۷ راس گوزن زرد ایرانی در سایت احیا، تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در شهرستان ارسنجان از ابتدای امسال تاکنون متولد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان گفت: بر اساس آخرین نتایج گشت و کنترل مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست ارسنجان از ابتدای امسال تاکنون ۷ راس گوساله گوزن زرد در سایت احیا، تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی ارسنجان متولد شده است.

او، بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۵۵ راس از گونه  گوساله گوزن زرد در این سایت حفاظت و نگهداری می‌شود.
 
ابراهیمی، تصریح کرد: این سایت به دلیل نداشتن تعارضات از جمله گونه پلنگ، فراهم شدن امنیت، تغذیه و توزیع علوفه در فصول خشک سال، پایش و گشت و کنترل و مدیریت بهینه و مطلوب رشد مطلوب و خوبی داشته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ارسنجان، ادامه داد: کم بودن محدوده عرصه طبیعی برای ادامه زیست و زاد آوری این گونه با ارزش در آینده معضلاتی برای آن خواهد بود.
 
او، افزود: سایت گوزن از سال ۹۰ با تعداد ۷ راس گوزن زرد فعالیت خود را عملا شروع کرد که هم اکنون یکی از سایت‌های موفق در کشور در زاداوری این گونه منحصر به فرد است.
 
ابراهیمی، اضافه کرد: امنیت و پویایی یکی از شاخصه‌های منحصر به فرد این سایت در بین سایر سایت‌های احیا و پرورش کشور و به عنوان سایت مولد در نظر گرفته شده است.
 
انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.