روزنامه «اسرائیل هیوم» در مطلبی به نقل از یک مقام ترکیه‌ای از تمایل آنکارا برای عادی‌سازی روابط با کابینه جدید رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیا الیوم، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» به نقل از مقامی ترکیه‌ای افشا کرد «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه منتظر روی کار آمدن کابینه جدید رژیم صهیونیستی برای از سرگیری روابط میان دو طرف است.

این مقام ترکیه‌ای به روزنامه اسرائیل هیوم گفته است: «همانطور كه اردوغان قبل‌تر اشاره کرده بود ما علاقه داریم با اسرائیل روابط خوبی برقرار کنیم، مشکل ترکیه فقط با نخست وزیر اسرائیل بود. با تغییر دولت نیز ما برای از سرگیری روابطمان با آن‌ها اقدام خواهیم کرد.»

جمعه گذشته نیز روزنامه ترکیه‌ای «حریت» به نقل از مسئولان این کشور اعلام کرد ترکیه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ۵ شرط دارد که به بدین شرح است: پيمان صلح با فلسطینیان، بازداشت نکردن مردم فلسطین، دست کشیدن از اقداماتی که دو ملت را تضعیف می‌کند، جلوگیری از به خطر انداختن مسجدالاقصی و توقف اشغال سرزمین‌هایی که برای فلسطین است.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه نیز از نامه «مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه به «یائیر لاپید» و «نفتالی بنت» پرده برداشت که در این نامه وزیر خارجه ترکیه به دو تن از مقامات رژیم صهیونیستی اعلام می‌کند اگر این رژیم به دنبال برقراری ارتباط با ترکیه است، باید سیاستش را تغییر دهد.

پیشتر نیز کشور‌های عربی مثل امارات و بحرین روابط خود را با رژیم صهیونیستی علنی کردند که این اقدام موجی از اعتراضات را در پی داشت. به اعتقاد کارشناسان با جنگ ۱۲ روزه میان صهیونیست‌ها و مقاومت فلسطین و شکست رژیم صهیونیستی در آن، این کشور‌های دیگر اعتباری در جهان اسلامی و عربی نخواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار