سعید جلیلی گفت:برای پیشرفت و اعتلای همه جانبه کشور باید سایه مردم بر سر دولت باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سعید جلیلی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در برنامه «ایران سرای من» که از شبکه سهند پخش شدگفت: دولت سایه یعنی اینکه باید مردم مطالبات قانونی و مشروع خود را در عرصه‌های اشتغال، رفع گرانی، افزایش تولید و بهتر شدن کسب و کار به گوش دولت برساند وظیفه دولت این است از مردم مشورت بگیرد و به حرف‌های مردم گوش دهد.

اوافزود: شاهد بودیم در ۸ سال گذشته چه روندی طی شد و مسیر کشور به کجا رسید. شما خودتان قضاوت کنید. ما در ۸ سال گذشته هم بیکار نبودیم. سایه به سایه، تحولات کشور را رصد کردیم. اگر دولت کار مفید و قوی انجام می‌داد سعی ما این بود آن کار را تایید و تقویت کنیم اگر کار ناقصی انجام می‌شد گوشزد می‌کردیم تا تکمیل شود و اگر کاری خطا بود آن را تصحیح می‌کردیم. دولت سایه به این معناست.

او تصریح کرد: معتقدم در دولت آینده هم باید این روند شکل بگیرد. هر دانشگاه ما، هر جوان انقلابی، هر اهل مسجد و صنف ما و هر معلم و استاد دانشگاه ما می‌تواند یک دولت سایه باشد و سند پیشرفت هر شهرستان را تهیه و از دولت مطالبه کند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ارتقاء و پیشرفت کشور با کار نمایشی صورت نمی‌گیرد بلکه با روحیه جهادی و بسیجی محقق می‌شود.

سعید جلیلی اضافه کرد: اگر از جهش تولید صحبت می‌کنیم باید بدانیم جهش تولید با جهش صادرات ممکن است و جهش صادرات با بسط روابط با همه کشور‌های دنیا ایجاد می‌شود. مثلا زمانی تبریز تراکتور خودش را به کشور‌های بولیوی و ونزوئلا صادر می‌کرد این نشان می‌داد قابلیت‌های بسیار زیادی را می‌توان فعال کرد و محصولات را به کشور‌های همسایه هم ارسال کرد.

او خاطر نشان کرد: روابطی که با کشور آذربایجان به عنوان کشور دوست با مشترکات فرهنگی داریم فرصت ارزشمندی برای توسعه روابط اقتصادی است. نباید نمایندگی‌های ما در خارج از کشور منفعل باشند. باید هر کنسولگری نماینده اصناف ایران باشند.

او افزود: اگر می‌خواهیم پیشرفت در خور شأن مردم داشته باشیم باید توانمدی‌ها و ظرفیت‌ها را بشناسیم. بنده از مردم آذربایجان شرقی خواهش می‌کنم که با شناخت مردان بزرگ و جهادی و انقلابی که در بطن استان خود دارند امیدآفرینی کنند.

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بنده با اصناف مختلف استان شما جلسه داشتم. با صنف تولید کیف و کفش شما گفتگو کردم؛ و از کارخانه‌های مهم تبریز بازدید داشتم و دیده ام که چه امکاناتی در استان شما وجود دارد. امکاناتی که می‌تواند کشورمان را در عرصه‌های مختلف ارتقاء دهد.

جلیلی ادامه داد: خاطرم هست زمانی که معاون اروپا و امریکا در وزارت امور خارجه کشورمان بودم چگونه برای صادرات محصولات آذربایجان شرقی به کشور‌های دیگر بازار‌هایی پیدا شد. نه فقط صادرات کیف و کفش و شکلات بلکه حتی تراکتور تبریز به دورترین نقاط دنیا صادرشد. تحقق این‌ها باور و اراده می‌خواهد.

او تصریح کرد: مردم آذربایجان نشان داده اند در عرصه مختلف پیشتاز دفاع از اسلام و انقلاب هستند. پیشتازی آن‌ها در انقلاب مشروطه، قیام ۲۹ قیام بهمن ۵۶ و پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام افتخار است. در ماجرای سیل و زلزله جوانان انقلابی و موکب‌های اربعین به کمک دولت آمدند. آیا چنین مردمانی آمادگی ندارند حماسه اقتصادی هم بیافرینند؟

او گفت: امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ قرار داریم. آیا می‌خواهیم یک جهش بزرگ در ۴ سال آینده در شان مردم ایران داشته باشیم یا فقط به وضع عادی موجود بسنده کنیم؟

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی ظرفیت‌های فراوانی برای پیشرفت دارد و نیازمند مدیریت و برنامه ریزی قوی است. اگر برنامه ریزی درست باشد حتما می‌توان شاهد پیشرفت زیادی باشیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.