دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر با تأکید بر رعایت اصول اخلاق انتخاباتی از سوی داوطلبان شورا‌های اسلامی گفت : ضمن حفظ احترام یکدیگر از تبلیغات غیرمجاز و خارج از چارچوب‌های قانونی خودداری کرده و برای مردم الگوی تمکین به قانون باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مسلم الماسی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر گفت : دستگاه قضایی برای سلامت انتخابات و پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی با تمام توان تلاش می‌کند.

او گفت : با توجه به واقع شدن در شرایط کرونایی، فعالیت‌های مغایر با شیوه‌نامه بهداشتی، علاوه بر تخلف انتخاباتی به عنوان جرم در تشدید شیوع ویروس کرونا نیز تلقی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان روانسر افزود: برای کاهش جرایم انتخاباتی و رسیدگی به این جرایم در خارج از نوبت، شعبه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

الماسی ادامه داد: باید اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات سالم و مهیا کردن بستری عادلانه و مساوی برای همه نامزد‌های انتخاباتی فراهم شود و نباید اجازه داده شود تا کسانی با استفاده از موقعیت و جایگاه خاص و با استفاده از امکانات و تجهیزات دولتی و عمومی به نفع یا علیه فرد یا گروه خاصی استفاده کنند.

او ادامه داد: برگزاری انتخابات از نشانه‌های اقتدار نظام است و دشمن می‌خواهد با کمرنگ کردن آن، مردم در پای صندوق‌های رای کمتر حضور پیدا کنند، اما رسالت همه ما فراهم کردن زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و با مشارکت حداکثری مردم است.

پیشرفت نظام در گرو شرکت در انتخابات است

امام جمعه روانسر گفت: برای پیشرفت نظام، عزت و اقتدار کشور و اعتلای وحدت در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ مشارکت کنیم.

ماموستا مُلا سید «محمد محمدی» افزود: انتخابات پیش رو نسبت به انتخابات‌های گذشته متفاوت‌تر، حساس‌تر و مهمتر است.

او افزود: دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان بیشتر از گذشته شده و برای شرکت نکردن مردم در انتخابات سال‌جاری برنامه‌های بیشتری پیش‌بینی کرده‌اند.

امام جمعه روانسر ادامه داد: دشمنان به دلیل آنکه در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام مانده‌اند، بیشتر دچار هراس شده‌اند و با القای یاس و ناامیدی به دنبال تحریم انتخابات هستند.

ماموستا محمدی گفت: حضور پرشور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات موجب خواهد شد باری دیگر و همچون گذشته توطئه‌های آن‌ها خنثی شود.

او گفت: حضور در پای صندوق‌های اخذ رای نشانه وفاداری به ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب است.

این روحانی اهل سنت افزود: عشیره‌گرایی و انتخاب‌های قومی و قبیله‌ای؛ آفت انتخابات شورا‌ها است که امیدواریم مردم با حساسیت و دقت نظر بیشتری افراد اصلح را انتخاب کنند.

مردم رکن اصلی جمهوریت و دموکراسی

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: مردم به عنوان رکن اصلی جمهوریت و دموکراسی کشورمان، تعیین کننده عظمت و شکوه انتخابات هستند از این رو باید با مشارکت حداکثری خود به این رویداد مهم سیاسی رونق بیشتری بدهند.

نورالدین فرزادی‌پور افزود: باتوجه به شرایط کنونی و حساسیتی که در داخل و به خصوص خارج کشورمان نسبت به انتخابات ۲۸ خرداد امسال وجود دارد وظیفه همه قشر‌های مختلف مردم حضور پرشور و با قدرت در پای صندوق‌های رای است.

او افزود: ۱۱۱شعبه اخذ رای شهری و روستایی در شهرستان سرپل ذهاب برای جمع آوری آرای مردم اختصاص یافته و همه مقدمه‌های لازم از مدت‌ها قبل برای برگزاری انتخاباتی سالم، بانشاط و پرشور فراهم شده است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: از مجموع شعب اخذ رای، ۳۹ شعبه شهری و ۷۲ شعبه روستایی است که ۴۰ شعبه ثابت و ۷۱ شعبه نیز به صورت سیار کار رای‌گیری از واجدین شرکت در انتخابات را انجام می‌دهند.

او گفت: در مجموع یک هزار و ۸۹۰ نفر در این شهرستان متشکل از عوامل اجرایی، بازرسی، نظارتی و امنیتی کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند و ملاک ما در اجرای انتخابات قانون است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.