تیم ملی فوتبال روسیه در گروه B رقابت‌های جام ملت‌های اروپا با بلژیک، دانمارک و فنلاند باید رقابت کند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شانزدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا (یورو ۲۰۲۰) از امشب آغاز می‌شود تا دوباره هیجان به قاره سبز باز گردد. این رقابت‌ها قرار بود سال گذشته برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد. مسابقات جام ملت‌های اروپا (۲۰۲۱) در ۶ گروه ۴ تیمی برگزار می‌شود. تیم‌های اول و دوم هر گروه به علاوه ۴ تیم برتر سوم راهی مرحله بعد خواهند شد.   

تیم ملی روسیه در گروه دوم رقابت‌های جام ملت‌های اروپا با بلژیک، فنلاند و دانمارک هم گروه است.

روسیه به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ تا مرحله یک چهارم نهایی بزرگ‌ترین رویداد جهانی نیز صعود کرد، اما در ضربات پنالتی شکست خورد. با این وجود یورو ۲۰۱۶ چندان برای روس‌ها دستاوردی نداشت و روسیه به دلیل آشوب هوادارانش مبلغ ۱۵۰ هزار یورو جریمه شد.

روس‌ها در رقابت‌های یورو ۲۰۰۸ که به قهرمانی اسپانیا ختم شد، به جمع ۴ تیم نهایی هم صعود کردند اما نتوانستند به فینال برسند. آرشاوین ستاره روسیه در آن مسابقات بود.

زیوبا ستاره خط حمله زنیت که در رقابت‌های لیگ روسیه بالاتر از سردار آزمون آقای گل شد، یکی از امید‌های اصلی روس‌ها برای گلزنی محسوب می‌شود و چرچسوف (سرمربی روسیه) حساب ویژه‌ای روی این بازیکن باز کرده است.

روسیه تنها وابسته به زیوبا نیست و چند بازیم خوب دیگر نیز در این تیم بازی می‌کنند. الکساندر گولووین هافبک خلاق موناکو مهندس خط میانی روسیه محسوب می‌شود و به نوعی همه چیز در این تیم به گولووین بستگی دارد.  

پیش از این عادت کرده بودیم که در تمام رقابت‌ها  آکینفیف را درون دروازه روس‌ها ببینیم، اما این سنگربان بعد از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ از رقابت‌های ملی خداحافظی کرد و کفش هایش را آویخت.

اکثر بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم ملی روسیه در لیگ داخلی این کشور بازی می‌کنند و روس‌ها تنها ۴ لژیونر دارند. گولووین به همراه آلکسی میرانچوک از آتالانتا، دنیس چریشف از والنسیا و فئودور کودریاشوف از آنتالیا اسپور چهار بازیکنی هستند که در لیگ برتر روسیه بازی نمی‌کنند.

فهرست نفرات روسیه در رقابت‌های جام ملت‌های اروپا:

دروازه بان‌ها: یوری دیوپین (روبین)، متوی سافونوف (کراسنودرا)، آنتون شونین (دینامو مسکو)

مدافعان: گئورگی ژیکیا (اسپارتاک مسکو)، ایگور دیویف (زسکا مسکو)، یوری ژیرکوف (زنیت)، ویلاچسلاو کاراوائف (زنیت)، فدور کودریاشوف (آنتالیا اسپور)، آندری سمنوف (آخمات)، ماریو فرناندز (زسکا موسکو)

هافبک‌ها: دیمیتری بارینوف (لوکوموتیو مسکو)، ریفات ژمالتدینوف (لوکوموتیو مسکو)، ماکسیم موخین (زسکا مسکو)، الکساندر گولووین (موناکو)، دانیل فومین (دینامو مسکو)، رومان زوبنین (اسپارتاک مسکو)، الکسی آیونوف (کراسنودال)، دالر کوزیایف (زنیت)، آندره موستووی (زنیت)، ماگومد اوزدوف (زنیت)، دنیس ماکاروف (روبین)، الکسی میرانچوک (آتالانتا)، دنیس چریشف (والنسیا)

مهاجمان: آرتم زیوبا (زنیت)، آنتون زابولوتنی (زسکا مسکو)، الکساندر سوبولف (اسپارتاک مسکو)

برنامه بازی‌های روسیه در جام ملت‌های اروپا:

روسیه - بلژیک/ شنبه ۲۲ خرداد ساعت ۲۳:۳۰

روسیه - فنلاند/ چهارشنبه ۲۶ خرداد ساعت ۱۷:۳۰

روسیه - دانمارک/ دوشنبه ۳۱ خرداد ساعت ۲۳:۳۰


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار