انتخابات شوراها؛

از تایید صلاحیت ۱۸ داوطلب دیگر برای عضویت در شورا‌ی شهر تا انتخاب کاندیداهای "کارآمد و متخصص"

آخرین خبرهای انتخابات شوراها در خراسان رضوی را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید علی بامشکی رئیس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان مشهد گفت: ۱۸ داوطلب دیگر برای عضویت در شورا‌های اسلامی شهر‌های این شهرستان تایید صلاحیت شدند. بیشتر این افراد که پیش تر در هیات نظارت استان رد صلاحیت شده بودند داوطلب عضویت در شورای شهر مشهد می‌باشند.

او افزود: علاوه بر تایید صلاحیت این تعداد، برخی نیز توسط هیات مرکزی نظارت ردصلاحیت شده اند که آمار تکمیلی در این خصوص توسط فرمانداری مشهد اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس هیات نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در مشهد ادامه داد: پیش از این از مجموع ۱۸۹ داوطلب ردصلاحیت شده در هیات اجرایی و نظارت شهرستان مشهد، ۱۵۲ نفر اعتراض خود را به هیات عالی نظارت استان ارسال کرده بودند که پس از انجام بررسی‌ها ۲۵ نفر تایید صلاحیت شدند و اعتراض ۱۲۷ نفر رد شد و نظر قبلی استان در خصوص این افراد تایید گردید.

بر اساس اعلام استانداری خراسان رضوی پس از انجام فرآیند تایید صلاحیت‌ها در هیات‌های اجرایی و نظارت شهرستان مشهد از مجموع هزار و ۶۲ داوطلب ثبت نام شده حدود ۸۵۰ نفر تایید صلاحیت شده اند.


بیشتربخوانید


اطلاعیه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی پیرامون انتخابات شورا‌ها

با عنایت به نزدیک بودن ایام انتخابات شورا‌ها لازم دیدم نکات ذیل را با شما سروران  ارجمند در میان گذاشته و به استحضار شما همشهریان گرامی برسانم:

۱) مساله انتخابات شورا‌ها به دلیل ارتباط مستقیم با زندگی مردم از اهمیت خاصی برخوردار است و به همین دلیل این امر؛ آثار مهمی بر وضعیت شهر‌ها و روستا‌های ما در امور عمرانی و اجتماعی و فرهنگی خواهد داشت.

خواهش اول  از همه مردم در روستا‌ها و شهر‌های حوزه انتخابیه؛ مشارکت فعال و اگاهانه در امور همه انتخابات‌ها از جمله شوراهاست.

۲) نقش نماینده مجلس در انتخابات شورا‌ها در دو بخش قابل ارزیابی است:

اول: جایگاه قانونی نظارتی مجلس که معمولا در قالب تعیین هیات‌های نظارت و بازرسی جلوه گر می‌گردد، دوم نقش مشورتی بعنوان معتمد مردمی.

من در امر نظارت قانونی تلاش نمودم افراد امین و مورد احترام مردم و دارای شجاعت لازم در دفاع از حقوق کاندیدا و متدین را در هرچهارشهرستان با نظارت مسئولان امر معرفی نمایم

در روند بررسی پرونده‌ها جز با جواب استعلام منفی مراجع قانونی هیچ فردی را هیات‌های نظارت شهرستانی رد نکرده اند و حتی اگر فردی استعلامش منفی، اما به نظر اعضای هیات، مستندات کافی در پرونده موجود نبود، تایید شد تا مشارکت حداکثری همه سلیقه‌ها فراهم شود.

نماینده مجلس در هیچ مرحله‌ای برای رد هیچ فردی مداخله‌ای نداشته و اگر مشورتی هیات‌ها با بنده داشته اند؛ ان‌ها را به بررسی استعلام‌های مراجع قانونی ارجاع داده و نظرم را بدون هیچ الزامی بیان نموده ام.

برخی افراد در مرحله شهرستان یا استان یا تهران طبق نظر مراجع قانونی رد شدند این افراد اگر به بنده مراجعه داشتند در هیات نظارت مرکزی رایزنی و پیگیری نمودم که با مساعدت مراجع، برخی افراد تایید و در خصوص برخی افراد؛ مراجع قانونی حاضر به تغییر نظر قبلی نشدند و تلاش بنده بی نتیجه ماند.

پس هرگونه ادعای رد افراد توسط نماینده، از اساس کاملا نادرست است و برخی اظهار نظر‌های منتشر شده در فضا‌های مجازی شهرستان و ادعای این که «نماینده از هیات نظارت خواسته فلان افراد رد شوند» کاملا دروغ و صرفا شایعه پراکنی و تخریب و بی تقوایی محض است.

۳) در خصوص انتخابات شورا‌های شهر‌ها و لیست‌های احتمالی بنده همانگونه که قبلا اعلام کردم هیچ لیست و کاندیدایی ندارم برخی افراد خود را به بنده منتسب نموده تا از لطف مردم و پایگاه‌های اجتماعی و مذهبی به اینجانب؛ استفاده انتخاباتی نمایند، اما با صراحت عرض می‌نمایم «هرفردی شما مردم عزیز انتخاب نمایید؛ انتخاب اینجانب بوده و با همه توانم در خدمت منتخبان شما خواهم بود».

۴) نقش دوم نماینده و امامان محترم جمعه در انتخابات‌ها بعنوان فرد معتمد مورد قبول اکثریت مردم مشورت، رایزنی و تلاش برای مشارکت حداکثری و نظارت برای دفاع از حقوق مردم و کاندیداست.

از سال‌های قبل میثاق‌ها و ائتلاف‌هایی در راستای همگرایی کاندیدا و با رضایت خود افراد در حال انجام بوده است امسال امامان محترم جمعه جناب حاج قاضی جامی الاحمدی و جناب حجه الاسلام معتمدی فر مصلحت دیدند دخالت مستقیم نداشته باشند که این امر به نظر بنده امری مبارک و ارزشمند و نشان از درایت این دو عزیز بزرگوار دارد.

این جانب در سفر قبلی به منطقه گفتگویی کوتاه با امام جمعه محترم اهل سنت ونشستی با برخی معتمدین و کاندیدا عزیز در خصوص انتخابات شورا‌ها داشتم.

در روز بازگشتم به تهران، به درخواست برخی معتمدین و به دلیل گرفتاری هایم در تهران و عدم حضورم در منطقه، مقرر شد پنج معتمد از شهر تربت جام در راستای نظارت و کمک به هماهنگی و تعامل با مزار شیخ جام مشخص شود تا اگر به روال سال‌های قبل ائتلافی شکل داده شد بر روند دعوت معتمدین نظارت داشته باشند و رضایت کاندیدا و عادلانه بودن کار را رصد نمایند.

من این ۵ معتمد را برای کمک به فرایند برگزاری احتمالی و شکل گیری ائتلاف‌ها و برای دعوت از کاندیدا و معتمدین، معرفی نمودم و از امام جمعه محترم اهل سنت هم درخواست نمودم ۵ نفر را در صورت صلاحدید معرفی نمایند تا هیات ده نفره به کاندیدا کمک نمایند در انتخابات پیش رو همگرایی و همکاری صورت پذیرد

۵) باگذشت دو هفته و عدم اعلام لیست پنج نفره مزار و بلاتکلیفی کاندیدا.

اینجانب در اخبار منتشره از شهرستان مشاهده کردم که امام جمعه  کار را به یکی از معتمدین خوشنام شهر که مورد اعتماد بنده نیز می‌باشند واگذار کردند تا ۵ معتمد مردمی مزار هم با نظارت ایشان معرفی شوند و این هیات ده نفره با کمک کاندیدا و مشورت با ان‌ها روند هرگونه میثاق و ائتلاف را نظارت نمایند.

کاندیداهای "کارآمد و متخصص" برای شورای شهر مشهد انتخاب شدند

حمید رضا ترقی سخنگوی ‌شورای ائتلاف و وحدت ‌خراسان رضوی گفت: لیست نهایی شورای شهر مشهد که توسط شورای ائتلاف تهیه شده حل معضلات حاشیه شهر مشهد را در دستور کار دارد.

او با اشاره به اهمیت انتخابات شورای شهر افزود: فرصت گران سنگی به وجود آمده تا با بصیرت شایسته و با تحول در مسیر حکمرانی حرکت کنیم.

سخنگوی ‌شورای ائتلاف و وحدت ‌خراسان رضوی ادامه داد: توصیه و وصیت امام راحل را که در فکر معیشت و رفاه مردم باشیم را فراموش نمی‌کنیم؛ طبق فرموده مقام معظم رهبری افرادی را باید انتخاب کرد که به نیازهای اساسی و زیربنایی توجه کنند و از دانش و تجربه لازم برخوردار باشند.

ترقی بیان کرد: امروز آمده‌ایم که با  برنامه‌ریزی حکمرانی دقیق در کشور و استان به  اصلح گزینی و شایسته سالاری عمل کنیم.

او تصریح کرد: کسانی را باید برای شوراهای اسلامی انتخاب کرد که معضلات شهر را برطرف و محیط زیست و اصالت اسلامی و ساخت و سازها را رعایت کنند و با نگاه اسلامی و نیازهای اساسی و زیرساختی، به خصوص مناطق مستضعف‌نشین آشنا باشند و از  اسراف بپرهیزند و از دانش و تجربه لازم برخوردار باشند.

سخنگوی ‌شورای ائتلاف و وحدت ‌خراسان رضوی تاکید کرد: شورای ائتلاف در خراسان رضوی با وجود همه بی‌مهری‌ها و سنگ‌اندازی‌ها توانست با تلاش در طول یک‌سال گذشته افرادی کارآمد و متخصص را از بین افراد ارزشمند و سرمایه‌های ماندگار به مرحله‌ نهایی شورای شهر مشهد برساند.

ترقی اظهار کرد: این تلاش طاقت فرسا و مخلصانه در شورای وحدت و ائتلاف که در ۲۰ روز گذشته ساعت‌ها وقت گذاشته شد و روی بررسی نامزدها برنامه‌ریزی کردند به نتیجه خواهد رسید.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار