خودروسازی در دنیا با تجربه های مختلفی رو به روست اما ایران همچنان با مشکل ساخت قطعات و قبول این توانایی دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از سال 97 واردات خودرو ممنوع اعلام شد و پس از آن اجازه ورود خودروهای خارجی به کشور داده نشد. به دنبال آن و اعمال تحریم ها، بسیاری از نمایندگی های خودروهای خارجی از بازار ایران رفتند و صنعت خودروی کشور به دست صنعتگران ایرانی چرخید.

صنعتگران داخلی پس از آن، اقدام به داخلی سازی خودروهای داخلی کردند و کمر همت را بستند تا این صنعت سرپا بماند. سال گذشته بعد از گذشت سه سال از ممنوعیت، خبرهایی از برداشتن ممنوعیت واردات به گوش رسید. 

چندی پیش مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فعالیت مثبت وزیر صمت، گفت: آقای رزم حسینی نگاه بسیار دقیقی دارد و بسیار مناسب فعالیت می‌کند. اکنون دستور داده که مشکلات واردات خودرو در کمیته خودرو بررسی شود که خود این تصمیم نشان دهنده این است که دیگر با جنجال قرار نیست کار انجام شود و کار‌ها بهتر از گذشته پیش خواهد رفت.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو بیان کرد: نگاه وزیر صمت این است که خودرو انحصاری است و قصد دارد واردات خودرو را آزاد کند که نگاه کاملا منطقی دارد.


بیشتر بخوانید


در زمان‌های گذشته که واردات خودرو آزاد بود و تجار به راحتی خودرو وارد می‌کردند، خودروسازان کشور دچار ضعف بودند و از این رو تولیدات داخلی به شدت ضعیف بود و تنوع محصولات هم نداشتیم. به گفته کارشناسان صنعت خودرو اگر بناست واردات خودرو آزاد شود، باید اقداماتی صورت گیرد که اول از همه ارز مورد نیاز را تامین کرد که در شرایط کنونی این کار امکان پذیر نیست. 

گزارش - واردات ممنوع، مونتاژ آزاد/ رویکرد جدید صنعتی ها در رقابت پذیر بودن بازار خودرو!

حالا از این صحبت می توان برداشت کرد که از سال ۲۰۱۷ تاکنون هیچ وارداتی نداشتیم و به دلیل تحریم‌ها مونتاژ خودرو هم نداشتیم، به نوعی می‌توان گفت خودروساز‌های چینی هم از ترس قطع شدن ارتباطشان با آمریکا ارتباط خود با کشورمان را هم قطع کردند. اما حالا این رویه گویا کمی بهتر شده است، یعنی این روز‌ها شاهد فروش فوری و پیش فروش انواع خودرو‌های مونتاژی در کشور هستیم.

زمانیکه در رفت و آمد در بزرگراه ها هستیم،  روی بیلبورد‌های شهری تبلیغ انواع خودرو‌هایی را مشاهده می کنیم که قطع به یقین در داخل ساخته نشده اند و به صورت مونتاژ قرار است به بازار عرضه شوند.  

در این ۳ سالی که تحریم بودیم، خودروسازان در تلاش بودند صنعت خودرو را سرپا نگه دارند و به نوعی همانند بسیاری از خودروسازهای جهان به خودکفایی کامل برسیم و از مونتاژ کاری خارج شویم، اما حالا گویا قرار است با رویکرد جدید به قبل از تحریم ها برگردیم و مونتاژ در داخل کشور رونق پیدا کند! 

البته که این روش آنچنان هم منطقی نیست و به گفته علی علیلو رئیس سابق کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی، قطعات داخلی خودرو تولید خوبی دارد و بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو از ارزبری فعلی را نیز می توان کاهش داد اما گویا زور راحت طلبی صنعت خودرو در مونتاژ بر تولید قطعات داخلی می چربد.

رونق خرید  و فروش خودروهای چینی در بازار!

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به رونق خرید و فروش خودروهای چینی در بازار، گفت: خودروهای چینی که به تازگی در بازار به فروش می رسند به صورت CKD  وارد و داخل کشور تولید می شود و به هیچ عنوان خودرویی به صورت  CBU  وارد کشور نمی شود. 

او بیان کرد: 20 درصد خودروهایی که در داخل کشور به فروش می رود ساخت داخل است و تمام قطعات آنها از چین وارد می شود. به دلیل شفاف بودن فضای واردات خودرو، هیچ گونه واردات انحصاری و قاچاقی انجام نمی‌شود.

علی قاسمیان کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد موضوع واردات خودرو، گفت: اصولا یکی از موضوعاتی که آحاد جامعه بر روی آن اتفاق نظر دارند داشتن یک خودروی با کیفیت و در عین حال شیک و زیبا و همچنین برخورداری از حق انتخاب و تنوع بالا حین خرید خودرو است. یکی از ابزار‌هایی که می تواند در تحقق این هدف اثرگذار باشد اتصال به بازار‌های خودروی جهانی و تولید کنندگان متنوع با رویکرد‌ها و دیدگاه‌های مختلف در توسعه خودرو است.

گزارش - واردات ممنوع، مونتاژ آزاد/ رویکرد جدید صنعتی ها در رقابت پذیر بودن بازار خودرو!

او ادامه داد: در نتیجه ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست؛ بنابراین در حالت معمولی یعنی در صورتیکه شرایط کشور ما نیز مانند دیگر کشور‌های دنیا باشد، واردات خودرو به کشور ما نیز می تواند مثبت و مفید باشد. اما نکته آنجاست که به خصوص در سال‌های اخیر، شرایط کشور ما با دیگر نقاط دنیا متفاوت است؛ بنابراین اگر واردات خودرو به کشور ما تحت شرایطی که به برخی از آن‌ها در ادامه اشاره می گردد صورت نگیرد نه تنها مفید نخواهد بود که آسیب‌های جبران ناپذیری را ممکن است موجب شود.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: در ابتدا باید توجه داشت در صورتی که قرار است واردات خودرو صورت بگیرد، این کار باید طی یک برنامه ریزی طولانی مدت و اطلاع قبلی خودروساز صورت بگیرد، بدین معنی که به عنوان مثال یک مدت ده ساله به خودروساز بدهیم و او را مطلع کنیم که ده سال دیگر واردات خودرو به کشور تحت یک برنامه مشخص صورت خواهد گرفت.

قاسمیان ادامه داد: در اینجا خودروساز باید مطلع باشد که قرار است با چه کلاس خودرویی رقابت کند؟ آیا خودرو‌های دست دوم نیز شامل واردات می شوند یا فقط خودرو‌های نو قرار است وارد شود؟ یا مثلا وضعیت گمرکی چه خواهد بود؟ آیا قرار است مالیات گمرکی صفر شود یا  صرفا درصد آن کم شود؟ اگر قرار است کم شود چند درصد قرار است کم شود؟ یا بعنوان مثال قرار است با چه شیبی طی چند سال بعد به صفر درصد برسد. به هر حال وضع مالیات گمرکی در همه جای دنیا یک راهکار پذیرفته شده برای رونق تولید داخل و اشتغالزایی است.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: موضوع دیگری که باید مد نظر قرار گیرد این است که اگر دولت می خواهد واردات خودرو از یک کشور خارجی را آزاد کند، آیا این توانمندی را نیز دارد که ارتباط خودروساز را با قطعه سازان، موسسات آزمون و مجموعه‌های علمی و تحقیقاتی همان کشور آزاد کند؟

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: اینکه ما به خودروساز مهلت بدهیم که طی یک بازه چندساله کارشناسی شده، خود را به سطح کیفی یک سری خودرو‌های هدف وارداتی برساند در صورتی منصفانه خواهد بود که طی این چند سال شرایط و زیرساخت‌هایی را فراهم کنیم که خودروساز بتواند به راحتی، بدون فوت زمان و پرداخت هزینه‌های چندبرابری و مشکلات ناشی از تحریم، برخی از نیاز‌های خود که در داخل کشور امکان تامین آن وجود ندارد را با شرکت‌ها و موسسات مرتبط درجه یک خارجی مرتفع کند.

