فیسبوک حساب ترامپ را تا سال ۲۰۲۳ به حالت تعلیق درآورد

شرکت فیسبوک با اعمال قوانین سخت گیرانه دوباره تعلیق حساب ترامپ در این شبکه اجتماعی را تا دو سال دیگر تمدید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از د هیل؛ فیسبوک روز جمعه اعلام کرد که حساب دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا را در این شبکه اجتماعی تا ۷ ژانویه ۲۰۲۳ معلق می‌کند، یعنی دو سال کامل پس از ممنوعیت ورود او به این پلتفرم. پس از آن تاریخ، فیسبوک ارزیابی خواهد کرد که آیا خطر برای امنیت عمومی حساب ترامپ کاهش یافته یا خیر. فیسبوک گفت که در صورت لغو تعلیق حساب، ترامپ برای نقض سیاست‌های خود تحت مجازات سخت قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید


مجازات‌هایی که صدای مخالفین را در می‌آورد

نیک کلگ از فیسبوک گفت: "ما می‌دانیم که هر مجازاتی انتخاب کرده و اعمال کنیم یا نکنیم، بحث برانگیز خواهد بود و می‌دانیم که تصمیم امروز ما توسط بسیاری از افراد مخالف مورد انتقاد قرار خواهد گرفت، اما کار ما این است که تصمیمات را به روشی متناسب، عادلانه و شفاف بگیریم. "

این تعلیق تحت پروتکل‌های اجرایی جدید اعلام شده در روز جمعه در پاسخ به حکم هیئت نظارت مستقل شرکت فیسبوک مبنی بر عدم تعلیق اولیه است. فیسبوک همچنین روز جمعه اعلام کرد که وضوح بیشتری در مورد سیاست شایستگی اخبار خود ارائه می‌دهد که به پست‌هایی که خط مشی این پلتفرم را نقض می‌کنند اجازه می‌دهد تا در سایت باقی بمانند. این پلتفرم ادعا می‌کند که با حرکت به جلو، دیگر استاندارد شایستگی اخبار را به طور متفاوتی در مورد سیاستمداران اعمال نخواهد کرد.

فیسبوک حساب ترامپ را تا سال ۲۰۲۳ به حالت تعلیق درآورد

گفتنی است که پیش از این فیسبوک و توئیتر حساب‌های ترامپ را پس از تشویق مردم به حضور در تجمعات اعتراضی پس از اعلام نتایج انتخابات آمریکا، حذف کرده بودند و او دوباره تلاش کرده بود به این شبکه‌ها وارد شود، اما باز هم به در بسته خورده بود. ترامپ چند روز پیش سایت مستقل خودش را ساخت که آن هم به دلیل ادعای تقلب در انتخابات بسته شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
دنیا دهکده جهانی شده و دیگه تحمل کوچکترین افراطگرایی رو نداره
Canada
ناشناس
۰۰:۵۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
بعد ازادی که مدعی اش هستید
زیر سوال نمیرود
اگر کشوری دیگه ای میکرد
عکس العمل تون چی بود
آخرین اخبار