صافی زاده با بیان اینکه دریافت کنندگان دوز اول واکسن کرونای روسی نگران فاصله تزریق نباشند، گفت: به محض وارد شدن واکسن، اولویت با آن ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، بنا به اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمان، حسین صافی زاده،  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان گفت: در حال حاضر دوز دوم واکسن روسی وارد کشور نشده است و به محض اینکه این واکسن  وارد کشور شود و وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها قرار دهد، حتما به دریافت کنندگان دوز اول تزریق خواهد شد.

 او با اشاره به اینکه دریافت کنندگان دوز اول می‌توانند تا ۹۰ روز صبر کنند، افزود: کسانی که دوز اول را دریافت کرده‌اند نگران طولانی شدن فاصله تزریق دوز دوم نباشند؛ زیرا دوز اول تا حد زیادی ایمنی پایه ایجاد می‌کند و اغلب واکسن‌هایی که تاکنون در دسترس است، با این وقفه ایجاد شده، مشکلی نخواهند داشت.

صافی زاده بیان کرد: به محض ورود محموله‌ها با یک فاصله زمانی منظم، تزریق براساس اولویت‌ها انجام می‌شود. 

او همچنین در رابطه با اینکه کدام یک از واکسن‌های کرونا با کیفیت‌تر هستند، گفت: واکسنی که بیشتر در دسترس است با کیفیت‌تر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان  با بیان اینکه  متاسفانه شایعاتی بین مردم مبنی بر اینکه کسانی که واکسن کرونا را دریافت می‌کنند به بیماری مبتلا خواهند شد، وجود دارد، از مردم خواست: به این شایعات توجه نکنند.

او بیان کرد: البته کسانی بودند که بعد از دریافت واکسن به بیماری کرونا مبتلا شده اند که دلیل آن تزریق واکسن نبوده است؛  بلکه این بیماری به صورت پنهان در آن‌ها وجود داشته که با تزریق نمود پیدا می‌کند و کسانی که مبتلا می‌شوند بیماری آن‌ها بسیار خفیف است و خیلی زود هم بهبود پیدا می‌کنند.

صافی زاده تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم زنجیره بیماری کووید ۱۹ را قطع کنیم همه باید واکسن کرونا را دریافت کنند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار