جف بزوس ماه آینده با موشک New Shepard به فضا می رود

موسس و مالک شرکت فضایی بلو اوریجین ماه بعد با موشک ساخت شرکت خودش به فضا سفر می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛ جف بزوس در اولین ماموریت سرنشین دار شرکت فضایی اش بلو اوریجین، با موشک New Shepard به فضا می‌رود. این سفر ۲۰ ژوئیه و ۱۵ روز بعد از اینکه بزوس از سمت خود یعنی مدیرعاملی آمازون کناره گیری می‌کند، انجام می‌گیرد. مارک بزوس در این سفر برادرش جف، موسس بلو اوریجین را همراهی می‌کند.


بیشتر بخوانید


جف بزوس که یکی ثروتمندترین افراد جهان است امروز پستی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و نوشت: " از پنج سالگی آرزوی سفر به فضا را داشتم. در ۲۰ ژوئیه من با برادرم این سفر را انجام می‌دهم. ماجراجویی همراه با بهترین دوستم. "

جف بزوس ماه آینده با موشک New Shepard به فضا می رود

آیا جف بزوس اولین میلیاردر مسافر فضا است؟

اگر همه چیز همانطور که برنامه ریزی شده پیش برود، جف بزوس اولین میلیاردر در حوزه فضا است که با موشک ساخت شرکت خودش به فضا سفر می‌کند. این سفر، اتفاقی است که ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس هنوز موفق نشده آن را انجام دهد. پیش از این، ریچارد برنسون، میلیاردر انگلیسی و مالک ویرجین گلکتیک برنامه این شرکت برای فرستادن ثروتمندان به فضا را رسانه‌ای کرده بود و آشکارا قصد رقابت با بزوس و شرکتش را دارد. برنسون مدت‌ها پیش اعلام کرده بود از اولین مسافران موشک ویرجین گلکتیک برای سفر به فضا است و احتمالا پرواز این موشک چند ماه دیگر انجام می‌گیرد.

جف بزوس ماه آینده با موشک New Shepard به فضا می رود

بلو اوریجین شش سال تحقیق و کار محرمانه روی موشک و کپسول فضایی انجام داد و ماه قبل اولین ماموریت فضایی New Shepard را رسانه‌ای کرد. با وجود اینکه این شرکت هنوز قیمت بلیط این سفر را اعلام نکرده، اما گفته شد که یکی از صندلی‌های این موشک را از طریق حراج به فروش می‌رساند. این شرکت ماه گذشته دور اول حراج را بست و گفت که بیش از ۵۲۰۰ پیشنهاد از ۱۳۶ کشور جهان را دریافت کرده بدون اینکه مبلغ بیشترین پیشنهاد را اعلام کند. بر اساس آنچه در وب سایت Blue Origin آمده، بالاترین پیشنهاد فعلی ۲.۸ میلیون دلار در دور حراج بوده است.

جف بزوس ماه آینده با موشک New Shepard به فضا می رود

گفتنی است؛ پرواز سرنشین دار شرکت فضایی بلو اوریجین با کمک موشکی به طول ۵۵ متر و کپسولی شش نفره انجام می‌گیرد. این پرواز ۱۱ دقیقه طول می‌کشد و سرنشینان را تا ارتفاع بیش از ۹۶ کیلومتری زمین بالا می‌برد. پیش از این نیز این موشک که قرار است بزوس و دیگران را حمل کند، ۱۵ پرواز آزمایشی انجام داده که هیچ کدام مسافری نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
یه دلاور واقعیه که تو میلیاردرا نادره
آخرین اخبار