آخرین خبرهای انتخابات شوراها در خراسان رضوی را در بسته زیر مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید علی بامشکی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مشهد گفت: به موجب تبصره ۱ و۳ ماده ۵۳ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی کشور تعداد ۲۶۵ نفر از رد صلاحیت شدگان در هیئت اجرایی و نظارت بخش‌های مرکزی، رضویه و احمد اباد در موعد مقرر اعتراض خود را تسلیم هیئت نظارت شهرستان کردند.

او افزود: به موجب تبصره ۴ ماده ۵۳ و۵۴ قانون فوق اعتراضات مذکور در جلسات هیئت نظارت مشهد مورد بررسی قرار گرفت و ۱۵ خرداد نتیجه نهایی جمع بندی و ۱۶ خرداد اسامی قطعی و نهایی به فرمانداری و بخش‌های مربوطه ابلاغ خواهد شد.

بامشکی بیان کرد: در بخش روستایی مشهد قبلا ۱۸۳۷ نفر در هیئت‌های اجرایی و نظارت تایید صلاحیت شدند که با تایید ۱۸۷نفر دیگر جمع کل نامزد‌های این سه بخش به ۲۰۲۴ نفر رسیدند و در مجموع ۱۷۱ نفر یا انصراف داده و یا رد صلاحیت شده اند.


بیشتربخوانید


جانمایی شعب اخذ رأی در خراسان رضوی

محمدعلی نبی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۸جانمایی شعب اخذ رأی در خراسان رضوی میلیون تعرفه رای برای انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری به استان منتقل شده است.

او با اشاره به دنبال کردن چند اولویت در دو هفته آینده در بحث برگزاری انتخابات افزود: نخست تکمیل فرایند آموزش نیرو‌ها و عوامل اجرایی انتخابات است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و دوم بحث زیرساختی و تامین امنیت انتخابات است که در این زمینه هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، اما همه ارکان امنیتی انتظامی باید برنامه ریزی لازم را برای افزایش ضریب امنیتی انتخابات بکار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی یکی از برکات پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را برگزاری انتخابات عنوان و تصریح کرد: با هدف زنده نگهداشتن آرمان‌های امام راحل (ره) وظیفه داریم برای برگزاری انتخابات پرشور، سالم و با امنیت اقدام کنیم.

پذیرش سلایق مختلف رمز موفقیت در انتخابات است

رئیس ستاد آیت الله رئیسی در خراسان رضوی گفت: در جلسه روسای ستادهای استانی کشور با آیت الله رئیسی، بر موضوعاتی تاکید شد که همان راه حل ها در تمامی ستادهای اقشار مختلف در کشور باید رعایت شود، تا نتیجه حداکثری گرفته شود.

او افزود: اولین چیزی که باید رعایت شود، ایمان به خدا، اخلاص و توکل است که باید بیشتر از قبل رعایت شود.

بحث ائتلاف در گناباد جدی شده است

برخی از کاندیدا با چندین هدف بدنبال ائتلاف هستند. یکی اینکه با افراد نزدیک به تفکرات و روحیات خود در شورا کار کنند.

بعضی از کاندیداها هم احساس می کنند رای شان کم است، برای همین بدنبال ائتلاف میگردند، که هم را تقویت کنند.

اغلب کاندیداها گروه تلگرامی تشکیل داده اند و به بذل و ثنای خود با روش های مختلف و غیر مستقیم مشغول اند.

از میان ائتلاف های مطرح، یک ائتلاف قوی در حال شکل گیری است که چهار جوان متخصص با یک مرد لنگردار و باتجربه قرار است ائتلاف کنند.

جمعی از نیروهای انقلاب نیز جداگانه احتمالا دو لیست برای انتخابات شورا خواهند داد.

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.