فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا تاکید کرد که کمک نظامی به عربستان در جنگ یمن، همچنان از مهمترین اولویت‌های واشنگتن است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، ژنرال کنت مکنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا «سنتکام» تاکید کرد: کمک نظامی به عربستان در جنگ یمن همچنان از مهمترین اولویت‌های آمریکاست.

او در کنفرانس خبری در پاسخ به سئوال خبرنگار الشرق الاوسط گفت: کمک به عربستان برای دفاع از خود و مقابله با موشک‌ها و حملات حوثی‌ها و بهبود سامانه‌های دفاعی هوایی و موشکی پیشرفته، اولویت مهم آمریکاست، زیرا سعودی‌ها به طور مداوم هدف حملات موشک‌های بالستیک حوثی‌ها و پهپاد‌های کوچک و موشک‌های زمینی کروز قرار دارند.

مکنزی از نتیجه گیری از همکاری مداوم با سعودی‌ها در این زمینه ابراز خشنودی کرد و مدعی شد: این حملات بی فایده است، در حالی که همگان برای دستیابی به راه حل نهایی برای درگیری یمن تلاش می‌کنند، ما هم با جدیت تلاش می‌کنیم تا سعودی‌ها قدرت دفاع از خود را بازیابند.

او در پاسخ به سوالی درباره نتیجه تحقیقات درباره محموله سلاحی که آمریکا ماه گذشته در شمال بحر العرب توقیف کرد، گفت: تحقیقات تیم ویژه در این زمینه ادامه دارد و به زودی با مشارکت همپیمانان منطقه‌ای نتایج آن اعلام خواهد شد.

فرمانده سنتکام افزود: این کشتی وضعیت بسیار مشکوکی داشت و حامل چندین قبضه سلاح بود، ما هنوز در حال تحقیق و بررسی هستیم به همین سبب نمی‌خواهیم پیش از پایان تحقیقات در این خصوص چیزی بگوییم. هنوز وقت این کار فرا نرسیده است و بزودی با هماهنگی با شرکای منطقه‌ای خود این کار را انجام خواهیم داد.

مکنزی با ادعای اینکه یمنی‌ها آمادگی کامل برای پایان دادن به جنگ را نداشته و به طرح‌های پیشنهادی مسالمت آمیز برای آتش بس پایبند نیستند، تصریح کرد: آن‌ها نمی‌خواهند از این فرصت بهره برداری کنند و من بر این باورم سعودی‌ها به دنبال پایان درگیری در یمن و جنگ هستند. سعودی‌ها برای گفتگو و مذاکره آماده اند. امیدوارم آنها مسئولیت این کار را بپذیرند و در این فرآیند سیاسی و پایان بخشیدن به درگیری‌ها مشارکت کنند.

این در حالی است که انصارالله یمن بارها تاکید کرده است که در صورت لغو محاصره مردم بیگناه یمن و پایان دادن به حملات متعدد به استان‌های مختلف این کشور از سوی ائتلاف سعودی، آماده توقف درگیری‌ها است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار