یک کارشناس اقتصادی گفت: متاسفانه روستا‌ها که پشتوانه تولید کشور  هستند طی سال‌های اخیر به سبب عدم یک متولی مشخص با مشکلات اساسی برخورده اند.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صادقی کارشناس مسائل روستایی در برنامه میز اقتصادی در مورد توسعه روند اقتصادی روستاها، اظهار کرد: متاسفانه روستاها که پشتوانه تولید، حیاط و موجودیت کشور هستند طی سال های اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته  اند، نکته کلیدی که در خصوص این مسئله باید بیان کرد مربوط به مشخص نبودن  یک متولی  برای اداره روستاها است به نوعی می توان گفت روستاها را به حال خود رها کرده اند.

او افزود: طبق قانون  وزارت جهاد کشاورزی متولی روستاها بوده در حالی که نتوانسته به خوبی از پس مسئولیتی که به آن سپرده شده بر آید. به نظر می رسد کلیدی ترین نکته ای که در خصوص پیشرفت روستا مطرح می شود، بحث نبود مدیریت دولتی  است.

صادقی گفت: یک تجربه ای در مسکن مهر داشتیم وقتی این  مسکن ها قرار بود ساخته شود تمام اختیارات ریاست جمهور در خصوص  این امر  به وزارت راه و  شهرسازی سپرده شد، در خصوص روستا هم میشه این امر را انجام داد.

او گفت: همبستگی روستا و کشاورزی بسیار بالا است، به گونه ای که نمی توان این دور را از هم دیگر جدا کرد، پیشنهاد این است دستگاهی که بیشترین قرابت و همبستگی را با روستا ها دارد متوالی روستا شود و بقیه نهاد ها هم  هم زیر مجموع این دستگاه مسئول باشند.

این کارشناس مسائل روستایی گفت: ما هرچه قدر هم در مسائل محصولات کشاورزی با مشکل مواجه باشیم اما می دانیم که ۹۰ درصد تولیدات کشور دارد از این مسیر تامین می شود، اما متاسفانه شاهد هستیم که کشاورزان در بحث بازار یابی برای فروش محصول خود با مشکل مواجه هستند.

صادقی گفت: پیشنهاد ما به دولت سیزدهم آن است که برای حل این مسئله نقشه تولید محصولات کشاورزی را مشخص کند به سبب آنکه اکنون پس از سه ماه مشخص می شود که کدام بخش از کشور قابلیت تولید چه محصولی را دارد.

او بیان کرد: کشاورزی درست است که از قدیم الایام دارد صورت می پذیرد اما انتظار می رود که تعاونی های کشاورزی روی کار آیند و در این زمینه برای بهبود کشاورزی اقداماتی را انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار