مصطفی شنتوپ اعلام کرد اقدام صهیونیست‌ها در استفاده از زور نمی‌تواند مانع بازدارندگی، احقاق حقوق و مطالبات مشروع ملت فلسطین شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری آناتولی، مصطفی شنتوپ، رئیس پارلمان ترکیه در پیام ویدئویی ضبط شده در صدو چهل و دومین نشست مجمع عمومی اتحادیه جهانی بین المجالس که در روز‌های ۲۴ تا ۲۷ مه به صورت مجازی و ویدئو کنفرانس برگزار شد، تاکید کرد: اسرائیل به خوبی می‌داند که استفاده از زور و قدرت نظامی و اقدامات وحشیانه نمی‌تواند مانع بازدارندگی، احقاق حقوق و مطالبات مشروع ملت فلسطین باشد.

رئیس پارلمان ترکیه افزود: اسرائیل باید از تروریسم دولتی که علیه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، کرانه باختری رود اردن و قدس اشغالی انجام می‌دهد، فوری دست بکشد.

شنتوپ در این پیام خاطرنشان کرد رژیم صهیونیستی عامدانه قطعنامه‌های سازمان ملل را نادیده می‌گیرد و به اشغالگری غیرقانونی خود در سرزمین‌های کشور فلسطین ادامه می‌دهد و بدون در نظر حرمت ماه رمضان و قداست آن نزد مسلمانان بدترین نوع و شکل خشونت را علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شود.

مصطفی شنتوپ افزود: اتحادیه جهانی بین المجالس می‌تواند نقش مهم و محوری در ایجاد اعتماد و صلح در میان ملت‌های جهان ایفا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار