صنعت خودروهای الکتریکی روز به روز در حال رشد است و خودروسازان به سمت تولید این اتومبیل ها رفته اند و باتری نیز یکی از مهم ترین اجزای این ماشین ها است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از العین؛ صنعت باتری سازی خودرو‌های برقی با تقاضای فزاینده برای این دسته از خودرو‌ها به شدت در حال رشد است. در زمانی که همه گیری کرونا منجر به کاهش ۱۶ درصدی فروش خودرو در سال ۲۰۲۰ شد، فروش وسایل نقلیه الکتریکی با جهش ۴۱ درصدی به حدود ۳ میلیون خودرو رسید. مصرف کنندگان جهانی در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۲۰ میلیارد دلار برای اتومبیل‌های الکتریکی هزینه کردند، در حالی که دولت‌ها حدود ۱۳ میلیارد دلار برای یارانه‌ها هزینه کرده اند که تقریبا ۱۰ درصد از کل هزینه‌ها است. این رشد تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۱، که شاهد فروش گسترده خودروهای برقی بود.

فروش جهانی خودرو‌های برقی با رشد شدید در چین، اروپا و ایالات متحده در سه ماهه اول سال جاری ۱۴۰ درصد افزایش یافته و به ۱.۱ میلیون دستگاه رسیده است. در حالی که کشور‌ها به دنبال کاهش انتشار کربن بودند، تولید باتری خودرو‌های الکتریکی در چهار ماه اول سال ۲۰۲۱ بیش از دو برابر افزایش یافت و به ۶۵.۹ گیگاوات ساعت رسید.


بیشتر بخوانید


رتبه بندی تولیدکنندگان باتری

بر اساس اطلاعات SNE Research، شرکت چینی Contemporary Imprex Technology (CATL) بزرگترین تولید کننده باتری اتومبیل‌های برقی در جهان است که ۳۲.۵ درصد سهم بازار را در اختیار دارد.

برترین تولید کنندگان باتری خودرو‌های برقی در جهان

به گزارش رویترز، طی چهار ماه اول سال جاری، فروش این شرکت نزدیک به چهار برابر افزایش یافته و به ۲۱.۴ گیگاوات ساعت رسیده و CATL قصد دارد یک کارخانه جدید تولید باتری خودرو در شانگ‌های ایجاد کند و در حال مذاکره با دولت است. این شرکت از گسترش مداوم بازار خودروی چین بهره می‌برد. شرکت تحقیقاتی Canalys رشد پیش بینی شده فروش خودرو‌های الکتریکی در چین را فقط در سال جاری بیش از ۵۰ درصد تخمین زده است.

شرکت LG Energy Solution با سهم ۲۱.۵ درصدی و فروش ۱۴.۲ گیگاوات ساعت در ۴ ماه اول سال ۲۰۲۱ در جایگاه دوم قرار دارد.

برترین تولید کنندگان باتری خودرو‌های برقی در جهان

شرکت ژاپنی پاناسونیک که ۹.۷ گیگاوات ساعت با سهم ۱۴.۷ درصدی از بازار جهانی فروخت، رتبه سوم این لیست را از آن خود کرده است.

برترین تولید کنندگان باتری خودرو‌های برقی در جهان

شرکت چینی BYD پس از کسب سهم ۶.۹ درصدی بازار با فروش باتری ۴.۵ گیگاوات ساعت رتبه چهارم و پس از آن سامسونگ SDI کره جنوبی با سهم ۵.۴ درصدی با فروش ۳.۵ گیگاوات ساعت در رتبه پنجم قرار گرفت.

شرکت SK Innovation با فروش ۳.۴ گیگاوات ساعت و سهم ۵.۱ درصدی در جایگاه ششم قرار گرفت و پس از در رتبه هفتم شرکت KELP که در عرض چهار ماه ۱.۸ گیگاوات ساعت فروخت، این امکان را به دست آورد که ۲.۷ درصد از بازار را به خود اختصاص دهد.

برترین تولید کنندگان باتری خودرو‌های برقی در جهان

شرکت‌های ASC و Guachon با فروش ۱.۳ گیگاوات ساعت و سهم ۲ درصدی از بازار در جایگاه‌های هشتم و نهم هستند.

در رتبه آخر نیز شرکت BEVE با سهم ۱.۳ درصدی در بازار قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
طاهر
۲۳:۵۱ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
با عرض سلام
یک راهکار و ایده هستش که میتونه همیشه باطری ماشین رو شارژ بکنه اما متاسفانه مافیای انرژی و دولت اجازه پیاده سازی همچین ایده ای رو نمیدن،چون مردم باید همیشه محتاج و نیازمند دولت باشن
آخرین اخبار