تا ۲۸ خرداد ماه و رفتن پای صندوق‌های رای و انتخابات اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا فقط ۷ روز باقیمانده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،  انتخاب حق هر فردی است و انتخابات فرصتی است برای عموم مردم تا فرد اصلح، مدیر و مدبر را برای اداره امور شهری و رفع مشکلات آن تعیین کنند، تا ۲۸ خرداد ماه و رفتن پای صندوق‌های رای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی فقط ۷ روز باقیمانده است.

کنش‌ها و تحرکات سیاسی روز به روز برای انتخابات شورا‌ها بیشتر و داغ‌تر می‌شود و این روز‌ها همراه با اتفاقات خاصی بوده است. نظام جمهوری اسلامی ایران با برگزاری ۳۷ انتخابات جایگاه بالایی از مردم سالاری قرار دارد.


تکاپو‌های انتخاباتی از مدت‌ها قبل آغاز شده و نهاد‌های مجری و ناظر انتخابات، احزاب، چهره‌های شاخص جریان‌های سیاسی و نامزد‌های احتمالی کارزار انتخابات را پیش می‌برند.

ضرورت توجه مردم به انتخابی آگاهانه!

از شواهد موجود و تجربه انتخابات دوره‌های قبل و انتخاب برخی کاندیدا‌ها مشخص است که مطرح کردن شعار‌های تبلیغاتی پر زرق و برق و فریبنده، هیچ گونه ضمانت اجرایی ندارد و قانون هم مجازات خاصی برای آن در نظر نگرفته است.

شمارش معکوس تا نخستین انتخابات سرنوشت‌ساز قرن

ضرورت توجه مردم به انتخابی آگاهانه و اصلح نیز بسیار حائز اهمیت و مهم است که نباید به سادگی از کنارش عبور کنند و به خاطر بسپارند که سرنوشت نهایی با دست‌های خود آن‌ها و رأیی که به صندوق می‌اندازند برای آن‌ها رقم می‌خورد.

اینک در آستانه انتخابات مهم ریاست جمهوری و در کنار آن انتخابات شورای شورا‌های شهر و روستا به منظور تحقق اهداف والای نظام اسلامی باید گروه ها، احزاب و جناح‌های سیاسی موجـود در جامعه به یکدیگر خوش بین بوده، همدیگر را تحمل کرده و در جریان انتخابات از ایجاد تشنج، بد اخلاقی، درگیری، اهانت و متهم کردن یکدیگر بپرهیزند و اگر نامزدی می‌خواهد از طریق انتخابات و تبلیغات آن، مردم را نسبت به مطالبه حقوق خود آگاه و درباره برخی مسائل روشنگری کند، باید همواره تقوای سیاسی را درنظر داشته و کاری نکند کـه موجب سوءظن و بدگمانی و بی اعتمادی عمومی شود و یا همراه با تهمت و افترا نسبت به دیگـران باشد.

اولویت منتخبان از دیدگاه مردم رفع مشکلات اقتصادی است و تحولات بین المللی هم نشان از عدم تمایل دولت‌های غربی به رفع تحریم‌های ظالمانه است، اما آنچه که عیان است مشارکت مردم در انتخابات برگ برنده جمهوری اسلامی در مواجهه با تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان است.


بیشتر بخوانید



حضور مردم در انتخابات علاوه بر پس زدن دشمنان، قدرت چانه زنی نظام مقدس جمهوری اسلامی در جوامع بین المللی را تقویت می‌کند.

دشمنان و رسانه‌های بیگانه با تبلیغات منفی در تلاش هستند تا مردم را از صف‌های رای دور کرده و انتخابات را کمرنگ کنند، ولی حضور هوشمندانه و پرشور مردم در پای صندوق‌های رای امید دشمنان را به یاس تبدیل خواهد کرد.

یکی از افتخارات نظام اسلامی از بدو تاسیس تا کنون دخالت مردم در تعیین سرنوشت کشور با استفاده از انتخابات است و به برکت این نظام زمینه‌ای فراهم شده که مردم خودشان مسئولان را انتخاب کنند و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای امنیت کشور را افزایش می‌دهد و یکی از نکات مایوس کننده دشمنان است.

خواستگاران شورا‌های شهرو روستا به صف شدند

شبیه‌ترین نهاد به شورای شهر مجالس قانونگذاری کشور‌ها می‌باشد. در جمهوری اسلامی ایران نیز شهرداری و شورای شهر نقشی همچون مجلس شورای اسلامی و دولت البته در ابعادی کوچکتر و محدود به مسائل محلی دارد.

دو کارکرد اصلی "نظارت" و "قانونگذاری" وظایف اصلی مجلس شورای اسلامی است که تقریباً همان وظایف را نیز شورای اسلامی شهر در ابعاد محلی خواهد داشت.

تایید صلاحیت ۸۵۵ داوطلب انتخابات شورا‌های اسلامی شهر در چهارمحال و بختیاری

ملک محمد قربانپور دبیر ستاد انتخابات چهارمحال و بختیاری گفت: در مجموع صلاحیت ۸۰۲ داوطلب توسط هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر در چهارمحال و بختیاری تایید شد.

شمارش معکوس تا نخستین انتخابات سرنوشت‌ساز قرن

او با اشاره به اینکه ۹۳۹ شعبه رای گیری برای اخذ آرای مردمی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در سطح چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده است ادامه داد: از این تعداد ۷۵۲ شعبه ثابت و ۱۸۷ شعبه سیار است.

قربانپور با بیان اینکه در شهر‌ها از ۳۶۳ شعبه در نظر گرفته شده برای اخذ آرا ۲۰ شعبه سیار و مابقی ثابت است، گفت: همچنین در بخش روستایی از ۵۷۶ شعبه در نظر گرفته شده برای اخذ آرا، ۱۶۷ شعبه سیار و مابقی ثابت هستند.

او افزود: لردگان با ۲۱۳ شعبه بیش‌ترین تعداد شعب اخذ رای و شهرستان بن با ۲۷ شعبه کمترین میزان شعب اخذ رای را به خود اختصاص داده است، همچنین بیش‌ترین شعب سیار روستایی در شهرستان کوهرنگ به‌علت پراکندگی جمعیت در نظر گرفته شده است.

قربانپور اضافه کرد: جهت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی مناسب در هنگام رای‌گیری، تعداد شعب اخذ رای در چهارمحال و بختیاری نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸، نزدیک به ۲۰۰ شعبه افزایش پیدا کرده است.

کارشناسان و صاحب نظران اعتقاد دارند که شفافیت، زیرساخت مهمی برای حل مسائل در تمام ابعاد است و داوطلبانی باید برای شورا‌های اسلامی شهر انتخاب شوند که متخصص باشند تا شورا‌های نخبگانی شکل بگیرد.

حالا آزمونی مهم برای داوطلبان جدید شورای شهر ایجاد شده، آزمون برای آن‌هایی که ادعا دارند توان تغییرات در اوضاع شورا را دارند.

دست پر شبکه جهانبین در استقبال از انتخابات ۱۴۰۰

یوسف افشاری نیا مدیر کل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری گفت: معاونت سیما با ویژه برنامه‌های بر بام افتخار، تا فردا، گام دوم و برای ایران با بصیرت و آگاهی، گام در عرصه انتخابات می‌گذارد.

او افزود: معاونت صدای شبکه استانی جهانبین نیز با برنامه‌های «ایران ما» و «تا انتخابات» خود را برای ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ آماده می‌کند.

افشاری نیا گفت: معاونت خبر هم با نزدیک شدن به روز انتخابات، با تولید و پخش بسته‌ها و گزارش‌های متنوع در مجموعه‌های خبری ۱۷، ۲۰ و ۲۳، خود را برای ثبت برگ زرین دیگری از همدلی و مشارکت بی نظیر مردم غیور استان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا آماده می‌کند.

بسته انتخاباتی معاونت خبر «صندوق سرنوشت» نام دارد که شامل دیدگاه‌های مردمی در خصوص انتخاب اصلح، اخبار رسمی انتخاباتی و شایعات و تحرکات انتخاباتی در فضای مجازی، نظرات مدیران و صحبت‌های مسئولان ستاد انتخاباتی استان است.

او گفت: معاونت فضای مجازی هم با تولید برنامه‌های مختلف و پخش در بستر‌های فضای مجازی، از جمله تولید موشن گرافیک، ویدئو‌های «مش عامو پلاس» در قالب طنز، ویدئوکست، انیمیشن «کاکاچی» با پرداخت طنز به موضوع انتخابات، بسته‌های اخبار انتخاباتی با عنوان «نشنیده بگیرید» به استقبال برگزاری انتخاباتی پر شور و بی سابقه رفته است.

مدیر کل صدا و سیمای شیکه جهانبین افزود: واحد شعر و موسیقی مرکز هم با تولید و ضبط چند موسیقی و نماهنگ از جمله مرز پر گوهر، ایران با شکوه و سال همصدایی برای پخش از شبکه‌های ملی و استانی، دِین خود به میهن اسلامی را اَدا و برای انتخابات آماده می‌شود.

تامین امنیت انتخابات ۱۴۰۰ در بام ایران

سردار منوچهر امان‌الهی فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، سه مقوله مهم در عرصه انتخابات وجود دارد که شامل حضور پرشور و مشارکت، سلامت و امنیت می‌شود.

او افزود: آسیب‌شناسی از مهمترین اقدامات برای ایجاد آمادگی در خصوص برقراری امنیت در انتخابات استان است و برای شهر و روستا‌های چهارمحال و بختیاری نسخه جداگانه تدوین شده تا بر اساس شرایط همان منطقه بتوان امنیت لازم را برای حضور پر شور و مشارکت حداکثری مردم فراهم کرد.

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست انتخابات استان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ گفت: فعالیت تمامی ستاد‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی در شهرستان‌های استان رصد می‌شود.

تمهیدات شهرداری شهرکرد برای انتخابات/ بیش از ۳۳ جایگاه تبلیغاتی نصب شد

اکبر ایازی، مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد گفت: در راستای ساماندهی تبلیغات محیطی کاندیدا‌های سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا بیش از ۳۳ جایگاه توسط شهرداری پیش‌بینی شده است.

شمارش معکوس تا نخستین انتخابات سرنوشت‌ساز قرن

او با اشاره به ضرورت ساماندهی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی و حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات امسال، اظهار داشت: در این زمینه قطعاً شهرداری شهرکرد همراه با سایر دستگاه‌ها در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات فعالیت می‌کند، بنابراین تمهیدات شهرداری برای برگزاری انتخابات باشکوه و همچنین آماده سازی فضای تبلیغاتی برای تمامی کاندیدا‌ها اندیشیده شده است.

ایازی افزود: شهرداری شهرکرد اقدامات مناسبی برای فعالیت‌های تبلیغاتی کاندیدا‌های این دوره از انتخابات، با هدف توزیع عادلانه فرصت‌های تبلیغاتی محیطی، جلوگیری از آلودگی‌های بصری و حفظ سیمای شهری و رعایت حقوق شهروندی در نظر گرفته است.

ایازی ضمن درخواست از کاندیدا‌ها و هواداران انتخاباتی و تاکید بر حفظ و صیانت از اموال عمومی و رعایت حقوق شهروندی و عدم نصب تبلیغات در فضا‌های غیرمجاز گفت: شهرداری هزینه‌های فراوانی برای نظافت، پیرایش شهری و حذف نازیبایی‌های محیط شهری داشته و نصب تبلیغات در مکان‌های غیرمجاز علاوه بر خسارت به سیما و منظر شهری هزینه‌های سنگینی برای شهر در بردارد.

طبق ماده ۷۵ قانون انتخابات و ماده‌های ۶۱ و ۶۲ آیین‌نامه اجرایی، تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا از ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنج‌شنبه ۲۰ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز و تا روز چهارشنبه ۲۶ خردادماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

مردم آزاده و سربلند ایران که از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون، با حضور مومنانه و آگاهانه خود در انتخابات، اراده استوار خود را در پاسداری از دستاورد‌های گرانسنگ انقلاب اسلامی در پیش چشم جهانیان به تماشا گذاشته و برای ایران افتخار و عظمت آفریده‌اند، بار دیگر در این آوردگاه سرنوشت ساز به صحنه می‌آیند تا با ایفای رسالت ملی و دینی خود، حماسه‌ای دیگر بیافرینند.

شمارش معکوس تا نخستین انتخابات سرنوشت‌ساز قرن

حضور حداکثری و آگاهانه در انتخابات پیش رو، پیروی از خط امام (ره)، لبیک اجابت به رهبر فرزانه انقلاب، و تجدید میثاق با شهیدان به خون خفته انقلاب اسلامی است.

این حضور شکوه آفرین، گامی بلند در مسیر تحکیم و تثبیت جمهوری اسلامی و خنثی کننده توطئه‌های شومی است که دشمنان قسم خورده این مرز و بوم برای به زانو در آوردن ملت ایران طراحی کرده‌اند؛ چنانکه مقام معظم رهبری نیز فرمودند: «انتخابات در کشور بسیار مهم است، هم از جنبه خارجی، هم داخلی. از جنبه داخلی یک نوسازی در کشور صورت می‌گیرد و افراد تازه نفسی و پرانگیزه وارد کار می‌شوند و در دستگاه اجرایی کشور یک نوسازی صورت می‌گیرد و نفس تازه‌ای به دستگاه اجرایی داده می‌شود. از جهت وجهه خارجی هم انتخابات و مشارکت مردم نشان دهنده اقتدار ملی است.»

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار