رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: قایقران ملی پوش مهابادی ۱۵ کیلومتر از مسیر آبی دریاچه سد مهاباد را پاکسازی کرد.

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،   اظهار کرد: سید محمد امین شیخ مندی یکی از قایقرانان پیشکسوت مهابادی به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست، مسافت ۱۵ کیلومتری سد شهر را با شعار "سد مهاباد سطل زباله نیست" پارو زد.

سخنور افزود: این قایقران در طول این مسیر با جمع آوری زباله‌های معلق روی آب این پیام را به شهروندان داد که نسبت به حفظ محیط زیست مسئولیت پذیر باشند.

او اضافه کرد: سد مهاباد بعنوان تنها منبع تامین کننده آب شرب این شهر نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد تا از ورود پسماند‌ها به آن جلوگیری شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: زباله‌هایی که در بالادست سد در طبیعت رها می‌شوند بر اثر وزش باد با در اولین بارش همراه آب باران وارد دریاچه سد مهاباد شده و جمع آوری آن در داخل آب بسیار مشکل و گاهی غیر ممکن است.

او گفت: این عضو تیم منتخب پیشکسوتان قایقرانی دراگون ایران، علاوه بر سد مهاباد هر سال در پاکسازی غار آبی سهولان، تالاب‌ها و زیستگاه‌های این شهرستان نیز مشارکت داشته و با استفاده از قایق پسماند‌ها را از محیط‌های آبی جمع آوری می‌کند.

پنجم ژوئن روز جهانی محیط زیست با شعار زمان برای طبیعت در سال ۲۰۲۱ ، روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم نسبت به محیط زیست انتخاب شده است.

در تقویم ملی ایران نیز از ۱۶ تا ۲۲ خرداد، به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده که شعار ملی این هفته نیز امسال «جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران» نامگذاری شده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.