شورای عالی سیاسی یمن طی جلسه‌ امروز خود اعلام کرد از همه تلاش‌های صادقانه برای کاهش رنج مردم یمن که موجب رفع محاصره شود، استقبال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری سبا، شورای عالی سیاسی یمن طی جلسه‌ امروز که به ریاست «مهدی المشاط» رئیس مجلس عالی سیاسی برگزار شد، اعلام کرد از همه تلاش‌های صادقانه برای کاهش رنج مردم یمن با رفع محاصره و افتتاح فرودگاه‌ها و بنادر بدون محدودیت استقبال می‌کند.

مهدی المشاط تلاش‌های عمان و هیئت دفتر این کشور را که در صنعا در حال بحث درباره شماری از مسائل مربوط به پرونده بشردوستانه است ستود.

شورای عالی سیاسی اظهار داشت که افتتاح فرودگاه «صنعا و بندر حدیده» یک حق ساده بشردوستانه است که از نظر کسی امتیاز محسوب نمی‌شود، بلکه نتیجه استواری مردم یمن و دلاوری‌های ارتش و کمیته‌های مردمی است.

این مجلس بر اصولی اساسی همچون شکستن محاصره، جلوگیری از تجاوزات هوایی، زمینی و دریایی، پایان دادن به اشغالگری، خروج نیرو‌های خارجی و عدم مداخله در امور داخلی یمن تأکید کرد. علاوه بر این، شورا، پیروزی‌های ارتش، کمیته‌های مردمی، هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌انداز در جبهه‌های مختلف به ویژه عملیات‌های قهرمانانه انجام شده در محور جیزان را ستود.

مهدی المشاط در آخر بار دیگر تأکید کرد یمن در آستانه پیروزی است، زیرا در دفاع از حاکمیت و استقلال و رد تبعیت از دشمنان موفق شده است.

در حالی که مجامع بین‌المللی از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن می‌خواهند دست از دفاع برداشته و آتش‌بس اعلام کند صبح امروز حدود ۲۰ شهروند یمنی در استان‌های صعده و الحدیده و ضالع یمن در حملات ارتش سعودی و مزدوران آن‌ها شهید یا زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار