از نظارت ۷۲ بازرس ویژه بر فرآیند انتخابات تا پخش برنامه انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری از شبکه جهان بین

مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته درخصوص انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان چهارمحال و بختیاری را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، تا برگزاری انتخابات مهم و سرنوشت ساز ۲۸ خرداد زمان کوتاهی باقیمانده است.

مردم استان چهارمحال و بختیاری حضور حداکثری و پرشور در انتخابات ۲۸ خرداد را عزت و اقتدارآفرین و مشارکت حداکثری را سبب خنثی شدن راهبرد‌های دشمن و معاندان نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.


بیشتر بخوانید


دشمنان نظام اسلامی از مدت‌ها قبل برای دلسرد کردن مردم برنامه‌ریزی ویژه‌ای کرده و این روز‌ها که به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم مردم چهارمحال و بختیاری بر فعالیت‌های خود افزوده‌اند.

تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات یک وظیفه همگانی است

حجت الاسلام جعفری نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات یک وظیفه همگانی است گفت: ۹۰ درصد مشکلات درون کشور، نشأت گرفته از خود ما و قابل حل است و یک دولت با روحیه انقلابی و کار شبانه روزی می‌تواند مشکلات فعلی را برطرف کند که امیدواریم با انتخاب مردم این مسئولیت اجرایی شکل بگیرد و شاهد گشایش در زمینه‌های مختلف باشیم.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: دولتی که می‌خواهد سکان اجرایی کشور را در دست بگیرد باید باور به مقاومت داشته باشد، باید به این باور داشته باشد که می‌توانیم بر روی پای خود بایستیم و مشکلات خود را حل کنیم، مردم بدانند هزینه‌های سازش با دشمن به مراتب سنگین‌تر از مقاومت است.

او با بیان اینکه نباید پروژه جاده سفیددشت به بروجن ۱۲ سال طول بکشد، اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران مدیر جهادی نباید شب و روز بشناسد، وقت نشستن زیر کولر و نامه زدن نیست، مدیران هر روز باید به صورت میدانی مسائل را پیگیری کنند.

انتخابات ۱۴۰۰ زیر ذره بین بازرسان

شهاب قائدی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۲ بازرس ویژه و سربازرس برای نظارت بر روند برگزاری انتخابات در استان تعیین شدند که از این تعداد ۱۱ نفر به عنوان بازرس ویژه، کار بازرسی و نظارت را بر عهده دارند.

او افزود: یک هزار و ۱۶۴ بازرس متناسب با تعداد شعب اخذ رای در برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد در استان پیش بینی شده است و با توجه به تعیین یک سربازرس به ازای هر ۱۵ شعبه اخذ رای، تاکنون ۶۱ نفر در این بخش فعال شده‌اند.

قائدی اضافه کرد: تعداد بازرسان ویژه نیز در هر شهرستان یک نفر تعیین شده است که در شهرستان لردگان به دلیل پراکندگی و تعداد بالای شعب اخذ رای، دو بازرس ویژه فعالیت می‌کنند.

او اظهار داشت: درخواست برای افزوده شدن یک بازرس ویژه در شهرستان شهرکرد به ستاد انتخابات ارائه شده است که به زودی نتیجه آن اعلام خواهد شد.

قائدی تصریح کرد: بازرسان مراکز بهداشت و درمان استان در مراکز اخذ رای در زمان برگزاری انتخابات به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حضور خواهند داشت و این افراد نیز با تایید فرمانداری‌ها و یا ستاد انتخابات استان و با دریافت حکم اجازه ورود به شعب را دارند.

او ادامه داد: لازم است اعضای هیات بازرسی شهرستانی با برقراری تعامل با هیات‌های نظارت بر انتخابات، تبیین وظایف بازرسان در نشست‌های ستاد انتخاباتی شهرستان و برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای بازرسان، شرایط را برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات در فضایی قانونمند و سالم فراهم نمایند.

پخش برنامه انتخاباتی نامزد‌های ریاست جمهوری از شبکه جهان بین

یوسف افشارنیا مدیرکل صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری گفت: امسال به خاطر شرایط ویژه شیوع بیماری کرونا و لزوم پرهیز از تجمعات و نبود سفر‌های استانی نامزد‌های ریاست جمهوری، رسانه ملی برای نخستین بار، با تولید و پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌ها از ظرفیت شبکه‌های استانی برای گفتگو با مردم استان‌های مختلف اقدام کرده است.

او افزود: در این زمینه معاونت امور استان ها، ضبط برنامه‌های «ایران سرای من و گفتگو با دوربین» را با حضورنامزد‌های ریاست جمهوری برای ۳۰ استان آغاز کرده است.

افشارنیا اضافه کرد: هفت نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، هر کدام ۳۰ برنامه ۳۰ دقیقه‌ای خواهند داشت که از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استانی طبق برنامه تنظیمی و مصوب، پخش خواهند شد.

او ادامه داد: این برنامه‌ها به طور متمرکز در استودیو‌های سازمان صدا و سیما در تهران ضبط شده است و بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته از ۱۹ خرداد ماه روی آنتن شبکه‌های صدا و سیمای استانی می‌روند، بر این اساس جدول پخش برنامه انتخاباتی نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ویژه استان چهارمحال و بختیاری که ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه به صورت همزمان از رادیو و تلویزیون پخش می‌شود به شرح زیر است:

آقای حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی: چهار شنبه ۱۹ خرداد
آقای سعید جلیلی: پنج شنبه ۲۰ خرداد
آقای عبدالناصر همتی: جمعه ۲۱ خرداد
آقای امیر حسین قاضی زاده هاشمی: شنبه ۲۲ خرداد
آقای محسن مهرعلیزاده: یکشنبه ۲۳ خرداد
آقای علیرضا زاکانی: دوشنبه ۲۴ خرداد
آقای محسن رضایی: سه شنبه ۲۵ خرداد

ممنوعیت برپایی ستاد انتخاباتی در هسته مرکزی شهرکرد

احمدرضا امینیان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرکرد با اشاره به شرایط ویژه برای راه‌اندازی ستاد‌های انتخاباتی، گفت: برپایی ستاد‌های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در هسته مرکزی شهرکرد ممنوع است.

او افزود: در راستای جلوگیری از تجمعات در شهرکرد به منظور رعایت مصوبات الزام‌آور ستاد ملی مبارزه با کرونا و طرح‌های ترافیکی سطح شهر، برای راه‌اندازی ستاد‌ها شرایط ویژه‌ای پیش‌بینی شده است.

امینیان اضافه کرد: از این رو برپایی ستاد در خیابان دوازده محرم از محدوده چهارراه فصیحی تا میدان دوازده محرم، خیابان ملت از محدوده میدان دوازده محرم تا میدان فردوسی، خیابان سعدی از محدوده چهارراه فردوسی تا چهارراه فصیحی در شهر شهرکرد ممنوع است.

او ادامه داد: انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

حضور حداکثری مردم باعث ناامیدی دشمنان انقلاب می‌شود

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن فاطمی رئیس شورای سیاستگذاری و راهبری ستاد‌های مردمی حامیان سید ابراهیم رئیسی نامزد نوزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری در آیین افتتاحیه ستاد مردمی صلح استان گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات نشان‌دهنده استکبارستیزی، آزادمنشی، عدالت‌خواهی و نوع‌دوستی ملت ایران است.

او افزود: مردم ایران با مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح، بر مبارزه با ظلم و مقاومت برابر فساد اصرار ورزند.

فاطمی اضافه کرد: امروز مستکبران جهان منتظر تصمیم ملت ایران برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ و میزان مشارکت مردم در این دوره از انتخابات هستند و حضور حداکثری مردم باعث ناامیدی دشمنان انقلاب می‌شود.

او ادامه داد: در این راستا تقویت اتحاد، وحدت و هماهنگی برای افزایش مشارکت و همچنین پرهیز از رقابت ناسالم در انتخابات سال‌جاری مورد توجه همگان باشد.

قدرت‌الله حمزه نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: تقویت ایمان و وحدت برای مشارکت حداکثری و تشکیل دولت اسلامی در این دوره از انتخابات ضروری است.

او افزود: مردم، مسئولان، سیاسیون، نامزد‌های انتخاباتی و گروه‌های مختلف، رعایت تقوی، صداقت در گفتار و امانت‌داری در انتخابات را مورد توجه جدی قرار دهند.

حمزه اضافه کرد: ملت ایران برای مشارکت حداکثری و خلق حماسه سیاسی دیگری در انتخابات امسال تلاش و کوشش کنند، زیرا پشیمانی پس از برگزاری انتخابات سود، نتیجه و فایده‌ای ندارد.

او ادامه داد: نامزد‌های انتخاباتی و طرفداران آنان ضمن تبیین توانمندی‌های خود برای مردم، از هرگونه تخریب رقیبان بپرهیزند.

حمزه گفت: در ۴۲ سال گذشته هرکس سرباز ولایت شد به موفقیت دست یافت و هرکس از این راه فاصله گرفت نتوانست به موفقیت برسد.

محمدعلی نظری نایب رئیس جمعیت گفتمان انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری نیز گفت: مشارکت حداکثری و حضور پُر شور مردم در انتخابات سال‌جاری لازمه تشکیل دولت انقلابی است.

او افزود: نامزد‌های انتخاباتی با اخلاق‌مداری در تبلیغات، زمینه حضور گسترده و حداکثری مردم پای صندوق‌های رای را فراهم کنند.

شهاب جانباز امیرانی رئیس ستاد مردمی صلح چهارمحال و بختیاری ستاد سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان نیز گفت: بیش از ۱۶۰ شبکه ماهواره‌ای بیگانه برای تخریب انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند که البته دلسوز جمهوری اسلامی نیستند.

او افزود: تبیین برنامه‌های نامزد‌های انتخاباتی مانند حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی برای مردم می‌تواند در افزایش مشارکت مردم برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ مؤثر باشد.

مرتضی سجادی رئیس شورای ائتلاف گفتمان انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: فعالان ستاد‌های انتخاباتی بابد شرکت در انتخابات را از مردم تقاضا کنند.

او افزود: برای تحقق مشارکت حداکثری و شرکت پُرشور مردم در انتخابات سال‌جاری باید مردم را به‌صورت چهره به چهره برای حضور در پای صندوق‌های رای دعوت کرد.

تا کنون حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، محسن رضایی و سعید جلیلی در چهارمحال و بختیاری ستاد تشکیل داده اند.

دیگر نامزد‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمحال و بختیاری فعالیتی نداشته و ستادی هم برپا نکرده اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار