پیاده روی فضایی ۲ فضانورد روسی برای انجام چند ماموریت

روسیه در حال آماده سازی امور برای نصب ماژول آزمایشگاهی جدید در ایستگاه فضایی بین المللی خود است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از یاهو، اوایل روز چهارشنبه دو کیهان نورد در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی روسیه دست به کار شدند تا مقدمات جدا کردن قفل هوا و محفظه اتصال دو ساله قدیمی را در ماه آینده جمع کنند و زمینه را برای ورود برنامه ریزی شده ماژول آزمایشگاهی جدید فراهم کنند.

اولگ نویتسکی و پایوتر دوبروف دریچه ماژول پویسک (Poisk) را در ساعت ۱:۵۳ بامداد (EDT) باز کردند تا رسماً ۲۳۸مین پیاده روی فضایی را که به مونتاژ و نگهداری ایستگاه اختصاص داده شده است، انجام دهند. این اقدام ششمین سفر در سال جاری و اولین سفر مشترک برای هر دو کیهان نورد است.

برای شناسایی، نویتسکی با علامت EV-۱، یک لباس فضایی Orlan با نوار‌های قرمز پوشیده و از دوربین کلاه ایمنی شماره ۲۰ استفاده می‌کند، در حالی که دوبروف با EV-۲، لباس راه راه آبی پوشیده و از کلاه ایمنی ۲۲ استفاده می‌کند.

پیاده روی فضایی ۲ فضانورد روسی برای انجام چند ماموریت

اهداف پیاده روی فضایی فضانوردان روسی

هدف پیاده روی فضایی روز چهارشنبه حذف و بیرون انداختن تنظیم کننده شکست خورده کنترل جریان بر روی ماژول Zarya و نصب یک جایگزین برای آن است. البته از اهداف دیگر می‌توان به تغییر مکان یک رونق قابل توسعه که اکنون به Pirs پیوسته است، جدا کردن کابل‌های آنتن متصل به Pirs و نصب دو بسته آزمایشی اشاره کرد.

ماژول پیرس که در سال ۲۰۰۱ راه اندازی شد، به ماژول Zvezda روسیه متصل شد و به عنوان یک قفل هوایی برای ده‌ها پیاده روی فضایی روسیه خدمت کرده و یک گذرگاه متصل برای هر دو سفینه فضایی باری بدون سیلندر Progress و سفینه فضایی سایوز فراهم کرده است.

بعد از پیاده روی فضایی امروز و انجام چند کار اضافی در داخل ایستگاه، Pirs‌های از کار افتاده پس از ۲۰ سال خدمت آماده حذف هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار