هواشناسی پیش بینی کرد که دمای هوا امروز و فردا در برخی نقاط از ۵۰ درجه سلسیوس بیشتر شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا در استان و بر روی دریا (قسمت‌های شمالی و مرکزی استان) سرعت وزش باد‌های شمال غربی افزایش خواهد یافت که به سبب آن سواحل شمالی و مرکزی مواج خواهد بود.

هادی سالاری افزود: از فردا شب تا پایان چهارشنبه نیز همه سواحل و فراساحل استان به تناوب مواج خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود امروز و فردا در برخی نقاط دمای هوا به ۵۰ درجه سلسیوس و بالاتر برسد.

او بر این اساس آسمان استان را تا فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، وزش باد، احتمال گرد و خاک، و در برخی نقاط جنوبی مه صبحگاهی پیش‌بینی کرد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: جهت وزش باد نیز بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی در قسمت‌های شمالی و مرکزی با سرعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۶ کیلومتر در ساعت و در قسمت‌های جنوبی ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

سالاری عنوان کرد: ارتفاع موج هم در سواحل شمالی و مرکزی استان ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی.۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی می‌‎شود.


بیشتر بخوانید


او گفت: در شبانه روز گذشته در میان ۱۲ ایستگاه هواشناسی استان بوشهر برازجان با ۵۱.۶ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان بوده است همچنین ۹ ایستگاه دیگر نیز دمای ۴۰ تا ۴۹ را ثبت کردند.

کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۳۶ دقیقه، جزر ساعت ۱۳:۵۹ و مد دوم ساعت ۱۸:۵۷ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.