فیسبوک با رونمایی از ساعت هوشمند وارد میدان رقابت با اپل می شود

گزارشات منتشر شده از ساخت ساعت هوشمند با دو دوربین و حسگر ضربان قلب توسط شرکت فیسبوک خبر می دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج؛ شایعاتی درباره پروژه ساعت هوشمند شرکت فیسبوک منتشر شده که این شرکت این موضوع را هنوز به طور رسمی تایید نکرده، اما گزارشات منتشر شده از رونمایی این ساعت در تابستان خبر می‌دهند.

این ساعت از یک نمایشگر با دو دوربین برخوردار است که می‌تواند از طریق مچ دست برای گرفتن عکس و فیلم استفاده کند و به حسگر ضربان قلب نیز مجهز است. یک دوربین در جلوی نمایشگر ساعت برای تماس تصویری وجود دارد و یک دوربین با فوکوس خودکار 1080p در قسمت پشت می‌تواند برای ضبط تصاویر هنگام جدا شدن از قاب فولادی استفاده شود. طبق گفته دو نفر آشنا به پروژه، فیسبوک در حال مشارکت و همکاری با دو شرکت دیگر برای تولید محصولات جانبی ساعت‌های هوشمند خودش است.


بیشتر بخوانید

  •  

ساخت ساعت هوشمند رقابتی بین فیسبوک و اپل

ایده ساعت هوشمند فیسبوک این است که کاربران از گجت‌های پوشیدنی به جای تلفن‌های هوشمند استفاده کنند. این بخشی از برنامه مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک برای ساخت این گجت‌ها است که با طراحی و ساخت آنها بتواند اپل و گوگل را دور زده و آن‌ها را از بازار این محصولات دور کند.

فیسبوک ساعت هوشمند خود با دو دوربین را تابستان ۲۰۲۲ رونمایی می‌کند

این ساعت اولین ضربه فیسبوک در انتشار سخت افزار مخصوص ویجت است و زمینه دیگری برای رقابت با اپل را فراهم می‌کند این در حالی است که این دو غول فناوری از قبل در جبهه‌های دیگر با هم رقابت دارند. اپل با محدود کردن انواع داده‌هایی که برنامه‌هایی مانند فیسبوک می‌توانند جمع آوری کنند، خود را به عنوان محافظ حریم شخصی معرفی کرده، در حالی که فیسبوک سال‌ها به دزدیدن داده‌های کاربران متهم شده است. این پویایی می‌تواند نبرد سختی را برای فیسبوک ایجاد کند تا مردم را از خرید اپل واچ منصرف و به خرید این ساعت‌ها ترغیب کند، خصوصاً از آنجا که قصد دارد ساعت را به عنوان یک دستگاه تناسب اندام با مانیتور ضربان قلب تولید کند.

فیسبوک ساعت هوشمند خود با دو دوربین را تابستان ۲۰۲۲ رونمایی می‌کند

ساعت فیسبوک مستقل از تلفن هوشمند کار می‌کند

فیسبوک برای پشتیبانی از اتصال LTE در ساعت با برترین اپراتور‌های بی سیم در ایالات متحده کار می‌کند، به این معنی که برای کار نیازی به جفت شدن با تلفن و دستگاه هوشمند دیگری نیست و می‌تواند به طور مستقل کار کند. این ساعت در رنگ‌های سفید، سیاه و طلایی عرضه خواهد شد. فیسبوک روی فروش کمتر از یک میلیون دستگاه در مرحله اول سرمایه گذاری کرده و برای مقایسه باید گفت که اپل در سال گذشته میلادی ۳۴ میلیون ساعت به فروش رسانده است.

فیسبوک قصد دارد نسخه اول این ساعت را در تابستان ۲۰۲۲ عرضه کند و در حال حاضر روی نسل‌های دوم و سوم برای سال‌های بعدی کار می‌کند. کارمندان اخیراً در مورد قیمت گذاری دستگاه در حدود ۴۰۰ دلار بحث کرده اند، اما قیمت ممکن است تغییر کند. حتی ممکن است فیسبوک این ساعت را به کلی از بین ببرد، زیرا دستگاه هنوز به تولید انبوه نرسیده است.

فیسبوک ساعت هوشمند خود با دو دوربین را تابستان ۲۰۲۲ رونمایی می‌کند

علاقه فیسبوک به ساخت ساعت هوشمند حداقل به چند سال قبل برمی گردد. از آن زمان به بعد، این شبکه اجتماعی تقریباً ۱ میلیارد دلار برای توسعه اولین نسخه ساعت خود هزینه کرده و طبق گفته یکی از افراد با اطلاع از این موضوع، صد‌ها نفر در این پروژه تلاش می‌کنند. سخنگوی فیسبوک از اظهار نظر در مورد این قضیه خودداری کرد. اطلاعات پیش از این منتشر شده گزارش داده بودند که فیسبوک در حال ساخت یک ساعت هوشمند با ویژگی‌های سلامتی و پیام رسانی است، اما جزئیات مربوط به دوربین‌های آن و سایر مشخصات در این خبر جدید است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار