بانوی میناساز بهبهانی به ارائه آموزش هنر میناکاری به هنرجویان این شهرستان پرداخته است و توانسته به توسعه فرهنگ و هنر بین مردم کمک کند.

امینی مربی میناکاری روی مس لعاب در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آموزش‌های میناکاری را در اصفهان آموختم سپس در بهبهان با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به آموزش این هنر زیبا به علاقمندان پرداختم.

او بیان داشت: میناسازان آثار متفاوتی را تولید می‌کنند که برخی از رایج‌ترین آن‌هابشقاب، گلدان، کاسه و قدح، قاب‌های عکس، تابلو‌های مینا که با هنر‌های دیگر مانند طلاکاری، خاتم‌کاری، مینیاتور، جواهرسازی ترکیب می‌شود.

مربی میناکاری روی مس لعاب افزود: مینا ماده‌ای است از لعاب شیشه‌ای حاجب ماوراء یا شفاف که آن را روی کاشی و فلزات، برای نقش و نگار استفاده می‌برند و ترکیبی است.

این بانوی میناساز بهبهانی ادامه داد: هزینه زیادی برای آموزش متقبل شدم تا توانستم به عنوان یک مربی موفق کار تدریس را آغاز کنم و با پشتکار فراوان در یک کارگاه خیلی کوچک در بهبهان همزمان کار فروش و آموزش را باهم انجام می‌دهم.

امینی تصریح کرد: استقبال مردم از این هنر زیبا بسیار خوب بوده و همواره میناکاری مورد توجه است و از مسئولان انتظار داریم در زمینه پرداخت تسهیلات برای توسعه این صنایع دستی همواره یاری گر ما باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.