رئیس پلیس پیشگیری مازندران از دستگیری ۲۷ سارق قاپ زن در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سرهنگ سید محسن جعفری رئیس پلیس پیشگیری مازندران با بیان اینکه کیف قاپی از جمله جرائمی است که ارتکاب آن از سوی افراد فرصت طلب سبب تزلزل امنیت اجتماعی می‌شود، گفت:در این راستا و به منظور افزایش احساس امنیت، دستگیری و برخورد با سارقان قاپ زن به صورت ویژه در دستور کار کلانتری و پاسگاه‌های استان قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی کلانتری‌ها و پاسگاه ها، با افزایش گشت‌های محسوس و نامحسوس در مناطق جرم خیز و اجرای طرح‌های محله محور از ابتدای سال تاکنون موفق به دستگیری ۲۷ سارق قاپ زن در استان شدند.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه ۸۵ درصد از این نوع سرقت مربوط به موبایل قاپی است، گفت: در این اقدام مجرمانه، افرادی که سرگرم مکالمات تلفنی یا فعالیت در فضای مجازی بوده و اغلب تمرکز کمی به محیط اطراف دارند طعمه قرار می‌گیرند.

او در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آسیب پذیری بالای بانوان در مواجهه با کیف قاپ‌ها هشدار داد: ضمن خودداری از حمل وجه و یا اشیاء گرانقیمت کیف و وسایل شحصی خود را در هنگام عبور از خیابان به سمت دیوار و یا طرفی که امکان دسترسی سارقان به آن مقدور نباشد نگه داشته و از تردد در محل‌های خلوت خودداری کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.