گزارش - واردات ممنوع، مونتاژ آزاد/ رویکرد جدید صنعتی ها در رقابت پذیر بودن بازار خودرو!

ورود خودرو خارجی به کشور ممنوع است

ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: ورود خودرو به کشور ممنوع است، در نتیجه برخی از شرکت های خودروساز خود اقدام به مونتاژ خودرو می کنند و اینگونه عوارض ورود هم نمی دهند. کشور ما صنعت خودروسازی ندارد و بهتر است بگوییم ما صنعت مونتاژکاری داریم.

این کارشناس صنعت خودرو با تاکید بر اینکه در دو سه دهه اخیر صد درصد خودروسازان مونتاژ کار بوده اند، گفت: متاسفانه در صنعت خودروی کشور شاهد افزایش کیفیت خودروها نیستیم و در مقابل شاهد این هستیم که قیمت تمام شده در آنها بسیار بالاست. 

در دنیا این تجربه ثابت شده که هیچ کشوری نمی‌تواند در‌های خود را به سمت اقتصاد جهانی ببندد، اما بازگشایی درهای تجارت باید با هدف ایجاد رقابت و افزایش توان داخلی باشد تا کالای ایرانی با کیفیت، اولین انتخاب هموطنان باشد.

گزارش از فائزه شعبانی اصل

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۶
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
سلام هم دولت و هم مجلس رانت خوار خودرسازان داخلی هستند تا وقتی این رویه ادامه داره نه واردات خودرو داریم نه خودرو ارزان می شود
Iran (Islamic Republic of)
شهداء مظلوم
۰۸:۲۸ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
جوانان عزيز ايران به شهادت رسيدند كه ايران مستقل باشدايران از كشور كره در صنعت ماشين سازي جلو بود كره ورود قطعه را ممنوع كرد تا خود خورو سازان به فكر ساخت باشند و ورود خورو را آزاد كرد تا رقابت ايجاد شود مي بينيم كه خودرو سازي كره الان كجاست و ما اندر كجا هستيم چرا بايد قطعه سازان ايراني ورشكست شوند لعنت خدا بركساني كه ايران و جوانان ايراني را مي خواهند ذليل كنند
Netherlands
ناشناس
۲۱:۰۰ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
هه لابد فقط ماشین های چینی میتونن وارد کنن :/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
سیاست این ۴۳ سال با شکست مواجه شده، خودروی ملی با کیفیت بالا و قیمت مناسب وجود ندارد!
لطفا بدون تعصب و جبهه گیری، خودروهای خود را با خودروهای کره ای مقایسه کنید
انحصار فقط دست مافیا را بازتر می کند، به مردم دروغ نگویید!
تعرفه بالا به خودروهای خارجی و بالا بردن قیمت خودروهای داخلی به بهانه های واهی، فقط تورم و خط فقر را بالا می برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
یکی از منابع اصلی درامد دولت خودروسازی هست. معلومه که واردات ممنوعه!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۷ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰
معلوم نیست چه خبره ؟!؟! : این دلخوشی ها نوعی سر خوشی ودور شدن از واقعیت جامعه ای است که مردان وزنان دلسوز وآینده نگر ندارد وهمه به فکر امروز خود هستند !!! والله مسابقه برای خرید سواری نه جز نیازاست ونه ضرورت دارد مثل اینکه همه دنبال خانه دار شدن هستند نه زندگی کردن !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰
مردم دنبال عفب تر نیفتادنن مثل بانیان وضع موجود!
Iran (Islamic Republic of)
مدافع حرم بسیجی خط امام
۱۷:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
دولت و مجلس محترم باید بشدت تمام جلوی واردات کالای خارجی را بگیرد و همچنین جلوی قاچاق کالا واردات و صادرات را ممنوع کند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
مونتاژ انگیزه برای بدست گرفتن صنعت خودرو ست الان که به هدف دست یافتیم باید جرات واردات را داشته باشیم آن هم نه از نوع بی در و پیکر بلکه چند برند محدود و کنترل شده که بستر آن با جمع کردن انبوه خودرو های فرسوده فراهم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
از یک سوراخ چند بار باید گزیده شویم ؟!؟!؟! راه درستی را می رویم نباید بلایی که انگلیس بر سر پیکان آورد تکرار شود نامرد ها تا می بینند ما در صنعتی خوب جلو می رویم سر کیسه را شل می کنند ودر باغ سبز نشان میدهند الان چند قدم تا بومی شدن صنعت تولید خودرو نمانده البته اگر نوکران غرب بگذارند !!!وبلای پیکان تکرار نشود کشور ژاپن از ترس از دست دادن بازار ایران نام خودرو های جدید خود را ایرانی گذاشته !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
تنها راه :ادامه "نهضت قطعه سازی "و صدور قطعه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
هنر ایجاد نیاز های کاذب در مردم نیست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
تولید قطعه وخودرو باید در دست شرکت های دانش بنیان باشد نه دولت ،دولت باید از این باتلاق خود را خارج کند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
حاکمیت باید وقت خود را به جای صرف تولید سواری صرف زیر ساخت ها بکند وتولید سواری را به بازار بدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
80%مردم در نیاز های ابتدایی خود وول می خورند دولت در فکر تولید سواری برای :هزینه بیت المال وبالا رفتن آمار تصادفات است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
چگونه می توان ملتی را به خاک سیاه نشاند ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
بدلیل عدم کار آیی سازمان های پر هزینه ای که به اسم فرهنگ سازی کاری نمی توانند بکنند باید تعطیل شوند چون جامعه گرفتار فرهنگ مصرفی شده مثل عرب ها شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
دولت نباید بجای تولید کامیون واتوبوس به تولید خودرو مصرفی سواری روی آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
فرهنگ غربی نسخه مرگ آوری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
سبک زندگی مصرفی دارد شخصیت آدمها را عوضی می کند وکم کم ملت را از پای در می آورد همانگونه که اروپا وامریکا را بی بندو باری از پای در آورده وتوان دفاع از خود را از آنها گرفته !!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۳۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
میدونید فرق مونتاژ با واردات مستقیم چیه ؟؟ در واردات خودرو رانت شامل حال یه عده میشه که معلوم نیست کیا هستن ولی در مونتاژ رانت دقیقا" هدفمند و به شکل وشمایل قانونی انجام میشه .. این دروغگویان اگه به فکر تولید و مردم بودن اجازه میدادند که شرکت های بزرگ بیان در کنار این دو غده سرطانی خودرسازی شعبه میزدن که هم مشکل مردم حل بشه هم از به لطف وجود انها این خودرو ساز های بیلیاقت به خوشون می اومدن و شاید یه تکونی میخوردن ....گاهی وقتا برا ادب کردن یه چماق لازمه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
در کجای دنیا بجای کار های بنیادی وزیر بنایی:حکومت ودولت باهزینه بیتالمال خودرو سواری تولید وسالانه باعث مرگ 20/000نفر می شود و ترافیک وآلودگی آب وهوا وتغییر فرهنگ تولید به فرهنگ مصرفی و..... می شود حتی تولید هواپیما هم دست بخش خصوصی است !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
در سال های تولید واقعی :با تولید سواری توسط دولت خود دولت تبدیل به بزرگترین آلوده کننده آب وهوا شده !!!!و فرهنگ مصرفی راگسترش داده وفرهنگ کار وتولید را به حاشیه برده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
کلا"حاکمیت باید از تولید سواری خارج شود وبه تولید وسایل عمومی وکشاورزی متمرکز شود که نفع عمومی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
دولت از وظیفه ذاتی خود منحرف شده وبیت المال را صرف چه می کند ؟!؟!آیا وظیفه دولت تولید سواری است یا تولید وسیل نقلیه عمومی وباری ؟!؟!؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
تمرکز دولت باید بر تولید :وسایل کشاورزی وحمل ونقل عمومی وقطار و...باشد و تولید سواری هم باید مثل دو باشگاه پرسپولیس واستقلال به بدست مردم وبخش خصوصی باشد زیرا تولید سواری وظیفه دولت نیست که سالیانه ملیون ها تومان حق مردم را به این دو شرکت می دهد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
قوه قضاییه نباید بی خاصیت باشد :کسانی را که درصدد تغییر فرهنگ کار وتولید به فرهنگ مصرفی هستند را شناسایی واعدام کند مثل چین با شعار :تولید برای دشمن ،زندگی و آب وهوای سالم برای خود !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
این چه مرضی است ؟!؟!خدایی ما تجهیزات کشاورزی خیلی کم داریم حتی وانت پیکان و وانت بار کم داریم همه روی آورده اند به سواری وبعضی با سواری با ر جابجا می کنند !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
به فکر حمل ونقل عمومی باشید ودل برای خودرو سواری نسوزانید !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
در سال های تولید ورفع موانع :بجای خودرو سواری به فکر ناوگان حمل ونقل باری وعمومی که شریان اقتصادی مملکت است باشید خودرو سواری خود مانع فرهنگ کار وتولید است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
هزینه ای که نسل بعد باید تاوان آنرا بدهد !!!!!!! پیتزا خوری وموبایل بدستی وجین پوشیدن وخودرو سواری و.......برای مملکت ما تبدیل به بیماری شده وآب وهوا وفرهنگ و....را دارد می خورد !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
چرا مثل اروپا فرهنگ دوچرخه سواری را تر ویج نمی کنید ؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
آخه دوچرخه سواری ممنوعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
ترویج زندگی مصرفی کار دشمن ودوست نادان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
کم کم دارید فرهنگ مردم را عوض می کنید وبه فکر آب وهوا نیستید !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
حداقل وارداتی ها مطمعن هستند مونتاژ کاران ما فقط از کالا میدزدند و تکنولوژی مونتاژ هم بلد نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
واقعا شرم بر نادانهای وطنی و بی عقلانی که زندگیشان و زنده بودنشان وابسته به برق و خودرو است و شعار سر میدهند که افرادی که به فکر تولید انبوه خودرو هستند نادانند!!!!!!!
با این تفکرات بیخود و ابلهانه گروهی از مردم به جایی نمی‌رسیم.
به این دوستان کم خرد باید گفت خودروهایشان را بگذارید کنار و دوچرخه سوار شوید آیا میتوانید و آیا جرات همچنین پیچاندن نسخه ای برای خودتان دارید!!!!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۷:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
افراد نادانی که میگویند این کشور در شده از خودرو !!!!!!
۱_آیا صف های دهها ملیونی را برای خودرو های صدها ملیون تومنی نمی‌بینند!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
۲_آیا اصلا چشمانشان اینهمه فرسودگی ناوگان تجاری و کاری و باری و عمومی و تاکسی شهری را می‌بینند!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
۳_آیا با همین تولید بسیار کم میخواهیم منطقه ای و یا جهانی!!!!!!!!شویم!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
و دهها سوال دیگر
این تولید بسیار کم و ناچیز اصلا شایسته ایران و ایرانی نیست .
یک بار هم که شده تولید کشور بزرگی همچون ایران را با تویوتا مقایسه کنید.
یکبار هم که شده تولید کشور بزرگ ایران را فقط با تک کارخانه ای همچون هیوندا مقایسه کنید.
نامردهای وطنی!!!! صدها مورد دیگر هم هست، چرا اینقدر از زیاد بودن خودرو در ایران میگویید!!!!!؟؟؟؟؟ یقینا میستوبیشی یک فرد ژاپنی تولیدش از کشور ما بیشتر است!!!؟؟؟
به نظرم اگر هر ایرانی یک خودرو هم داشته باشد و تولید کشورمان بازار نیم ملیاردی اطراف را فقط نشانه و هدف بگیرد باز هم چندان گزافه نگفتیم.
نکته مهم این است که ورود به خودروهای برقی ورود به جهانی نوین است.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۶:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
عده ای از مردم ایران فقط بلدن حرف مفت بزنند ولی در عمل برای خودرو صف‌های دهها ملیونی میگیرند!!!!!این عین ریا کاری و فریبکاری و نظرات بیخود و حرفی چرت و پرت است.
ایران عزیز ما می‌باید به تولید بیش از ده ملیون خودرو در سال برسد ،تعداد خودروسازی های بسیار در نتیجه قطعه سازی های فراوان شکل خواهند گرفت ،خیابانها و کوچه ها بهتر و عریضتر خواهند شد راهها بیشتر در سراسر شهرها و روستاهای ایران گسترش خواهند یافت ،تعداد پالایشگاهها افزایش خواهند یافت و درآمد زایی و شغلهای بسیاری هم در داخل کشور و هم در مورد صادرات به بیرون کشور شکل خواهند گرفت.
واردات انبوه خودرو صنعت قطعه سازی را رونق میدهد به نظرم ایران ما ظرفیت داشتن شصت ملیون خودرو را دارد.پس واردات خودرو باید آزاد شود.
لزومی ندارد همه خودروها سواری و بنزینی باشند ،خودروهای برقی سنگین و سبک هر چقدر وارد کشور بشود این نشانه پیشرفت و نخبگی کشور است نه مصرفی و وابسته بودن کشور.
باید در کوتاهترین زمان کشور را پیشرفت داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
تولید ده میلیون پراید درسال کدام مشکل کشور را حل می‌کند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
تلویزیون ما :ساعت ها دوچرخه سواری دور ازوپارا نشان میدهد وشما می خواهید فرهنگ خودرو سواری را جایگزین کنید ؟!؟!؟!؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
چقدر گاگول دوچرخه سواری چه ربطی به خودرو داره!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
دوچرخه و ماشین!!!!!
مقایسه بی ربطی است نابغه ایرانی!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
دروغ میگن و پراید هم وارداتیه چون اصل کار که موتوره نمیتونن بزنن و وارد میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
شرم بر خودروسازان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
همش تناقض گويي
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۱۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
با سلام . اگر با قوانین نا نوشته قطعه سازی خودرو آشنایی داشته باشید. یک قطعه ساز ماهر و آشنا در امور تولید : باصرف وقت و هزینه و مشکلات موجود اقدام به طراحی و ساخت نمونه اولیه قطعه مورد نظر خودرو می نماید و هنگامی که از تستها و آزمونها کیفیتی قبول شد اقدام به برنامه ریزی جهت تولید انبوه میکند . .که متاسفانه در این مرحله دستهای پشت پرده اقدام به عقد قرارداد با شرکتهای چینی و واردات آن میکند . که ضربه سنگینی یه صنعت داخلی وارد میکند . البته افرادی پرنفوذ از این مافیا حمایت میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۲:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
می‌باید واردات گسترده و ملیونی خودرو آزاد شود آنهم در حد دهها ملیون دستگاه خودرو سنگین و سبک برای پیشران اقتصاد کشور.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
اکثر کشاورزان بجای تراکتور با خودرو سواری به سر مز رعه بی آب خود می روند !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۲۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
آیا کشاورز برای سرکشی به زمین و زارعتش باید با ماشین سنگین برود و یا با کمباین برود!!!!!!؟؟؟؟؟
چقدر ما نخبه و نابغه داریم!!!
خدایا شکرت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
ملت اجازه نخواهند داد جامعه را مصرفی واز خود بیگانه بار بیاورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
چین سریعترین قطار ها را برای خود می سازد برای ما سواری !!!توبوس ومینی بوس وکامیون وقطار برای ما در اولویت است سواری همین هم که در داخل تولید می شود زیادی است
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۶:۳۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
با چنین تفکری شدیم جهان سوم و جهان آخر.
در تولید خودرو هر آنچه بتوانیم باید به تولید بیشتر برسیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
خودرو سواری نه جز واجبات ونه نیاز های اصلی است نیاز اصلی :آب وهوا وغذا و مسکن وکشاورزی وصنعت سالم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
در مورد خودروهای برقی چی؟؟؟؟؟؟؟
کمی فکر کن بعد نظر بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
میشه بگی صنعت و کشاورزی و غذا بدون خودرو هم میشه !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
بهتر نیست دستگاه آب شیرین کن بسازید ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
بعد از نابودی منابع آبی محیط زیست را نابود کردید حتی در روستا ها هوای پاک نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
ورود خودرو باید مطلقا ممنوع شود چون ما نیاز های اساسی تری داریم .
Iran (Islamic Republic of)
ذردلیذا
۱۶:۴۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
خوب دانشمند چون نیاز دیگه داری که نباید وارداتو بست
چون گرسنته باید لیوان آبتو دور بندازی
ملت ما عجیبترین ملتن یعنی بعضی وقتا به ضرر خودشونم حرف میزنن
چرا باید پول تویوتا رو بدی ولی پژو سوار بشی
بابا شماها چ میدونید
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۷:۰۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
از خودرو اساسی تر چیست؟؟؟؟؟!! ،نابغه هموطن!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
خوب فکر کنی خودرو خودش نیاز اساسی است از کمباین و تراکتور گرفته تا خودروهای تجاری و کار و خرید و رفت و آمد.
کمی فکر کن دوست عزیز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
دلال ها مبارکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
خودرو جز نیاز اولیه واولویت ما نیست ما نیاز به تولید مسکن ومدرسه وریل راه آهن وقطار و اتوبوس وکامیون داریم تا سواری که موجب مرگ سالانه 20/000نفر جوان می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
خودرو نیاز اولیه و اساسی است همراه با غذا و همراه با مسکن.
کمی فکر کن بعد حرف بزن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
اتوبوس و کامیون خودرو نیستند!!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
توجه به صنعت پاک وجمعی برای ما حیاتی است تا واردات خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
صنعتی پاکتر از خودرو برقی داریم آیا!!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
چرا به صنایع مولد توجه نمی شود وهمه دنبال مسابقه تولید خوردو هستند ؟!؟!هدف شوم :مصرفی کردن جامعه ،آلودگی زیست محیطی ،برده کردن مردم و......است وبس !!!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریان
۱۷:۱۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
خودرو برقی چی ؟؟؟؟
کمی دانشت را بالاببر،فهمیدن بیشتر گناه و جرم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۱:۵۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
دیروز رفتم یه فرغون گرفتم زده بود مونتاژ سایپا دیدم یه دسته نداره زنگ زدم سایپا گفت فرغونتون ساده است اگه میخواید دسته داشته باشه باید اپشنال بردارید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
صنعت خودرو سازی داخلی در چهل سال گذشته سود سرشاری فقط برای مدیران این صنعت داشته و صدمات مالی کمر شکن و فاجعه بار برای مصرف کنندگان محصولات که مردم هستند داشته است چون کیفیت خودرو های داخلی بطور فجیعی پایین است و قیمت تمام شده برای مصرف کننده ده ها برابر ارزش واقعی آن است. صنعت خودرو سازی با شیوه فعلی سرطان اقتصاد کشور است و باید روال آن تغییر کند یا کلا تعطیل شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
تادیر نشده :: باید جنبش سبز علیه واردات ومصرف بی رویه خوردو در ایران فعال شود حماقت است اگر از پشت عینک دودی وشیشه ماشین به جامعه انسانی نگاه کنیم !!!جامعه ای که نباید از خود بیگانه شود !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
برای خودروهای برقی راه بینداز اگر هر ایرانی دو خودروی برقی هم داشته باشد به محیط زیست چه آسیبی میرسد؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
به جای جنبش سبز عقل و نگذشت را تغییر بده و غفلت را سبز کن و دانست را بالا ببر.
جهان امروز جهان توانایی و دانایی است .خودرو هم دانایی و هم توانایی بشر را نشان داده ،خودرو و برق آنقدر در زندگی های ما مهمند که حالا زندگی و مرگ انسانها را رقم میزنند،نمیدانی بدان،آگاه باش،آگاهی هنر است جرم نیست.
بهترین جنبش سبز میتواند واردات گسترده و ملیونی خودرو برقی باشد.عزیزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
عدهای به جان جامعه افتاده اند تا همه را عوض کنند وتبدیل به مردمی تنبل ومصرفی !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
هیچ اجباری نیست دوست عزیز ولی حق نداری با جان بقیه بازی کنید!!!!!!!
خدا به انسان عقل داده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
پس ما مردم کجا نفس بکشیم همه جا پر شده از سواری ؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!تهران شده قبرستان خودرو سواری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
ایران تنها تهران نیست شاید تهران اشباع شده ولی ایران نه و هیچگاه اشباع نمیشود.
الکی نظر نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۵ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
مسابقه برای نابودی کشور !!!!!!!!! فرقی بین مواد مخدر وماشین در تغییر فرهنگ جامعه نیست !!! تبدیل کردن مردم به عناصر مصرفی کار دشمن دانا ودوست ابله است !!!!!! چرا همه دست به دست هم داده اند که فرهنگ ما را مصرفی وعوض کنند در کشور های ژاپن وکره وچین بیشتر مردم از وسایل نقلیه جمعی استفاده می کنند از طرفی کشور از نظر آب وهوا نیاز به تنفس دارد مگر ما مشکل آب نداریم مشکل هوا نداریم حتی در کشور هم ما باید به تولید خودرو های جمعی وبزرگ گرایش پیدا کنیم تا تولید سواری برای نابود کردن کشور مسابقه گذاشته اید ؟!؟!
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریان
۱۷:۲۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
حالا دیگر خودرو ، نیازی ،اساسی است.
آیا نام خودرو برقی به گوشت خورده!!!!؟؟؟؟
با میاد شدیم هشتاد ملیون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
آیا واردات میلیونها خودرو برقی برای محیط زیست ضرر داره تا گشتن و جولان خودروهای دودزای نیم قرن جلوتر در خیابانها و جاده ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۱:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
بابا خودروهای داخلی آشغالن جنس پلاستیک داشبوردهاشونو میبینی حالت بد میشه و... . خودرو وارد کنین با قیمت مناسب که مردم حق انتخاب داشته باشن همه چی زوری نمیشه که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
خودروهای داخلی هم وارداتین چون اصل کار که موتورشونه وارداتیه نه داخلی
البته به صورت تیکه تیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
اره خوب میکنید نباید خارجی وارد بشه و گرنه کی به ملت سلا پهنا بچپونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
مثل چند سال پیش
خودرو ایرانی نخریم تا کمرشون بشکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
ورود خودروی خارجی برای مردم ممنوع ولی خودتون و بچه هاتون سوار بشن ممنوع نیست
به اجبار باید فرغون های ایران فرغون و سایپا فرغون رو سوار بشیم
قشنگ با همین فرمون برید جلو ماشالله
بلاخره روز قیامتی هم هست که جواب پس بدید تک تکتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
ايران فرغون و سايپا فرغونو خوب اومدي
:)))))
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
خوب مردمو سر کار گذاشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
۴۰ ساله پیشرفت صنعت خودرو را دیدیم.از نظر مردم صنعت خودرو در ایران وجود ندارد فقط بازار داخلی را برای یکه تازی آنها با قطع صادرات خالی کرده ایم و مردم را مجبور به خرید بی کیفیت ترین خودروها با بالاترین قیمت های جهانی کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
چهل سال به خودرو ساز داخلی فرصت دادید کافی نیست؟
باز هم می‌گویید فرصت بدهیم و با اطلاع قبلی باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۱ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
مافیا یعنی همین. میگن ارز نداریم ولی مونتاژ ماشین چینی انجام میدین که همه قطعاتش از چین میاد و به قیمت ماشین آلمانی به مردم میفروشیم. مسئولین جواب بدن
-
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
اگر همه خودروسازها مونتاژ کار هستند این همه ادعای تولید خودروی ملی دروغ بوده است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰
واردات خودرو ممنوع نتیجه اش این شده که قیمت خودرو در کشور سرسام آور بالا رفته و از قیمیت بهترین و باکیفیت ترین و بروزترین ماشین های دنیا بالاتر رفته اما از نظر کیفیت بی کیفیت ترین خودروهای جهان هستند که از نظر استاندارد جهانی برای جان سرنشینانش خطرناک هستن
آخرین اخبار