عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان کشاورزان کشور از خشکسالی امسال خسارت دیدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام احد آزادیخواه، عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: امسال بر اساس آمار‌های نهاد‌های مسئول، طی یکسال اخیر بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان به کشاورزان کشور به دلیل خشکسالی و سایرمشکلات خسارت وارد شده است.

او افزود: با توجه به کم شدن آب پشت سدها باید برای آب آشامیدنی و آب کشاورزی را سروسامان دهیم و برایش پیشگیری از این اتفاق الگو کشت را تغییر و مدیریت کنیم تا از این بحران بیرون بیایم.

آزادیخواه بیان کرد: بر همین اساس نشستی با حضور مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در رابطه با این موضوع برگزار شد تا راهکار‌های عملیاتی برای پوشش خسارات کشاورزان در دستور کار قرار بگیرد.

او  می گوید: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته برای جبران این خسارت ها، واردات حداقل ۵ میلیون تن واردات گندم و ۴میلیون تن جو و علوفه باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک میلیون راس دام سبک باید از عشایر خریداری شود تا کشور در زمینه تامین اقلام اساسی با مشکل روبه رو نشوند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا حیدری
۱۳:۳۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
حالا که این قدر خسارت وارد شده برای خشکسالی به کشاورزان چه کمکی دولت می کنه