تاکنون بیش از ۱۸۰ طرح سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، دامداری و گردشگری شناسایی و به دبیرخانه ستاد توسعه خاوران ارجاع شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  تاکنون فرمانداری ها، دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی خراسان جنوبی بیش از ۱۸۰ طرح سرمایه‌گذاری را در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی، دامداری و گردشگری شناسایی کرده و به دبیرخانه ستاد توسعه خاوران ارجاع داده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: دبیرخانه ستاد ، این طرح‌ها را برای بررسی کارشناسی و اخذ مجوز‌های قانونی به کمیته‌های شناسایی فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی ارجاع داده است.

عابدی راه اندازی ستاد توسعه خاوران را از اقدامات بسیار ارزنده و ابتکاری استاندار عنوان کرد و گفت: از ابتدای شکل گیری ستاد در دی ماه ۹۹ تاکنون، ۵۵ طرح اولویت دار سرمایه گذاری در سطح استان شناسایی شده است.

او افزود: از این تعداد برای ۴۰ طرح زمین انتخاب شده و ۳۲ طرح به منظور اخذ استعلامات به کمیته امور زیربنایی ارجاع شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: برابر پیگیری‌هایی که انجام شده، کارگروه امور زیربنایی استان، تاکنون تعداد ۲۲ مجوز بی نام سرمایه گذاری صادر کرده است.

عابدی تهیه و تدوین اطلس سرمایه گذاری استان را یکی از اقدامات بسیار خوب ستاد توسعه خاوران برشمرد و گفت: این سند، کار علمی ارزشمندی است که همه فرصت ها، پتانسیل‌ها و مزیت‌های هر شهرستان، شهر، بخش، دهستان و روستا را به صورت نقطه‌ای در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهد.

او با اشاره به تأکید استاندار مبنی بر ارائه برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ توسط همه دستگاه‌های اجرایی، افزود: همه کمیته‌های پنجگانه ذیل ستاد و فرمانداری ها، برنامه زمان بندی ۶ ماهه اول سال را تهیه و به منظور برنامه ریزی و تدوین برنامه‌های توسعه‌ای استان به دبیرخانه ستاد ارسال کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: دبیرخانه ستاد، پایگاه اطلاع رسانی ستاد توسعه خاوران را نیز با هدف بارگذاری طرح‌های سرمایه گذاری و اطلاع رسانی درخصوص فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری راه اندازی کرده است.

عابدی با تأکید بر این که طی همین مدت کوتاه، برای ۹ طرح سرمایه گذاری تفاهم نامه همکاری امضا شده، گفت: طرح‌های استیل کورد، لانولین، پرس mdf، فرو سیلیس، احیای معادن و صنایع نیمه فعال، تولید دولومیت، تولید منیزیت، بسته بندی آب آشامیدنی، فرآوری سنگ‌های معدنی (سنگ بری) با امضای این تفاهم نامه ها، وارد فاز اجرا شده اند.

او افزود: ۱۸ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ۵ هزار و ۵۸۰ نفر اشتغالزایی مستقیم از مهمترین آورده‌های این تفاهم نامه‌ها است که فی مابین سرمایه گذار، استاندار و فرمانداران به امضا رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: تنها در طرح احیای معادن و صنایع، تعداد ۲۲۰ واحد معدنی نیمه فعال استان، توسط سرمایه گذار به چرخه تولید برمی گردد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار