عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:دولت با افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به کشاورزان انگیزه داد تا تولید خود را با قوت و قدرت ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حجت الاسلام احد آزادیخواه ,عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این اقدام دولت گام مهمی در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید است تا با پشتیبانی از گندم‌کاران در شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا، موانع از پیش‌روی کشاورزان برداشته شود.

او با اشاره به تشکیل شورای قیمت‌گذاری محصولات راهبردی با تصویب مجلس، بیان کرد: اینکه رییس جمهوری به خاطر کمک به کشاورز، قیمت تضمینی خرید گندم را افزایش داده، اقدامی مثبت و بسیار ارزشمند در راستای حمایت از تولیدکنندگان و تحقق شعار سال است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه هنوز هم احساس می‌کنیم با توجه به هزینه‌های بخش کشاورزی، حق مطلب هنوز ادا نشده، ولی این میزان افزایش قیمت برای خرید تضمینی گندم، اقدامی مهم و در راستای حمایت از تولید است.

امسال قیمت تضمینی خرید هر کیلو گندم طبق تصمیم دولت، پنج هزار تومان تعیین شد و ۱۰۰۰ تومان به قیمت قبلی ۴ هزار تومانی خرید تضمینی گندم اضافه شد.

حجت الاسلام  آزادیخواه ادامه داد: اینکه چرخه تولید کشور آن هم در راهبردی‌ترین محصول یعنی گندم می‌چرخد و انگیزه‌ای برای کشاورزی ایجاد می‌کند، امیدبخش است.

او  تاکید کرد: سال آینده باید به گونه‌ای تدبیر شود که قیمت واقعی گندم از سوی دولت به کشاورزان ارایه شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: افزایش نرخ تضمینی به پنج هزار تومان موجب می‌شود کشاورزان در سال‌های آتی محصول بیشتری کشت کرده و تحویل دولت بدهند.

پارسال ۴۳۹ هزار تن گندم به نرخ تضمینی از کشاورزان استان همدان خریداری و یک هزار و ۱۷۲ میلیارد تومان بهای آن نیز به گندمکاران پرداخت شد.

منبع ایرنا

انتها ی پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
در همه کشورها به ویژه در کشورهای پیشرفته اهمیت زیادی برای بخش کشاورزی قائلند چرا که این بخش با غذا و نیازهای ضروری و اولیه مردم سر و کار داره ..بنابراین دولت و مجلس هم باید به کشاورزان توجه زیادی داشته باشند شرایط کار رو براشون تسهیل کنند