نرخ ارز، فرمول اصلی محاسبه قیمت‌ها! / حباب قیمت خودرو‌های داخلی همچنان پابرجاست

ناظران بر این باورند که سبک شدن وزن دلار، قیمت خودرو و سرمایه‌ای بودن این کالا را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روزی است که شاهد کاهش قیمت ارز در بازار هستیم و به دنبال آن قیمت بسیاری از کالاها روند نزولی دارد. یکی از این تاثیرات بر قیمت خودرو است که زمانی به شدت افزایش یافت و بسیاری از این رویه گله مند بودند.  

تأثیر نرخ ارز و نوسانات آن بسیار گسترده و عمیق‌ است، به طریقی که مهمترین جنبه‌های اقتصادی کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به گفته کارشناسان، نرخ ارز تأثیر زیادی بر اقتصاد در کوتاه مدت و مدت زمان طولانی دارد. نوسانات نرخ ارز بر قیمت محصولات وارداتی نیز اثر گذار است و علاوه بر این می‌تواند بر قیمت‌های داخلی نیز تأثیر بگذارد.

 بسیاری از کارشناسان، روند کاهش قیمت خودرو را ناشی از افزایش تولید و تسریع در تحویل محصولات از سوی خودروسازان بزرگ قلمداد می‌کنند از سوی دیگر، ناظران بر این باورند که سبک ‌شدن وزن دلار، قیمت خودرو و سرمایه‌ای بودن این کالا را تحت تاثیر قرار داده است.

قیمت سازی بسیار راحت به دلیل عرضه ناکافی!

میلاد بیگی کارشناس حوزه خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اثرات نرخ دلار بر بازار خودرو، اظهار کرد: متأسفانه بازار خودرو در کشور ما عمق کافی را ندارد، به عبارتی ساده‌تر عرضه کننده و بازار مصرف زیادی وجود ندارد و همین امر باعث شده تا قیمت سازی بسیار راحت‌تر باشد.

این کارشناس صنعت خودرو بیان کرد: با توجه به تعداد محدودی که از عرضه کننده‌ها وجود دارد، امکان قدرت گرفتن آن‌ها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده و شرایط مناسبی برای فعالیت متخلفان فراهم می‌شود.

گزارش - اثرات سبک شدن وزن دلار بر قیمت خودرو؛ نرخ ارز حرف اول را در بازار کالاهای ساخت داخل می‌زند

او با اشاره به تأثیر وجود سایت‌های خرید و فروش بر انجام این کار گفت: امروزه شرایطی فراهم شده است تا هر کسی حتی بدون داشتن خودرو بتواند ایجاد آگهی کرده و بازار را تحت تأثیر قرار دهد؛ از طرفی با توجه به این که قیمت خودرو‌ها با هم در ارتباط است، اثر گذاشتن بر روی هر یک از آن‌ها می‌تواند افزایش قیمت را در کل بازار به همراه داشته باشد.

بیگی تصریح کرد:  نوسانات قیمت دلار در سال ۹۷ و همراه شدن آن با افزایش قیمت خودرو، مردم را نسبت به این موضوع شرطی کرده و باعث می‌شود همه این تغییرات را بپذیرند.

گزارش - اثرات سبک شدن وزن دلار بر قیمت خودرو؛ نرخ ارز حرف اول را در بازار کالاهای ساخت داخل می‌زند

خرید و فروش در بازار به نقطه صفر  رسیده است!

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار خودرو گفت: با توجه به اینکه کاهش قیمت ارز از هفته گذشته شروع شد این کاهش بر بازار آزاد خودرو تاثیر گذاشت و باعث کاهش نرخ خودرو شد.

موتمنی بیان کرد: با توجه به کاهش قیمت خودرو  همچنان خرید و فروش در بازار به نقطه صفر  رسیده است و معامله ای در بازار انجام نمی‌شود چرا که قیمت‌های موجود در بازار صرفا در کاغذ اعلام می‌شود و سلیقه است که البته   مشتریان توان خرید خودرو با قیمت‌های موجود را ندارند و افراد منتظرند خودرو به قیمت واقعی برسد.


بیشتر بخوانید 


رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو افزود: بین نرخ ارز و قیمت خودرو رابطه تنگاتنگ و مستقیمی وجود دارد و  نرخ آن‌ها همسو با یکدیگر تغییر می‌کند به گونه‌ای که با کاهش نرخ ارز قیمت خورو کاهش و با افزایش قیمت دلار، نرخ  خودرو افزایش می‌یابد.

او گفت: به طور کلی بازار خودرو در رکود کامل  به سر می‌برد و با ادامه دار بودن ریزش نرخ ارز، قیمت خودرو روند نزولی خواهد داشت و امکان دار اگر نرخ دلار به کانال ۲۲ هزار تومانی و کمتر  برسد قیمت پراید به زیر ۱۰۰ میلیون تومان کاهش یابد.

گزارش - اثرات سبک شدن وزن دلار بر قیمت خودرو؛ نرخ ارز حرف اول را در بازار کالاهای ساخت داخل می‌زند

اثرات مستقیم نرخ ارز بر قیمت خودرو

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره اثرات مستقیم نرخ ارز بر قیمت خودرو، گفت: قیمت خودرو بر پایه دلار قیمت گذاری می شود و همین عامل باعث نوسانات قیمتی این کالا با توجه به نوسانات نرخ ارز است. این روزها با توجه به اینکه شاهد کاهش قیمت ارز هستیم، قیمت خودرو نیز روند کاهشی دارد.

به این کارشناس صنعت خودرو طی دو هفته گذشته همزمان با کاهش نرخ ارز،  قیمت‌ها در بازار خودرو نیز کاهشی شد. این کاهش از ابتدای سال تاکنون بی سابقه بوده است و قیمت‌های بی‌سابقه‌ای را برای خودرو‌های داخلی رقم زد.

زاوه با بیان اینکه نوسانات قیمتی دو سال گذشته در بازار خودرو نشان داد که این بازار در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کند و این مقاومت نمی‌شکند، گفت: آنچه مشخص است طی یک سال گذشته هر تغییر و تحولی در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در راستای ساماندهی بازار و صنعت خودرو اجرا می‌شد در ابتدا تاثیر آن در بازار قابل مشاهده بود، به ‌عنوان نمونه همراه با رونمایی از بسته فروش خودروسازان و قرعه کشی متقاضیان خودرو، بازار متاثر از اجرای این بسته به یکباره روند نزولی را در قیمت‌ها شاهد بود.

گزارش - اثرات سبک شدن وزن دلار بر قیمت خودرو؛ نرخ ارز حرف اول را در بازار کالاهای ساخت داخل می‌زند

نرخ ارز حرف اول را در بازار می‌زند

مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از سال ۹۰ قانونی تصویب شد که قیمت مواد اولیه داخلی در بورس کالا، بر اساس قیمت جهانی باید باشد و به نسبت عرضه و تقاضا این قیمت قابل تغییر است.

 بیگلو با بیان اینکه نرخ جهانی در دلار بانک مرکزی تاثیر گذار است، گفت: اگر یک کیلو آهن که بر اساس دلار خریداری می شود را در نظر بگیرید، نرخ این کالا در قیمت روز دلار بانک مرکزی ضرب می‌شود و بر همین اساس به مصرف کننده داخلی از جمله خودروسازان به فروش می‌رسد.

دبیر انجمن قطعه سازان با تاکید بر اینکه روش محاسبه مواد اولیه با روش فوق کاملا غیر منطقی است، گفت: مواد اولیه که از خود کشور تهیه می شود نباید با نرخ دلار به شرکت های ایرانی فروخته شود و این روش محاسبه غیر منطقی است.  با این کار دلار جایگزین ریال شده است و عملا فواید خودکفایی زیر سوال می‌رود.

او با بیان اینکه قانون قیمت گذاری مواد اولیه بر اساس نرخ ارز طرفداران خاص خود را دارد، گفت: طرفداران این قانون قاچاق مواد اولیه را بهانه اصلی قیمت گذاری بر اساس نرخ جهانی می دانند. طرفدران این قانون می‌گویند اگر جز این روش اجرا شود، به دلیل قیمت پایین این مواد، قاچاق به مشکل بزرگی بدل می‌شود و دلالان آن را صادر و یا در بازار داخل عرضه می‌کنند.

بیگلو در خصوص راهکاری برای کاهش قیمت خودرو و مواد اولیه، گفت: باید سیستمی طراحی شود که اگر اثبات شود تولیدکننده واقعی است و به مواد اولیه نیاز دارد، باید بر اساس نیاز مصرف مواد اولیه کالا مورد نظر به آن‌ها به اندازه نیاز فروخته می‌شود.

به گفته دبیر انجمن قطعه سازان، در حال حاضر قیمت گذاری مواد اولیه بر اساس نرخ دلار و قیمت جهانی است.

حالا همان‌طور که عنوان شد نرخ ارز حرف اول را در بازار می‌زند. اگر نرخ ارز روند صعودی داشته باشد قیمت خودرو نیز هم پای آن افزایشی می‌شود و اگر نرخ ارز کاهشی شود بازار نیز روند نزولی به خود می‌گیرد. به این ترتیب قیمت‌ها در بازار خودرو به نرخ ارز گره خورده است و به‌نظر می‌رسد هیچ برنامه‌ریزی و دستورالعملی جز کاهشی شدن نرخ ارز نتواند قیمت‌ها را در بازار خودرو کاهشی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
وارادات خودرو رو پیگیری کنید آزاد کنن متاسف بر تولید ملی کالای ایرانی خسته شدیم از این همه ریاضت چرا منی که هیچ وسیله نقلیه ای ندارم عمرم رو هدر بدم برای قرعه کشی و ثبت نام تا کی ؟ دلار پایین اومده ولی قیمت کالای داخلی از ماشین گرفته تا خوراکی همه اش افزایشی این ها نتیجه خیانت مسئولان به ما هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ای تاکی بابهانه دولارهمین ماشینها را بابهترین کیفیت یک سوم قیمت داخلی به کشورهای دیگه صادروباشرایط اقساطی می دهند .انگارآنهاایرانی هستن وماها مهاجرغیرایرانی تاکی می خواهید براین ملت فشاربیارید بااین کارهاتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ای تاکی بابهانه دولارقیمت هاافزایش می دهندوقبل می گویندتولیدداخلی امابه ظاهرداخلی حالاکه دولار۶آمده پایین کاهش قیمت ندارن چون مافیای خودروطمع کارندوکسانی هستند(مسئول ووزیرو...)ازافزایش قیمت سودمی برند و نمی خواهند خودروارزان شودوبه بهانه های تحریم افزایش دادن کجارفتن مدیران قبلی که گفتند آنهاباا وخرید طلا هستن حالا این مدیران بدترهستن چرا محاسبه نمی شوند.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۸:۰۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سر دبیر محترم لطفا برای آزاد شدن واردات خودرو پیگیری باشید ...ما رو اینجا با این چیزا سر گرم نکنید پیگیری.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
بازار مابراساس دلار میچرخه ما تنها چیزی که براساس ریال میگیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
پس چرا قیمتهای خودرو در ایران بر اساس قیمتهای جهانی نیست ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چون قيمت اجاره خونه تو ايران يك دهم مشابه همون خونه تو خارجه بايد قيمت ارز هم يك دهم ارزش اون در خارج باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
حرص نخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
خودرو سازی ما شده تقلید صرف و نداشتن هیچ خلاقیت و نو آوری !!! یه بار موتور پژو رو برمیدارند میزارن رو پیکان !!! باز دوباره موتور پیکان میزارن رو پژو اسمشم میزارن پژو آردی که خود فرانسویا هم به ایرانیا می‌خندند !!! یا اتاق پیکان رو میزارن رو پژو اتاق پژو رو میزارن رو پیکان و استعدادهای طراحی خودرو رو به همین راحتی نا امید میکنند و به هدر میدن و همینجوری فرصت سوزی میکنن !!! حالام چسبیدن به ال نود معلوم نیست چه موجود عجیب الخلقه ای شده !!! خدا آینده ایران‌خودرو و سایپا رو بخیر کنه و خدا به ما مردم ایران رحم کنه که چه آهن پاره هایی رو با قیمت بالا با استرس باید سوار شیم ... خدایا خودت به ما رحم کن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سایپابااین افزایش قیمتاشورشودرآورده کویک 60تومن بود شش ماه پیش الان 130
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اصل ماجرا بدون روتوش در جامعه ما قشر سرمایه دار وجود داره، قبلا بازار عرضه و تقاضا بود الان حفظ و بالا بردن اصل سرمایه سرمایه دار چرا که دولت و اطرافیانش سرمایه دار هستن،مستضعفین تو زاغه ها هستند و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
قوانین اقتصادی در ایران برعکسه ... !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
فکر کنم معنی حباب رو نمی فهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چرا خودروهای دپو شده در گمرک آزاد نمیشود مسئولین بخاطر جیب خودشون خودروها رو ازاد نمیکنند در حالی که اگه خودرو وارداتی داشته باشیم قیمت خودرو کاهش میابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
خوب حقوق ها رو به دلاربدن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
والا تا آنجا که ما می دیدیم اخبار تلوزیون را هر شب اخیار می گفت کارخانه فلان به بهره برداری رسید که با بهره برداری از آن سالانهاز خروج فلان قدر ارز از کشور جلو گیری می شود و یا خودروی ملی که 90 درصد تولید داخل است ، حالا نمی دانم تا کمی دلار گران میشود قیمتها چند برابر ، اصلا اینقدر ذوق کریم بعد از انقلاب چندین مجتمع پلایشی و پتروشیمی در کشور ساخته شده چرا باید قیمت پلاستیک جات گران شود و آن هم حدود 2 برابر رفتم سطل زباله بخرم قیمتش از 40هزار تومن یکسال پیش شده 120 هزار تومن یعنی 3 برابر این هم با دلاره یا مقصر تحریم ها است جز سو مدیریت در داخل است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
ایران‌خودرو و سایپا .... میخورن شعار دروغ تولید داخل میدن و بعد با جنسای ِآشغالشون جون مردم رو میگرن و با قیمتای بالا خون مردم رو میکنن تو شیشه ....
این کشور صاحب ندارهههههههههههههه.............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
من که هر موقع سوار این ابو قراضه های داخلی میشم استراب میگیرم ...
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۵:۰۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
یه بخور بخوری تو بازار خودرو راه انداختن بعد انتظار دارن کشاورز و کاسب به این فساد دولتی و حکومتی نگاه کنن و فکر خلاف به سرشون نزنه.چون با روشهای عادی خرج یه مجرد در نمیاد چه برسه به اینکه بخواد تشکیل زندگی بده.متاهل که بماند.موج فساد داره جمهوری اسلامیو دومینو وار در برمیگیره و این غده چرکین بالاخره سر باز میکنه.
United States of America
ناشناس
۱۴:۵۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
به ريال درامد داريم به دلار بايد خرج كنيم ، خدا ازتون نگذره كه داشتن يك ماشين و كرديد يك حسرت و مردم و شرمنده زن و بچه شون كرديد با اين قيمت هاي نجومي و شرايط و طرح هاي مسخره اي كه گذاشتيد ، خدايا بسه ديگه ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
دستمزد رو هم به دلار حساب میکنیم .
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۱۳:۴۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
سایپابااین افزایش قیمتاشورشودرآورده کویک 60تومن بود شش ماه پیش الان 130هست ساینا57بود شده92!!!!!!!!!!!!!!!!آیا چیزی بنام حساب کتاب حالیشونه؟؟؟؟؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
تاریکیه! کی به کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
آقا همه چي رو با دلار آزاد حساب ميكنن بغير از حقوق كارمند.كارمند شده تو سري خور. يك ماه جون ميكنه نصف سكه ميزارن كف دستش بعد از 28 سال خدمت صادقانه.علي بركت الله
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۳:۱۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
آیا دستمزد هم با دلار محاسبه میشه ؟؟؟
علت عرضه ناکافی
احتکار توسط خودروسازان به بهانه نداشتن سیستم صوتی -فندک- وغیره
هیچکس وهیچ ارگانی بدلائلی پنهان نمیتواند در تعییین نرخ خودرو دخالت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
کی به کیه؟ تاریکیه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
مستند اختاپوس رو ببینید تا مافیای صنعت خودرو رو بهتر بشناسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چی شد پس این همه گفتن به خود کفایی رسیدیم و قله های علم رو فتح الفتوح کردیم...مگه درآمد مردم رو با دلار حساب کردن که با تغییرات نرخ دلار قیمت ها رو تغییر میدن...با احتساب نرخ تورم و قیمت دلار بازم افزایش قیمتا بیش از حده.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۱:۴۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
کوییکr رو من پارسال اسفند ثبت نام کردم 68میلیون 700 الان بعد از 8 ماه شده 140 میلیون یعنی افزایش 105 درصدی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۴۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چه ماشيني ام ميخوايي بخري کوليک
105 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند ،مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
از باشگاه خبرنگاران درخواست داریم تا به افزایش قیمت نامتعارف سایپا کوییک رسیدگی نماید
کوییک در سه ماهه سوم ۳۷درصد افزایش قیمت داشته از ۹۴ رسیده ۱۳۰ تومن
این در حالی هست که شورای رقابت ۲۵ درصد مجوز داده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
نرخ ارز و عواض گمرک و مالیات و کرایه حمل و نقل از کشور خارجی به کشور همشو ببینید افزایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
تو کشوری که کارخانه ها تعطیل اقتصادش مرده روابط بین المل مرده باشد باید خودرو مصرفی و مسکن مصرفیش جزو کالاهای سرمایه ای حساب شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چرا سایپا کوییک رو ۳۷ درصد افزایش قیمت داده، وقتیکه خودشون میگن ۲۵ درصد تورم هست، هیچ نظارتی وجود نداره، هر سه ماه یکبار با هر درصدی که خودشون دوست دارند افزایش قیمت میدن، اون وقت به پول پیشی که از مردم گرفتن یه سود ناچیز میدن، اگه راست میگید کل پول رو موقع ثبت نام بگیرید و تا زمان تحویل سودش رو با نرخ تورم حساب کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
با چه روی میگید قیمتها رو با دلار حساب میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
یه سوال مگه نگفتن خودروی ملی،تولید ملی به همین بهونه ماشین های حلبی وبنجل با قیمت نیسان وتویوتا تحویل ما دادن ،حالا چرا با دلار؟مگه اینا یه زمان ارز دولتی نگرفتن چرا پایین نکردن؟همش الکی شعار میدن
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۰:۱۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
حق مردم ایران این قیمتا و این وضعیت بد معیشتی نیست والا...
کشور ما کشور فقیری نیست از لحاظ منابع و معادن و نفت و گاز و...
چند ماه پیش برای خودروی صفر ثبت نام کردم الان دعوت نامه اومده برای تکمیل وجه که باید 80 میلیون پول بدم!
والا 80 میلیون ندارم دیگه...در فاصله چند ماه قیمت ماشین دوبرابر شده چرا مسئولان بی تفاوت هستند و اون نهادهای نظارتی که ادعای عادل بودن دارن چرا اقدامی نمیکنن؟
یا خبر ندارن یا نمیخوان کاری بکنن و فقط در ظاهر حرف میزنن یا اینکه توانایی اقدام کردن و کنترل قیمتها رو ندارن!
در هر صورت جای تاسف و تامل داره...
و السلام.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۴۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
عامل اصلی افزایش قیمت بازار افزایش قیمت کارخانه هست
Iran (Islamic Republic of)
جواب رضا
۱۰:۵۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
درست گفتی ولی علتش نگفتی کارخانه مواد اولیه و هزینه گمرک و سود بازرگانی و مالیات و مالیات ارزش افزوده بر مبنای دلار نیمایی پرداخت میکنه و دلار نیمایی حدود ۲۵ هزار تومان و با اضافه کردن هزینه ها بالا قیمتش ۴۰هزار تومان برای کارخانه تمام میشه ، خوب چند باید بفروشه تا هم سود جزئی و قانونی داشته باشه هم شما ناراحت نشی ، خودت بگو جنس و کالا بفرض یک دلار تمام شد کارخانه چند بده تا راضی باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
دروغ میگن چارش نخریدنه خب میگفتن توصنعت خودرو خودکفایم چزاخالا به دلار ربط میدن فقط ملت نخرید تا بمونه رو دستاشون
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۳۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
یا قیمتارو کاهش بدن یا تعطیلش کنن ایرانخودرو وسایپا نمیخوایم
Iran (Islamic Republic of)
Reza
۰۹:۳۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
قیمت کارخانه خودروسازها باید کاهش پیدا کند چون قیمت دلار کاهش پیدا کرد از لول سال تا الان دوبرابر کردن قیمتارو منصفانه است؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چراهیچکس ازدولتمردان خوش نشین، نمی خواد مشکل گرانی راحل کنه!؟!؟ قیمتها رابرگردانید به سال 96، مرگ یکباروشیون یم بار!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
انگار اصلا نظارت وجود نداره و مسئولان سکوت اختیار کردند و اهمیتی نداره براشون.
Japan
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چون به نفعشان هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
اما محاسبه حقوقها باریال...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
توی بازار رد میشدم
ی نامرد بساط گنجشک انداخته بود تو قفس میفروخت
پسر بچه ۷ساله ام بهانه گرفت و گفت بابا جوجو می خوام
نصیحتش کردم وگفتم کار این بنده خدا درست نیست و اون گنجشک ها باید آزاد باشند
فروشنده صدای ما را شنید ‌گفت؛پولش را بده،بخر،نیت کن وبعد آزادکن
حالا حکایت خودروسازان هم همین شده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۱۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
به نرخ ارز هم حساب کنند
پراید را به قیمت بنز در کشورهای دیگریه مردم می‌فروشند
آقای وزیر ازچه می ترسید
تکلیف مردم را با صنعت خودرو سازی مشخص کنید
کو وعده واردات و آزادسازی خودروهای با کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
قیمت پراید در عرض یکسال و خورده ای از ۲۰ تومن رسید به ۱۵۰ تومن! حالا میگید اگه اینجور یا اونجوری بشه ممکنه بیاد زیر ۱۰۰ تومن! تو رو خدا دیگه بس کنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۷:۵۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
والا خبر و نظرات کارشناسان رومیخونم واقعا شوکه میشم!!!
قیمت خودرو تمام ایرانی بادلار!!
پرایدزیر۱۰۰م میرسد!!!همون پراید۱۰میلیونی؟!
خیلی حرفهاس اما...
Iran (Islamic Republic of)
فلاحی
۰۸:۵۷ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
حقوق گرفتن از دولت به ریال خرید از دولت با دلار
آخرین اخبار