رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان، از مطالعه، تهیه و ارائه طرح نامزدی شهر کرمان به‌عنوان شهر ملی صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد جهانشاهی، معاون شهردار کرمان و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان با اشاره به طرح نامزدی شهر کرمان به‌عنوان شهر ملی صنایع دستی گفت: این طرح هم‌اکنون به پنجمین شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع دستی ارائه شده است.

او با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری کرمان و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، گفت: با توجه به اینکه متولی اصلی ثبت شهر ملی و جهانی صنایع دستی، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است و همچنین اداره امور شهرها، به‌عهده شهرداری است؛ بنابراین، همکاری طرفین، رسیدن به این هدف مهم را سهل‌تر می‌کند؛ ضمن اینکه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در این مسیر کمک و همراهی می‌کند.

جهانشاهی به بند ۱۰ ماده یک تفاهم‌نامه همکاری شهرداری کرمان با اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با موضوع همکاری و مشارکت در تامین زیرساخت‌های لازم برای ثبت کرمان به‌عنوان شهر ملی صنایع دستی، اشاره کرد و افزود: از آنجاکه شهر کرمان فعالیت مستمر و بسزایی در رشته‌های مختلف صنایع دستی دارد و به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم و تأثیرگذار صنایع دستی در کشور محسوب می‌شود؛ بنابراین، مطالعه و تحقیقات نامزدی شهر کرمان به‌عنوان شهر ملی صنایع دستی، از فروردین‌ماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

جهانشاهی افزود: خلاصه پرونده تهیه‌شده نیز برای پیشنهاد نامزدی شهر کرمان به‌عنوان شهر ملی صنایع دستی، حدود یک ماه پیش برای انتخاب نهایی به شورای راهبردی انتخاب شهر‌ها و روستا‌های ملی صنایع دستی ارسال شده است.

او ابراز امیدواری کرد: با ارائه مستندات ازسوی محقق پروژه به شورا، شهر کرمان به‌زودی در گروه شهر‌های ملی صنایع دستی قرار گیرد تا پس از این اتفاق، با همکاری شهرداری کرمان و اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، زمینه ثبت شهر کرمان به‌عنوان شهر جهانی صنایع دستی نیز فراهم شود.

جهانشاهی افزود: براساس دستورالعمل شورای جهانی صنایع دستی، شهرداران مسئولیت دبیری شهر‌های جهانی صنایع دستی را بر عهده دارند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.