راه حل جالب بوش برای افزایش عمر باتری خودروهای الکتریکی

شرکت بوش موفق شده است نرم‌افزار جدیدی را با قابلیت اتصال به ابر مجازی برای مدیریت میزان عمر باتری خودرو الکترونیکی طراحی کند.

راه حل جالب بوش برای افزایش عمر باتری خودروهای الکتریکیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بوش به تازگی نرم‌افزار پیشرفته و جدید با ویژگی اتصال ابری در جهت مدیریت و افزایش عمر مفید باتری اتومبیل‌های الکترونیکی تولید کرده است. بوش خودروهای الکتریکی را از طریق ابر الکترونی به به سیستم جدید خود متصل می‌کند.


بیشتر بخوانید: خودروهای متصل به اینترنت؛ با نسل جدید اتومبیل‌های هوشمند آشنا شوید +تصاویر


مارکوس هین، عضو هیئت مدیره شرکت بوش گفت: داده‌های مبتنی بر فضای ابری می‌تواند عملکرد باتری خودرو را بهبود داده و عمر مفید آن را افزایش دهد. نرم افزار شرکت بوش امکان رصد و کنترل بدون وقفه، نحوه عملکرد و میزان مصرف باتری خودرو‌های الکترونیکی را به شرکت‌های تولید کننده این نوع اتومبیل‌ها می‌دهد. بررسی‌های اولیه حاکی از که نرم افزار بوش تا ۲۰ درصد میران مصرف باتری را کاهش می‌دهد.

افزایش عملکرد و عمر باتری خودروهای الکترونیکی با نرم‌افزار اتصال ابری بوش

انتقال سریع‌تر داده‌‌ها در نرم افزار بوش سبب می‌شود فرایندهایی نظیر سرعت شارژ باتری و سرعت چرخه‌های مورد نیاز برای شارژ افزایش پیدا کند و وقفه‌های موجود در فرآیند شارژ باتری برخی از خودروهای الکترونیکی از بین برود. از این پس صاحبان خودروهای الکترونیکی  می‌توانند بدون نگرانی از صرف مدت زمان بسیار زیاد برای شارژ باتری اتومبیل خود به رانندگی بپردازند.

راه حل جالب بوش برای افزایش عمر باتری خودروهای الکتریکی

اولین مشتری سیستم متصل به ابر بوش، شرکت چینی دی‌دی-DiDi است. این شرکت چینی قصد دارد نرم ‌افزار بوش را در خودروهای موجود در ناوگان حمل و نقل گسترده خود راه‌اندازی کند. نرم‌افزار بوش در کنار کاهش میزان مصرف شارژ باتری، قابلیت پیش‌بینی و ارائه الگوهای مصرف را در اختیار رانندگان شرکت DiDi قرار می‌دهد تا این افراد پیش از حرکت و یا در حین رانندگی با تعیین فاصله خود تا مقصد، انرژی مورد نیاز از طریق محاسبات دستگاه مشاهده کنند.

مارکوس هین در این رابطه گفت: باتری‌های قدرتمند با کارایی و دوام بیشتر از قبل، قدرت یک خودروی الکترونیکی را به معنای واقعی افزایش می‌دهد. بوش مهم‌ترین مزیت‌های این نرم‌افزار را کاهش پیری باتری، بهبود نگهداری و تعمیرات باتری در هر زمان، مدیریت فرایند شارژ اعلام کرد.

انتهای پیام/

کمک بزرگ شرکت بوش به صاحبان خودروهای الکترونیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار