رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : حدود ۵۰ انجمن علمی فعال دانشجویی در این دانشگاه داریم که با کمک آن‌ها توانستیم مسیر علمی را رونق بیشتری ببخشیم.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد ابراهیم اعلمی آل آقا رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در مراسم افتتاحیه بیستمین کنفرانس ملی دانشجویی مهندسی برق ایران به میزبانی دانشگاه رازی که امروز (۱۹ خرداد) بصورت مجازی برگزار شد، برگزاری چنین کنفرانس‌هایی را زمینه ساز ارتباط بیشتر دانشگاه و صنعت دانست و گفت : علاقمندیم این کنفرانس سبب ساز فعالیت‌های مشترکی بین دانشگاه و صنعت شود و قرارداد‌هایی در زمینه توسعه علمی و فناوری بین این دو حوزه شکل گیرد.

او با اشاره به برگزاری این کنفرانس با همکاری انجمن‌های علمی، گفت : انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توانند یکی از فعالین صحنه علمی در دانشگاه‌ها باشند و براین اساس است که توجه به این انجمن‌ها را در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس دانشگاه رازی افزود: امروز در دانشگاه رازی با حمایت‌های معاونت فرهنگی، انجمن‌های علمی خوبی مشغول به فعالیت هستند و حدود ۵۰ انجمن علمی فعال دانشجویی در این دانشگاه داریم و با کمک این انجمن‌ها توانستیم مسیر علمی را رونق بیشتری ببخشیم.

او افزود: امروزه مسیر فعالیت‌های علمی در دانشگاه‌ها نیاز به ابداعات، ابتکارات جدید و مشارکت‌های خلاقانه دارد و باید فعالیت‌های علمی و اثرگذاری این فعالیت‌ها در سطح جامعه نیز منعکس شود.

اعلمی آل آقا ادامه داد: انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توانند کمک کنند تا فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی و آنچه که در مسیر رفاه مردم انجام می‌گیرد را در قالب مشارکت‌های مدنی با جامعه به اشتراک بگذارند تا ارتباط بین دانشگاه و محیط پیرامونی به خوبی شکل گیرد.

او افزود: امیدواریم بتوانیم نهاد دانشگاه را با فعالیت‌های علمی بیشتر در مسیر رفع مشکلات جامعه قرار دهیم.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از توزیع ناعادلانه پروژه‌های پژوهشی بین اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: از وزارت علوم تقاضا داریم در زمینه پروژه‌های پژوهشی مطرح در کشور سامانه سپاری‌هایی که انجام می‌گیرد شفاف سازی شود و در معرض دید اعضای هیات علمی قرار گیرد، چراکه اساتید و اعضای هیات علمی که خارج از تهران هستند، در گرفتن این قرارداد‌ها شرایط برخورداری ندارند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.