت:۱۶ هزارو ۸۱۰ نفر در استان در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا سال ۱۴۰۰ برای اولین بار به پای صندوق‌های رای رفته و به عنوان رای اولی در انتخابات شرکت می‌کنند.

او با اشاره به اهمیت حضور دانش آموزان در پای صندوق‌های رای اظهار داشت:برای تشویق دانش آموزان به شرکت در انتخابات کار‌های مختلفی از جمله برگزاری جشن رای اولی‌ها وتشویق آنان درکانال‌های رسمی مدارس انجام می‌گیرد.

شنیده‌های انتخاباتی در فضای مجازی

یکی از کاندید‌های شورای شهر سنندج در فضای مجازی نوشت: صداقت در گفتار شهامت در عمل

این روز‌ها خیلی از کاندیدا‌ها برای جلوگیری از صرف هزینه‌های زیاد از فضای مجازی کمک می‌گیرند و با گرفتن یک عکس و قرار دادن در وضعیت پیام رسان واتساپ خود و آشنایان تبلیغات خود را در فضای مجازی انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.