بومی سازی بویلر با تکیه بر دانش متخصصان ایرانی/تبلور فناوری ایرانی در قلب تپنده نیروگاهی کشور

شرکت دانش بنیان مپنا تنها دارنده دانش فنی ساخت بویلرهای بازتاب حرارتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا، در زمینه طراحی، تامین، ساخت، نصب و راه‌اندازی انواع بویلرهای بازیافت حرارتی،تولید همزمان برق و حرارت (CHP)، واترتیوب (پکیج/ صنعتی/ نیروگاهی) و تجهیزات جانبی مرتبط در بخش‌های نیرو، نفت و گاز، پتروشیمی و سایر صنایع در بازارهای داخلی و خارجی فعالیت می‌کند.

ساخت تجهیزات بویلر تا اوایل سال ۱۳۸۹ از طریق برون سپاری و استفاده از توان و ظرفیت پیمانکاران داخلی و در چارچوب سیستم منسجم مدیریت و نظارت بر تأمین کنندگان مپنابویلر صورت می‌گرفت.

قلب تپنده نیروگاهی کشور امروز تنها دارنده دانش فنی طراحی و ساخت بویلرهای بازتاب حرارتی کلاس f در مپنا بویلر است.

بویلرهایی که دوستدار محیط زیست هستند و پشت دوربین های گازی قرار می گیرند و انرژی دود را استفاده  و تبدیل به انرژی می کنند

بیاتی، مدیر ارتباطات شرکت مهندسی و ساخت بویلر و تجهیزات مپنا گفت: استاندارد های اجباری تکنولوژی این عصر از نیروگاه ها که با به روزسانی خطوط تولید همراه بود متخصصان جوان این شرکت دانش بنیان را به سمت بومی سازی برد .

بیاتی افزود:  براساس تولید داخلی و نگاه به سازمان متخصصان مپنا بویلر دست به کار شدند و چهار ماه تحقیق و تلاش تیمی سه نفره باعث دستیابی به دانش طراحی و دستگاه پیشگرم و تنش زدایی مبدل های حرارتی شد.

او گفت: یکی از تجهیزاتی که در عملیات تکمیلی و جوش و مونتاژ نیاز بود تا به روز شود و براساس استانداردهای ابلاغ شده حرکت کند بحث تنش گیری مبدل های حرارتی بود.

قربانی، طراح و ساخت دستگاه پیشگرم و تنش زدایی مبدل های حرارتی گفت: افزایش راندمان تولید، دقت در میزان افزایش، کاهش و نگهداشت دما با خطای کمتر از سه درجه بدون دخالت اپراتورها و کاهش اتلاف انرژی حرارتی از مزایای این دستاورد است که چنین تجهیزاتی را در کشور نداشتیم و ولتاژی که استفاده می شد در بحث ایمنی بسیار خطرناک بود.

قربانی افزود: بیش از ۷۰ هزار دلار صرفه جویی ارزی حاصل ساخت این دستگاه است ضمن این که ما صاحب این تکنولوژی هستیم .

اما تفکر و خلاقیت متخصصان داخلی ایرانی به همین جا ختم نشد و برای ساخت دستگاه اجرای عملیات تست هیدرواستاتیک دست به کار شدند.

قربانی، مدیر نگهداری و تعمیرات شرکت گفت: دستگاه هیدرواستانیک دستگاه منحصر به فردی است که نمونه اش در دنیا نیست، عملیات هیدرواستاتیک را بدون اپراتور انجام می دهد و خروجی و بازده کار را افزایش می دهد.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.