ساخت بزرگترین و عمیق ترین استخر جهان برای فضانوردان

یک شرکت انگلیسی بزرگ ترین استخر سرپوشیده جهان را برای اهداف گوناگون به خصوص آموزش فضانوردان احداث می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از گاردین؛ برنامه‌هایی برای ساخت عمیق‌ترین استخر سرپوشیده جهان در منطقه کورن وال در انگلیس برای آموزش فضانوردان و کمک به پیشرفت رباتیک زیر دریا ارائه شده است. این استخر با ابعاد تقریبی ۵۰ متر طول، ۴۰ متر عرض و ۵۰ متر عمق ساخته می‌شود. این استخر توانایی پر کردن ۱۷ استخر شنا در اندازه المپیک را دارد و گنجایش آن ۱۶۸ میلیون چای به ارزش ۲۱۲ میلیون دلار است.


بیشتر بخوانید


کاربردهای آموزشی و تحقیقاتی بزرگترین استخر جهان

این استخر را شرکت Blue Abyss Ltd می‌سازد که به دانشمندان و مهندسان فضایی این امکان را می‌دهد به روز‌ترین فناوری‌های زیرآب را در آن آزمایش کرده تا به پیشرفت رباتیک کمک کنند و به فضانوردان نیز آموزش‌هایی را بدهند. شرکت Blue Abyss تخمین می‌زند که مرکز آزمایش فناوری زیر آب ۱۶۰ شغل ایجاد می‌کند و سالانه ۸ میلیون پوند برای اقتصاد محلی درآمدزایی دارد.

بزرگترین و عمیق ترین استخر جهان برای فضانوردان ساخته می شود

همچنین این شرکت گفت که این پروژه امکان شبیه سازی بخش‌های ایستگاه فضایی بین المللی، صحنه پردازی برای فیلم‌های زیر آب، آزمایش وسایل نقلیه کنترل شده از راه دور و آموزش غواصان در اعماق دریا را می‌دهد.

جان ویکرز، مدیر اجرایی Blue Abyss و مربی سابق غواصی گفت: " شرکت ما در حال برنامه ریزی برای ساخت یک مرکز جهانی منحصر به فرد است که طیف گسترده‌ای از کار‌ها را پوشش می‌دهد و به بسیاری از مشاغل و صنایع کمک می‌کند. این استخر یک دارایی عظیم تحقیقاتی برای هوا فضا، انرژی دریایی، رباتیک زیر آب، فیزیولوژی انسان، صنایع دفاعی، اوقات فراغت و دریایی و یک مرکز آموزشی خارق العاده برای کودکان و دانشجویان خواهد بود. "

بزرگترین و عمیق ترین استخر جهان برای فضانوردان ساخته می شود

سانجی شارما، رئیس گروه تحقیقات سیستم‌های دریایی خودمختار در دانشگاه پلیموث گفت: "ما مشتاقانه منتظر همکاری با Blue Abyss برای گسترش و مشارکت در فرصت‌های خودمختاری دریایی، انرژی تجدید پذیر دریایی و تخقیقات دیجیتال برای کاربرد‌های دریایی، رباتیک و سیستم‌های خودمختار هستیم".

گفتنی است که ۵ میلیون پوند برای ساخت این پروژه هزینه شده و پیش بینی می‌شود ساخت این استخر ۱۸ ماه پس از دریافت مجوز زمان ببرد و در سال ۲۰۲۳ افتتاح شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰
۱۶۸ میلیون چای ؟ یعنی چه ؟
آخرین اخبار