روسیه خطاب به آمریکا: در صورتی که تحریم‌های فضایی را بر ندارید، از ایستگاه فضایی خارج می‌شویم

رئیس آژانس ملی فضایی روسیه خطاب به آمریکا گفت یا واشنگتن تحریم‌های فضایی را بردارد و یا مسکو از ایستگاه فضاییی بین المللی خارج خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس آژانس ملی فضایی روسیه در سخنانی پیشنهاد داد که مسکو از ایستگاه فضایی بین المللی در سال ۲۰۲۵ خارج شود؛ مگر آنکه واشنگتن تحریم‌ها بر بخش فضایی را که مانع پرتاب ماهواره‌های روسیه شده است را بردارد.

دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس ملی فضایی روسیه (روسکاسموس) در سخنرانی خود خطاب به اعضای پارلمان روسیه و پیش از نشست ژنو که قرار است این ماه میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برگزار شود، اعلام کرد مسکو در حال تلاش برای پرتاب برخی از ماهواره‌های خود به دلیل تحریم‌های آمریکاست که این بدان معنی است که روسیه نمی‌تواند برخی از ریزتراشه‌های مورد نیاز برنامه فضایی خود را وارد کند.

روگوزین در سخنانی گفت: ما بیش از مقدار مورد نیاز راکت داریم؛ اما نمی‌توان آن‌ها را پرتاب کرد. ما فضاپیما‌هایی داریم که تقریبا سرهم شده اند، اما فاقد یک میکروچیپ خاص هستند که ما برای خرید آن‌ها به دلیل تحریم‌ها راهی نداریم.

به نوشته رویترز، این سخنان کم سابقه این مقام بلند پایه روسیه اذعان به این مسأله است که تحریم‌های آمریکا به شکلی جدی مانع توسعه صنعت فضایی در روسیه شده است.

گفتنی است در پی اقدام روسیه در الحاق خاک کریمه به خاک خود در سال ۲۰۱۴، آمریکا و دیگر کشور‌های غربی اقدام به اعمال تحریم‌هایی بر روسیه کردند. در تازه‌ترین مورد، آمریکا روسیه را به ادعای مداخله در انتخابات، حملات سایبری و مسموم کردن الکسی ناوالنی، منتقد کرملین تحریم کرد؛ ادعا‌هایی که از سوی مسکو رد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار